Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi planerade dåligt idag och prickade in en biltur i tjugo minuter kl 13.55, mina ungar som slutat med vila på dagen somnade på en halv sekund och var omöjliga att väcka förrän vi kommit hem. Nu kämpar min sambo med läggningen på övervåningen, H och S har istället hittat på en lek om att de fångar in små gubbar som de kastar ut genom fönstret 🙈.
 
Min partner är borta ett dygn och mina föräldrar, som bor några timmar bort, är här och hjälper till. Alltså VARFÖR har jag bosatt mig så långt från världens bästa morföräldrar? De är 80+ och trots det har de lekt i timmar med 2-åringen, och har lugnt sagt att de är immuna mot barnskrik och tagit hand om gallskrikande bebis när jag tex behövt lägga en timme på att natta 2-åringen, eller behövde sova en stund på dagen. Vi har dessutom hunnit äta trevlig middag och min mamma erbjöd sig att sova med 2-åringen så jag skulle slippa sova med båda barnen. Mamma fodrar dessutom mina hästar (vad har jag egentligen gjort det senaste dygnet undrar jag? :p )

Det sista de sa igår var att de tyckte att jag måste passa på att rida lite imorgon i det fina vintervädret, det skulle bli andra ridpasset sen lillebror föddes och det vore fantastiskt.
 
Dottern har fått en ny säng, en låg riktig säng på 105. De två första nattningarna var kaos men sen sov hon hela nätterna i den. Och nu är nattningarna så mycket bättre! Till och med bättre än i spjälsängen. Jag är så lättad över att det funkar bra och så glad att vi inte tvingas samsova eller så.

Och hon älskar sängen ❤️. Vår stora lilla tjej ❤️.
 
Dottern har fått en ny säng, en låg riktig säng på 105. De två första nattningarna var kaos men sen sov hon hela nätterna i den. Och nu är nattningarna så mycket bättre! Till och med bättre än i spjälsängen. Jag är så lättad över att det funkar bra och så glad att vi inte tvingas samsova eller så.

Och hon älskar sängen ❤️. Vår stora lilla tjej ❤️.
Hur gammal är er dotter? Vi har märkt att vår lilla unge verkar tycka att spjälsängen är för trång och sover därför helst i vår säng (vilket hon aldrig velat innan) så vi har så smått börjat fundera på att testa en större säng till henne...
 
Hur gammal är er dotter? Vi har märkt att vår lilla unge verkar tycka att spjälsängen är för trång och sover därför helst i vår säng (vilket hon aldrig velat innan) så vi har så smått börjat fundera på att testa en större säng till henne...
Hon blir 2 om en månad! Hur gammal är din dotter? Jag tyckte det kändes tidigt att byta säng men dels har hon börjat klättra på spjälsängen och dels vill hon att man ska buffa henne på rumpan när hon ska sova och då är det för jobbigt att stå dubbelvikt över spjälsängen.

Vi har köpt en vanlig säng som ska ha låga ben sen. Vi börjar dock utan ben (och med kuddar runt sängen) för att vi vill se så hon inte ramlar ur. Hennes pappa sov med henne de första nätterna för att se till att hon inte ramlade ur och i natt fick hon sova själv (med nervös pappa som höll sig vaken och höll koll på monitorn).

Det funkar mycket bättre med sängen än jag trodde, jag såg framför mig att hon skulle gå ur sängen och vilja leka hela tiden. Men så var det bara de första kvällarna, nu verkar hon ha släppt det. Och hon älskar verkligen att kunna lägga sig där och mysa på dagarna precis när hon vill.
 
Hur gammal är er dotter? Vi har märkt att vår lilla unge verkar tycka att spjälsängen är för trång och sover därför helst i vår säng (vilket hon aldrig velat innan) så vi har så smått börjat fundera på att testa en större säng till henne...
Jag är helt övertygad om att sonen också tycker att spjälsäng hade varit för trångt. Vi samsover och han har halva vår säng medan jag och sambon trängs på andra halvan. Så vi får nog bara göra hoppet från samsovning till låg vanlig säng om ett tag.
 
Min partner är borta ett dygn och mina föräldrar, som bor några timmar bort, är här och hjälper till. Alltså VARFÖR har jag bosatt mig så långt från världens bästa morföräldrar?
Gud så härligt med bra avlastning! Vi bor långt ifrån dotterns farmor och farfar och varje gång de är här ställer vi oss samma fråga - VARFÖR bor vi så långt ifrån dem? 🙈 Tänk vad hjälp man skulle få om man bodde nära! (Vill inte ens tänka på det 😅)

Det finaste är ju såklart att se hur fina de är med dottern och hur mycket hon älskar att ha dem här ❤️.
 
Nackdelen med många barn i olika åldrar är alla klädinköp. Tvååringen har typ växt ur alla sina t-shirts/bodys. Hur är det möjligt? O_o
 
Gud så härligt med bra avlastning! Vi bor långt ifrån dotterns farmor och farfar och varje gång de är här ställer vi oss samma fråga - VARFÖR bor vi så långt ifrån dem? 🙈 Tänk vad hjälp man skulle få om man bodde nära! (Vill inte ens tänka på det 😅)

Det finaste är ju såklart att se hur fina de är med dottern och hur mycket hon älskar att ha dem här ❤️.
Jag håller helt med, mitt hjärta riktigt värker när jag ser min unge kiknar av skratt när morfar busar med honom, och hur de har sina egna små skämt och ritualer. Att det dessutom avlastar mig är ju en fantastisk bonus i det hela. Verkligen win-win!
 
Nackdelen med många barn i olika åldrar är alla klädinköp. Tvååringen har typ växt ur alla sina t-shirts/bodys. Hur är det möjligt? O_o
Det här är min fråga också. Både nioåring och tvååring har haft helt galna växtspurtar under hösten, två storlekar upp på både skor och kläder… Ja, hur är det möjligt? Och hur är det meningen att man ska hinna hänga med? 😅
 
Det här är min fråga också. Både nioåring och tvååring har haft helt galna växtspurtar under hösten, två storlekar upp på både skor och kläder… Ja, hur är det möjligt? Och hur är det meningen att man ska hinna hänga med? 😅

Ja hösten är en klassiker med växtspurt 😅
 
Tycker aldrig man kommer ikapp med klädinköpen heller... Sonen växte ur alla sina byxor i höstas. Köpte nya. Plötsligt har han inga kalsonger? Köper nya. Då är dotterns byxor för korta. Köper byxor. Då saknas strumpor... O_o
Jag köper mest second hand så det blir inte så värst dyrt men det tar sån TID! Stora har ju dessutom börjat ha en del åsikter om hur kläderna sitter och ser ut så det är jättesvårt att göra på egen hand...
 
Tycker aldrig man kommer ikapp med klädinköpen heller... Sonen växte ur alla sina byxor i höstas. Köpte nya. Plötsligt har han inga kalsonger? Köper nya. Då är dotterns byxor för korta. Köper byxor. Då saknas strumpor... O_o
Jag köper mest second hand så det blir inte så värst dyrt men det tar sån TID! Stora har ju dessutom börjat ha en del åsikter om hur kläderna sitter och ser ut så det är jättesvårt att göra på egen hand...
Haha känner igen det där med att det plötsligt saknas en hel kategori 😅
 
Tycker aldrig man kommer ikapp med klädinköpen heller... Sonen växte ur alla sina byxor i höstas. Köpte nya. Plötsligt har han inga kalsonger? Köper nya. Då är dotterns byxor för korta. Köper byxor. Då saknas strumpor... O_o
Jag köper mest second hand så det blir inte så värst dyrt men det tar sån TID! Stora har ju dessutom börjat ha en del åsikter om hur kläderna sitter och ser ut så det är jättesvårt att göra på egen hand...
Hade kunnat vara jag som skrev det där. Det tar sån himla tid när man köper det mesta second hand, och stora har åsikter (som dessutom kan ändras plötsligt), och man lyckas alltid ligga efter i någon kategori (just nu: pyjamaser till tvååringen som plötsligt vägrar täcke men vaknar flera gånger nattetid pga kall). Ungarna växer ju inte jämnt över hela kroppen heller, så utan förvarning kan någon kategori bara dra iväg och så står man där och fattar inte alls vad som hände.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
30 31 32
Svar
637
· Visningar
37 387
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 514
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 214
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 454

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp