Lillasyster kom precis in i köket med en liten vattenpistol hon hittat i någon låda. Plötsligt drar hon ner dragkedjan på sin pyjamas, öppnar upp och stoppar pistolen i ena byxbenet innan hon smyger vidare... Borde jag vara orolig?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Härligt oskyldigt ändå Mina barn har ju i regel inte fått ha leksaksvapen, den här vattenpistolen (som från början hade godis i sig dessutom ) tjatade de sig till. Stora har dock lärt sig leka vapen på förskolan...På tal om vapen läste jag bamse för mina barn häromkvällen, kapten Sabelsork kom med sina pirater och riktade sablar och pistoler mot Bamse. Mina barn pekade på pistolen och sa ”titta en tuta! Den tutar jättehögt så Bamse blir rädd!” . Sen pekade de på sabeln och sa ”han har en såg, han kanske ska såga någonting”.
Härligt oskyldigt ändå Mina barn har ju i regel inte fått ha leksaksvapen, den här vattenpistolen (som från början hade godis i sig dessutom ) tjatade de sig till. Stora har dock lärt sig leka vapen på förskolan...
Jag och kompisens mamma körde barnen och oss själva i säng vid 23:30, men sonen och jag var fortfarande vakna vid tolvslaget och tittade på fyrverkerier (från byn vi bor utanför) genom sovrumsfönstret. Magiskt mysig stund med min stora, fina kille som snart fyller 6Här sover lillasyster och storebror är vaken ihop med speedad kompis. Tveksamt om de får vara vakna till tolvslaget
Sömn föder sömn, heter det väl. Det tyckte jag stämde väldigt väl på sonen tills för bara något/några år sedan. Han var en dålig sovare som liten, somnade han sent sov han oroligt och vaknade tidigt. Nu ligger han dock och trynar bredvid mig och sover fortfarande gott efter att ha somnat runt 00:15När små barn somnar sent, varför i hela friden kan de då inte sova längre på morgonen?! Varför måste de vakna lika jäkla tidigt ändå och sedan vara tjuriga hela dagen för att de sovit för lite?
Lillan somnade vid 22 och vaknade först vid 3 för att katten väckte henne. Sedan somnade hon om till slut och gick upp vid 7. Försökte få henne att somna om men det var ju hopplöst, sambon gick upp med henne men det var meningslöst att försöka somna om.
Här sover dom (tyvärr) sina timmar oavsett när dom lägger sig. Det är jättesvårt vända tillbaka till bättre tider nu efter julledigt.När små barn somnar sent, varför i hela friden kan de då inte sova längre på morgonen?! Varför måste de vakna lika jäkla tidigt ändå och sedan vara tjuriga hela dagen för att de sovit för lite?
Lillan somnade vid 22 och vaknade först vid 3 för att katten väckte henne. Sedan somnade hon om till slut och gick upp vid 7. Försökte få henne att somna om men det var ju hopplöst, sambon gick upp med henne men det var meningslöst att försöka somna om.
Never mind Köpte just entre till Leos leklandSista dagen med barnen innan de åker iväg med sin pappa resten av jullovet. Trädgården är isgata, det blåser, jag är trött, inspirationen är slut efter alla lediga dagar... Måste man gå ut varje dag?
Lekland är perfekt i sådana lägenNever mind Köpte just entre till Leos lekland
Det tyckte resten av stan ocksåLekland är perfekt i sådana lägen
HärligtDet tyckte resten av stan också
Men det var toppen, lilla E har inte varit där sen hon lärde sig gå i somras. Jäklar vilket driv ungen har, helt orädd och en sabla fart helt enkelt. Storebror körde en del själv och mötte upp oss ibland, mycket bra dag