Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur gammal är er dotter? Vi har märkt att vår lilla unge verkar tycka att spjälsängen är för trång och sover därför helst i vår säng (vilket hon aldrig velat innan) så vi har så smått börjat fundera på att testa en större säng till henne...Dottern har fått en ny säng, en låg riktig säng på 105. De två första nattningarna var kaos men sen sov hon hela nätterna i den. Och nu är nattningarna så mycket bättre! Till och med bättre än i spjälsängen. Jag är så lättad över att det funkar bra och så glad att vi inte tvingas samsova eller så.
Och hon älskar sängen . Vår stora lilla tjej .
Hon blir 2 om en månad! Hur gammal är din dotter? Jag tyckte det kändes tidigt att byta säng men dels har hon börjat klättra på spjälsängen och dels vill hon att man ska buffa henne på rumpan när hon ska sova och då är det för jobbigt att stå dubbelvikt över spjälsängen.Hur gammal är er dotter? Vi har märkt att vår lilla unge verkar tycka att spjälsängen är för trång och sover därför helst i vår säng (vilket hon aldrig velat innan) så vi har så smått börjat fundera på att testa en större säng till henne...
Jag är helt övertygad om att sonen också tycker att spjälsäng hade varit för trångt. Vi samsover och han har halva vår säng medan jag och sambon trängs på andra halvan. Så vi får nog bara göra hoppet från samsovning till låg vanlig säng om ett tag.Hur gammal är er dotter? Vi har märkt att vår lilla unge verkar tycka att spjälsängen är för trång och sover därför helst i vår säng (vilket hon aldrig velat innan) så vi har så smått börjat fundera på att testa en större säng till henne...
Gud så härligt med bra avlastning! Vi bor långt ifrån dotterns farmor och farfar och varje gång de är här ställer vi oss samma fråga - VARFÖR bor vi så långt ifrån dem? Tänk vad hjälp man skulle få om man bodde nära! (Vill inte ens tänka på det )Min partner är borta ett dygn och mina föräldrar, som bor några timmar bort, är här och hjälper till. Alltså VARFÖR har jag bosatt mig så långt från världens bästa morföräldrar?
Jag håller helt med, mitt hjärta riktigt värker när jag ser min unge kiknar av skratt när morfar busar med honom, och hur de har sina egna små skämt och ritualer. Att det dessutom avlastar mig är ju en fantastisk bonus i det hela. Verkligen win-win!Gud så härligt med bra avlastning! Vi bor långt ifrån dotterns farmor och farfar och varje gång de är här ställer vi oss samma fråga - VARFÖR bor vi så långt ifrån dem? Tänk vad hjälp man skulle få om man bodde nära! (Vill inte ens tänka på det )
Det finaste är ju såklart att se hur fina de är med dottern och hur mycket hon älskar att ha dem här .
Det här är min fråga också. Både nioåring och tvååring har haft helt galna växtspurtar under hösten, två storlekar upp på både skor och kläder… Ja, hur är det möjligt? Och hur är det meningen att man ska hinna hänga med?Nackdelen med många barn i olika åldrar är alla klädinköp. Tvååringen har typ växt ur alla sina t-shirts/bodys. Hur är det möjligt?
Det här är min fråga också. Både nioåring och tvååring har haft helt galna växtspurtar under hösten, två storlekar upp på både skor och kläder… Ja, hur är det möjligt? Och hur är det meningen att man ska hinna hänga med?
ObegripligtJa hösten är en klassiker med växtspurt
Obegripligt
Haha känner igen det där med att det plötsligt saknas en hel kategoriTycker aldrig man kommer ikapp med klädinköpen heller... Sonen växte ur alla sina byxor i höstas. Köpte nya. Plötsligt har han inga kalsonger? Köper nya. Då är dotterns byxor för korta. Köper byxor. Då saknas strumpor...
Jag köper mest second hand så det blir inte så värst dyrt men det tar sån TID! Stora har ju dessutom börjat ha en del åsikter om hur kläderna sitter och ser ut så det är jättesvårt att göra på egen hand...
Hade kunnat vara jag som skrev det där. Det tar sån himla tid när man köper det mesta second hand, och stora har åsikter (som dessutom kan ändras plötsligt), och man lyckas alltid ligga efter i någon kategori (just nu: pyjamaser till tvååringen som plötsligt vägrar täcke men vaknar flera gånger nattetid pga kall). Ungarna växer ju inte jämnt över hela kroppen heller, så utan förvarning kan någon kategori bara dra iväg och så står man där och fattar inte alls vad som hände.Tycker aldrig man kommer ikapp med klädinköpen heller... Sonen växte ur alla sina byxor i höstas. Köpte nya. Plötsligt har han inga kalsonger? Köper nya. Då är dotterns byxor för korta. Köper byxor. Då saknas strumpor...
Jag köper mest second hand så det blir inte så värst dyrt men det tar sån TID! Stora har ju dessutom börjat ha en del åsikter om hur kläderna sitter och ser ut så det är jättesvårt att göra på egen hand...