Egentid hela em
Sååå lyxigt!
Jag och min man är väldigt bra på att göra saker ihop (och därmed dåliga på att dela upp oss med barnet). Det är såklart kul med utflykter och aktiviteter ihop, men ibland har jag/vi tänkt att det blir lite väl tärande att typ alltid sitta ihop allihopa.
Jag är dessutom mer extrovert än min partner och har därför många fler sociala relationer, dessutom med barn i samma ålder, så jag hittar naturligt på mer saker med vår dotter där min partner inte är en del av sammanhanget. På så sätt är han ändå ibland hemma själv och kan dona med saker ifred, träna el vad som helst, medan jag väldigt väldigt sällan är det.
Men nu är delar av hans familj hemma på besök och de har varit iväg både igår och idag på aktiviteter. Vanligtvis är jag alltid med, men nu har jag redan umgåtts så mycket med hans familj i sommar, så kändes väldigt lyxigt att bara få vara hemma själv
Jag har klippt hela gräsmattan, gått med röjsågen, plockat undan lite, grävt fram gamla igenvuxna stenplattor och ligger nu i soffan och äter en glass
Ska nog snart ut och plocka in några dahlior och beskära ett äppelträd
Hur gör ni i er familj? Gör ni mycket saker ihop eller delar ni upp er? Vi har ju bara ett barn så det är ju verkligen så enkelt att dela upp sig också!