Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
På tal om vapen läste jag bamse för mina barn häromkvällen, kapten Sabelsork kom med sina pirater och riktade sablar och pistoler mot Bamse. Mina barn pekade på pistolen och sa ”titta en tuta! Den tutar jättehögt så Bamse blir rädd!” 😅. Sen pekade de på sabeln och sa ”han har en såg, han kanske ska såga någonting”.
 
På tal om vapen läste jag bamse för mina barn häromkvällen, kapten Sabelsork kom med sina pirater och riktade sablar och pistoler mot Bamse. Mina barn pekade på pistolen och sa ”titta en tuta! Den tutar jättehögt så Bamse blir rädd!” 😅. Sen pekade de på sabeln och sa ”han har en såg, han kanske ska såga någonting”.
Härligt oskyldigt ändå 😁 Mina barn har ju i regel inte fått ha leksaksvapen, den här vattenpistolen (som från början hade godis i sig dessutom :p ) tjatade de sig till. Stora har dock lärt sig leka vapen på förskolan... :cautious:
 
Yngsta sover, men äldsta är så spänd för fyrverkerierna. Vi har lovat att pappa ska väcka honom halv tolv, så ska han få följa med och ge hästarna och sen kolla fyrverkerierna (jag jobbar). Men han kan inte somna....
 
Liten loppa har somnat till slut, vi har yngsta och äldsta hemma idag 😄 De tre i mitten är utspritt på varsitt håll, en hos sin mamma och de andra två hos sin pappa. Lillan fick lite smink (lite glitter bara) av storasyster, lyckan var dullständig 😄😄
 
Här är bägge barnen vakna, mamman däremot... 😴

(Inte ovanligt att de fortfarande är vakna denna tiden någon av dem dock)
 
Härligt oskyldigt ändå 😁 Mina barn har ju i regel inte fått ha leksaksvapen, den här vattenpistolen (som från början hade godis i sig dessutom :p ) tjatade de sig till. Stora har dock lärt sig leka vapen på förskolan... :cautious:

Ja, det kommer nog från förskolan snart skulle jag tro, men kul så länge de kan vara oskyldiga 😅. Blir ju svårare när det finns äldre syskon.
 
Här sover lillasyster och storebror är vaken ihop med speedad kompis. Tveksamt om de får vara vakna till tolvslaget :cautious:
Jag och kompisens mamma körde barnen och oss själva i säng vid 23:30, men sonen och jag var fortfarande vakna vid tolvslaget och tittade på fyrverkerier (från byn vi bor utanför) genom sovrumsfönstret. Magiskt mysig stund med min stora, fina kille som snart fyller 6 ❤️
 
Äldsta var rätt besviken över att det var sä få fyrverkerier. Pappa väckte honom så han fick åka med till stallet och sen kolla från bilen.
Det fick bli en förklaring att det var bra då det skrämmer djur och skadar miljön och då var det väl ok. Nästan :D.
 
När små barn somnar sent, varför i hela friden kan de då inte sova längre på morgonen?! 😩😩 Varför måste de vakna lika jäkla tidigt ändå och sedan vara tjuriga hela dagen för att de sovit för lite? 😖😖😖

Lillan somnade vid 22 och vaknade först vid 3 för att katten väckte henne. Sedan somnade hon om till slut och gick upp vid 7. Försökte få henne att somna om men det var ju hopplöst, sambon gick upp med henne men det var meningslöst att försöka somna om.
 
När små barn somnar sent, varför i hela friden kan de då inte sova längre på morgonen?! 😩😩 Varför måste de vakna lika jäkla tidigt ändå och sedan vara tjuriga hela dagen för att de sovit för lite? 😖😖😖

Lillan somnade vid 22 och vaknade först vid 3 för att katten väckte henne. Sedan somnade hon om till slut och gick upp vid 7. Försökte få henne att somna om men det var ju hopplöst, sambon gick upp med henne men det var meningslöst att försöka somna om.
Sömn föder sömn, heter det väl. Det tyckte jag stämde väldigt väl på sonen tills för bara något/några år sedan. Han var en dålig sovare som liten, somnade han sent sov han oroligt och vaknade tidigt. Nu ligger han dock och trynar bredvid mig och sover fortfarande gott efter att ha somnat runt 00:15 ❤️

Lillasyster vaknade 7 efter att ha fått vara uppe till 21, det är väl godkänt men hon har alltid sovit bättre än storebror. Tur det finns iPad när resten av familjen vill ha sovmorgon 🙈😁
 
När små barn somnar sent, varför i hela friden kan de då inte sova längre på morgonen?! 😩😩 Varför måste de vakna lika jäkla tidigt ändå och sedan vara tjuriga hela dagen för att de sovit för lite? 😖😖😖

Lillan somnade vid 22 och vaknade först vid 3 för att katten väckte henne. Sedan somnade hon om till slut och gick upp vid 7. Försökte få henne att somna om men det var ju hopplöst, sambon gick upp med henne men det var meningslöst att försöka somna om.
Här sover dom (tyvärr) sina timmar oavsett när dom lägger sig. Det är jättesvårt vända tillbaka till bättre tider nu efter julledigt.
Så akta vad du önskar :p.
Både pappan och jag är mer nattugglor än morgonmänniskor så dom har väl det i sina gener.
 
Sista dagen med barnen innan de åker iväg med sin pappa resten av jullovet. Trädgården är isgata, det blåser, jag är trött, inspirationen är slut efter alla lediga dagar... 🙈 Måste man gå ut varje dag? :angel:
 
Två sjuka barn av tre så det blir en lugn innevecka. Eventuellt science center i slutet av veckan beroende på hur de piggnar till. Lite tråkigt men heller sjuka nu än på jobbvecka.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
30 31 32
Svar
634
· Visningar
37 298
Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 514
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 214
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 430

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp