Vad gör vi? del 2 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blir så ledsen på vissa i min omgivning. Sonen, 4 år gillar rosa, klänningar, naglack osv. Häromdagen hade han en fin klänning med fjärilar. Svärfar: Men varför har du en klänning på dig. Du är ju inte en flicka.

Dagen efter träffade vi svärmor, sonen har samma klänning (Sonen heter Leo)
Svärmor: Nej, men hej Leonie, är du en flicka idag?
Sånt är så tröttsamt. Min son som i vintras var dryga ett år fick kommentarer av svärfar när han kom i sin rosa vinteroverall. Nu var han ju så liten att han inte förstod det, och hade själv inga preferenser om färg (och mamman gick på vad som fanns till bra pris på begagnatmarknaden), men jag blev väldigt irriterad. Och klart värre för din son som faktiskt valt dem själv, känner sig fin, och sen ska behöva få såna kommentarer från sina närmsta släktingar :(

Sitter ute på landet med en kaffekopp medan barnen leker. Känner inte att jag vill bo på landet igen med allt vad det innebär men njuter gärna av fördelarna när jag kan :love:

20230719_143536.jpg

Jag blir så ledsen på vissa i min omgivning. Sonen, 4 år gillar rosa, klänningar, naglack osv. Häromdagen hade han en fin klänning med fjärilar. Svärfar: Men varför har du en klänning på dig. Du är ju inte en flicka.

Dagen efter träffade vi svärmor, sonen har samma klänning (Sonen heter Leo)
Svärmor: Nej, men hej Leonie, är du en flicka idag?
Dottern gick på dagis när hon sa till sin farbror -titta så fin tröja. Det enda han gjorde var att fräsa att det var en killtröja. Är det svarade jag. Hade ingen aning...

Själv kan jag lika gärna köpa mina kläder på dressman som lindex.
:D:D:D

Efter ett par nätter för dottern (med mig en natt och pappan en natt) på gräsmattan i mina föräldrars tält har jag nu beställt ett eget åt oss. 5-8 vardagars leveranstid, snälla håll tummarna för att det kommer på en vecka, för dottern vill ut och tälta NU! :D

Var ute på en fin ö idag och jag och hon bestämde gemensamt att vi ska tälta där hela familjen så fort vårat tält kommer (eftersom föräldrarnas tält nog är i minsta laget för oss allihopa). :heart

Tälta är så himla mysigt. Vi ska ut nu och paddla kanot och tälta i tre dagar. Våra älskar det! Nu är första gången vi ska tälta efter att ha investerat i riktigt bra liggunderlag. Ska bli spännande
Åh vad kul det låter! :love:

Inte tältat sen jag var liten tidigare, så det var första gången för fyraåringen nu (hennes eget önskemål :heart) och kommer bli riktigt spännande att åka någonstans och göra det hela familjen :laugh:förhoppningsvis inte för spännande med bebis bara :nailbiting:

Vi köpte ordentliga luftmadrasser, hade två enkla sen tidigare och köpte en dubbel nu. Riktigt sköna att sova på men det blir ju lite krångligare att få med sig, speciellt om vi ska åka båt dit :crazy:

Känner mig uppgiven, hur jävla svårt ska det vara att få lyssnad på. 4 år är en lång tid att slåss mot sjukvården för att få hjälp, och nu när jag återigen hittat en lösning så är det noll respons igen.

Håll tummarna att nästa person som ringer är mer mottaglig för att hjälpa till.

Bebis tio månader har alltid varit tuttgalen och alla nattningar och uppvak har fallit på mig. Nu har vi i fyra nätter försökt vänja av... Sommar ganska bra med pappa på kvällen och tröstas ganska bra vid varje uppvak fram till morgonen då hon antingen behövt amma eller druckit sin välling men i så fall också tagit morgon vid 4-5. Vi är tröttare än nånsin och jag ångrar projektet 😴

Känner mig uppgiven, hur jävla svårt ska det vara att få lyssnad på. 4 år är en lång tid att slåss mot sjukvården för att få hjälp, och nu när jag återigen hittat en lösning så är det noll respons igen.

Håll tummarna att nästa person som ringer är mer mottaglig för att hjälpa till.
Usch vet precis hur det är men för mannen i familjen här. Ingen vill ta ansvar för helheten, ingen vet någonting, tycker någon annan ska ta hand om det, långa väntetider på att ens få prata i telefon med en läkare osvosv.

Hämtar mig från dagens bvc-besök. Tycker alltid att det lämnar en lite besk eftersmak... Idag fick vi backning på att Lilleman inte är på golvet tillräckligt mycket. Försökte förklara att vi ogärna blandar snabb brukshund med bebis på golvet men att vi tränar vid tillfälle. Fick till oss att vi inte får hindra bebis utveckling pga hunden (vilket är sant) men jag slår vad om att bvc-doktorn inte träffat lika många "småbarn vs hund"-skador som jag. Har liksom varit med och sytt ihop skador orsakade av mindre sällskapshundar. Well well, det är väl bara att hacka i sig. Men jag är så himla känslig nu och blir typ ledsen för minsta lilla.

Hämtar mig från dagens bvc-besök. Tycker alltid att det lämnar en lite besk eftersmak... Idag fick vi backning på att Lilleman inte är på golvet tillräckligt mycket. Försökte förklara att vi ogärna blandar snabb brukshund med bebis på golvet men att vi tränar vid tillfälle. Fick till oss att vi inte får hindra bebis utveckling pga hunden (vilket är sant) men jag slår vad om att bvc-doktorn inte träffat lika många "småbarn vs hund"-skador som jag. Har liksom varit med och sytt ihop skador orsakade av mindre sällskapshundar. Well well, det är väl bara att hacka i sig. Men jag är så himla känslig nu och blir typ ledsen för minsta lilla.
Så trist att bvc ska ge den känslan. Jag har varken upplevt att vi blivit förhörda på exakt hur mycket pyret är på golvet eller att vi fått någon annan typ av "klander". Jag vet inte om det beror på att vår bvc är nonchalanta eller om det är en rimlig nivå. Min syster hade det väldigt kämpigt med "vikthets" (hon har en tunnis till dotter) och många extravägningar men inga andra verktyg för att komma på banan igen. Det verkar verkligen kunna vara ömse vad man råkar få.

Tror du att du är känsligare för deras signaler för att du är i en annan gren av "branchen"? Jag kanske inte fattar nyanserna i vad som sägs.

Om det är någon tröst så minns jag att min mamma (barnläkare) skrattade när jag berättade att bvc tyckte att vi behövde träna bebisens nacke mer. Hon sa lugnt att det där är inget man faktiskt behöver träna uppstyrt, barnet tränar nacken ändå och styrkan kommer. Och bvc-läkare är som jag förstod det ofta allmänläkare och inte barnläkare och går mer på inlärda råd än eget kunnande.

Jag hade absolut resonerat som du och varit försiktig med livlig brukshund och liten bebis på golvet samtidigt!

Om det är någon tröst så minns jag att min mamma (barnläkare) skrattade när jag berättade att bvc tyckte att vi behövde träna bebisens nacke mer. Hon sa lugnt att det där är inget man faktiskt behöver träna uppstyrt, barnet tränar nacken ändå och styrkan kommer. Och bvc-läkare är som jag förstod det ofta allmänläkare och inte barnläkare och går mer på inlärda råd än eget kunnande.

Jag hade absolut resonerat som du och varit försiktig med livlig brukshund och liten bebis på golvet samtidigt!
Det var en tröst! Tack!

Så trist att bvc ska ge den känslan. Jag har varken upplevt att vi blivit förhörda på exakt hur mycket pyret är på golvet eller att vi fått någon annan typ av "klander". Jag vet inte om det beror på att vår bvc är nonchalanta eller om det är en rimlig nivå. Min syster hade det väldigt kämpigt med "vikthets" (hon har en tunnis till dotter) och många extravägningar men inga andra verktyg för att komma på banan igen. Det verkar verkligen kunna vara ömse vad man råkar få.

Tror du att du är känsligare för deras signaler för att du är i en annan gren av "branchen"? Jag kanske inte fattar nyanserna i vad som sägs.
Vet inte om jag är känsligare pga det eller om det bara är någon rest från graviditeten och massa hormoner som beter sig lite oberäkneligt fortfarande.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
36 37 38
Svar
759
· Visningar
43 338
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år På tal om badhus. Vi ska på babysim i mitten på september. Hur sjutton gör man? Jag måste ju byta om och duscha, var gör jag av barnet...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 977
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 254
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 295
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar