Har spenderat dagen med en trotsig 3-åring, två sjövilda 1,5-åringar och en kinkig 3-månaders. Oh vey. Ibland går jag med på att gå till stranden för att barnens kusiner hänger där. Tog 1,5 h att packa med en 1,5-åring som hänger upp och ner i möblerna, slänger sig åt alla håll när man ska smörja in henne och springer iväg när man ska klä på henne. Under tiden som sonen blir för trött och deckar i makens famn, vilket innebär att vi missade hans lilla sovfönster där det kanske hade gått att få honom att sova i vagnen på vägen till stranden. Så han skriker hela vägen dit, får stanna på vägen och ge flaska ståendes någonstans i vägrenen, han skriker resten av vägen ändå. Sen har jag antingen sprungit efter dottern som ska dricka havsvatten och äta sand, eller vankat på klängig bebis rinnandes av svett i 23-graders solsken. Försökte vid ett tillfälle få ett andrum genom att ge dottern en frukt men hon skulle absolut klättra i rutschkanan med päronet, och bröt ihop om jag tog det och bröt ihop om jag försökte få henne att sitta still med det. Tills hon tillslut tappade det i sanden och bröt ihop därför. Kom hem med två övertrötta barn som vill allt och ingenting samtidigt. Lagt dottern som sparkat runt, snurrat, nypts, dunkat huvudet i väggen, dragit i rullgardinen. Nu sitter jag under äppelträdet, dricker champagne och låtsas som att jag inte har några barn en stund. Maken är inne och kämpar fortfarande med att få sonen i säng