Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Barnen börjar piggna till, jag tror att det är sista sjuka dagen idag. Nackdelen är att jag tog semester för att göra roliga saker med dom, fördelen är att det varit uselt väder ute och jag inte behöver ansöka om VAB. Imorgon blir det eventuellt science center med 8 minuters tågresa. Blir isf en kostnad på exakt 42 kronor inklusive allt för vi har årskort och mat/fika tar vi med oss :D
 
Skottat mig ut från huset för att kunna ta morgonturen med gubbarna. Fortsatte sedan skottandet när vi kom hem men då hade en av dem tröttnat, så jag skottade klart till the sound of skrikbebis. Skoj. Nu har vi iaf gångar till det viktigaste typ pannrum och stall så grunden är lagd.
 
Barnen börjar piggna till, jag tror att det är sista sjuka dagen idag. Nackdelen är att jag tog semester för att göra roliga saker med dom, fördelen är att det varit uselt väder ute och jag inte behöver ansöka om VAB. Imorgon blir det eventuellt science center med 8 minuters tågresa. Blir isf en kostnad på exakt 42 kronor inklusive allt för vi har årskort och mat/fika tar vi med oss :D
Går det inte att ändra semester mot vab?
 
Yikes!
Få upp övettrött 4 åring ur badet var en utmaning idag. Jag är dessutom tvärförkyld med lock i öronen, täppt som tusan och hes, så skrikutbrott idag var verkligen inte kul. Snacka om att det blir rundgång i huvudet när hon skrek! Fullkomligt fruktansvärt! Nu ska hon i säng och jag hoppas att det inte tar en evighet som vanligt.
 
Här hade jag lovat ungarna de skulle få vara uppe tills pappa kom hem. Dom har gått på övertrötthet och varit....dryga :p. Nu får pappa ta nattning ikväll och jag ska gå en kortis med hunden.
 
Här hade jag lovat ungarna de skulle få vara uppe tills pappa kom hem. Dom har gått på övertrötthet och varit....dryga :p. Nu får pappa ta nattning ikväll och jag ska gå en kortis med hunden.
Skönt med hundpromenad.
Här somnade lillan ändå rätt så snabbt faktiskt.
 
Kom precis på att yngsta lagt sig utan blöja. Den har visserligen varit torr typ 9 av 10 nätter så borde gå och nån gång ska vi väl sluta med den även nattetid :nailbiting: .
 
1000010143.jpg

Fyraåringen ville ha "såndär kladdigt som är i en tub med kakor på, som man har på pepparkakor" när hon åt det sista av julens pepparkakor.

Jag har precis gjort iordning blåmögelostpepparkakor som hon sitter och äter glatt utav och nu kom jag på det...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
30 31 32
Svar
636
· Visningar
37 348
Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 514
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 214
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 434

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp