Vad gör vi? del 2 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Småbarnslivet är konstigt, det här med att träffa på andra föräldrar i parker och snacka med medan barnen leker som om man vore polare och sen bara.. hejdå, ha ett bra liv! Träffade en trevlig pappa idag och han var väldigt chattig av sig så vi kom in på allt från förlossningsrädsla till husköp, föräldraskap, förskolepedagogik och att de planerade syskon. Sen bah.. hejdå! Så wierd 😅
Det är ju så himla trevligt! Har träffat på en mamma här i den pyttelilla byhåla jag bor i och det känns som att vi har känt varandra alltid när vi ses och dricker kaffe. Så jäkla fint!

Det är ju så himla trevligt! Har träffat på en mamma här i den pyttelilla byhåla jag bor i och det känns som att vi har känt varandra alltid när vi ses och dricker kaffe. Så jäkla fint!

Visst är det mysigt! Det är synd bara att jag oftast bara träffar dem en gång. Stor barnvänlig förort som kryllar av lekparker så det är sällan vi ser samma familjer flera gånger tyvärr. Så ibland, som igår, så känns det så trevligt att jag gärna ses igen. Men känns så fånigt på nåt sätt att be om nummer. Extra känsligt kanske med pappor, vet ju att vissa inte verkar tro att en kan ha enbart vänskapliga avsikter. Hmm.. får klura ut nåt sätt som känns naturligt att byta kontaktuppgifter. Vi skulle behöva lite fler vänner här i närheten med barn i samma ålder.

Visst är det mysigt! Det är synd bara att jag oftast bara träffar dem en gång. Stor barnvänlig förort som kryllar av lekparker så det är sällan vi ser samma familjer flera gånger tyvärr. Så ibland, som igår, så känns det så trevligt att jag gärna ses igen. Men känns så fånigt på nåt sätt att be om nummer. Extra känsligt kanske med pappor, vet ju att vissa inte verkar tro att en kan ha enbart vänskapliga avsikter. Hmm.. får klura ut nåt sätt som känns naturligt att byta kontaktuppgifter. Vi skulle behöva lite fler vänner här i närheten med barn i samma ålder.
Sociala medier kanske är mer ”accepterat” än be om telefonnummer? Och fråga om era familjer ska ses vid tillfälle typ?

Det här med att sonen behöver vaggas en timme varenda gång han ska sova tar ju knäcken på mig. Inatt vaggade jag honom i sitt babynest i knät i 30 min tills han somnade. La ifrån mig det bredvid mig och kröp ner. Tog några minuter innan han vaknade. Vaggade ytterligare 30 min tills han somnade igen. La ifrån mig honom och somnade. Han sov 50 min, sen börjar det om. Ibland ger jag upp och låter honom sova på min bröstkorg, då somnar han men ligger och klättrar med benen i sömnen. Inatt var det ett konstant klättrande 04-07 vilket innebär att även om han sover, så sover inte jag.

Nu har vi varit uppe sen 7 och det är dags för honom att sova igen, och jag vaggar och vaggar, och han sprattlar och sprattlar. Gud giv mig styrka…

Känner med dig och hoppas att det vänder snart. Våra två senaste barn har, mot rekommendationer, sovit på mage och har sovit så mycket bättre när vi testade det. Men det är ju som sagt mot rekommendation. Ettåringen sover fortfarande hela natten på mage och sover bäst av alla barnen. Men det har nog mer med hans förmåga att sova än i vilken position han sover.

Har varit i Kristianstad pga gnälligt, eventuellt uttråkat, barn. Att vara bland folk är LIFE numera (perfekt när hennes föräldrar är eremiter..). Så glad och nöjd, tjoade och skrek så hon skrämde folk i affärerna 😅

Att hon sen grät i bilen hela vägen hem pga oklara anledningar behöver vi inte nämna..

Varför tar barnen alltid extra lång tid på sig att somna när man själv tänkt göra något specifikt efteråt? Sonen var så trött att han nästan grät när vi borstade tänderna. Sen läste vi 5 kapitel i en lassemajabok, sen har han undrar hur fort jag kör bil, varit för varm, bett om täcke, klätt av sig, pratat om vilken gympa han vill gå på i höst.. etc. Nu har jag flyttat ut utanför sängen (som har gardiner) i ren protest och satt på babblarnas vaggvisa, den brukar fixa biffen.

Mvh tänkte ut och springa för första gången på 5 år och min hjärna letar desperat efter en ursäkt att låta bli 😅

Varför tar barnen alltid extra lång tid på sig att somna när man själv tänkt göra något specifikt efteråt? Sonen var så trött att han nästan grät när vi borstade tänderna. Sen läste vi 5 kapitel i en lassemajabok, sen har han undrar hur fort jag kör bil, varit för varm, bett om täcke, klätt av sig, pratat om vilken gympa han vill gå på i höst.. etc. Nu har jag flyttat ut utanför sängen (som har gardiner) i ren protest och satt på babblarnas vaggvisa, den brukar fixa biffen.

Mvh tänkte ut och springa för första gången på 5 år och min hjärna letar desperat efter en ursäkt att låta bli 😅
Ja men eller hur, detta slår ju aldrig fel! En vanlig kväll när man tänker att man lika gärna kan lägga sig direkt efter nattningen somnar de på två röda så man behöver masa sig ner och städa istället, men på midsommar när jag såg fram emot en femkamp med enbart vuxna efter att alla barn somnat tog det en och en halv timme.

Ja men eller hur, detta slår ju aldrig fel! En vanlig kväll när man tänker att man lika gärna kan lägga sig direkt efter nattningen somnar de på två röda så man behöver masa sig ner och städa istället, men på midsommar när jag såg fram emot en femkamp med enbart vuxna efter att alla barn somnat tog det en och en halv timme.
Jag tror barnen känner vår frustration och livnär sig på den, suger i sig ren och skär energi som de små ljuvliga parasiter dom är. (😁)

Jag har förresten börjat fundera på om inte min minsta borde byta namn till Hulda, för det passar bra ihop med epitetet "huligan" som hon allt oftare går under. Hennes senaste grej är att kamikazehoppa rakt på min mage eller mina smalben om jag sitter i soffan, och när jag skriker aj skrattar hon så hon kiknar :cautious:

Och idag på restaurang med lekhörna skrämde hon slag på en dryga året äldre tjej och gav henne en babblande och obegriplig utskällning för att hon ens vågade titta på rutschkanan lilla E satt i.

Storebror var vild men aldrig såhär... 🙈

Jag har förresten börjat fundera på om inte min minsta borde byta namn till Hulda, för det passar bra ihop med epitetet "huligan" som hon allt oftare går under. Hennes senaste grej är att kamikazehoppa rakt på min mage eller mina smalben om jag sitter i soffan, och när jag skriker aj skrattar hon så hon kiknar :cautious:

Och idag på restaurang med lekhörna skrämde hon slag på en dryga året äldre tjej och gav henne en babblande och obegriplig utskällning för att hon ens vågade titta på rutschkanan lilla E satt i.

Sagda huligan svarade iofs för första gången "ÄLKÄDEH!" och klappade mig på armen ikväll när jag sa "godnatt, jag älskar dig" :love:
Allt är förlåtet 😁

Åh längtar till detta händer mig 😭❤️. Häromdagen frågade jag S om han älskade mig också när jag sa det till honom, då sa han ”nej” och lekte vidare 😅.

Barn är härliga. Hade brorson 3 år på besök idag, och han hade videosamtal med sin mamma som frågade vart han var. ”Hemma hos makens namn” svarade han. Gee, thanks. Maken var inte ens hemma 😅

Det känns som att det blir snäppet värre med tjejer 😄 Yngsta är vildare än båda hennes bröder var tillsammans när de var små 🙈

Det känns som att det blir snäppet värre med tjejer 😄 Yngsta är vildare än båda hennes bröder var tillsammans när de var små 🙈
Ja, eller nån yngsta barnet-grej kanske :p Har sett så många reels på insta (säker källa :D ) som jämför den lugna, väluppfostrade ettan med en bindgalen tvåa men bara tänkt att min stora är så vild att det inte stämmer för oss, men nu börjar jag inse att ja, energi har han, men han är nog tio gånger mjukare och mer lyhörd än sin lillasyster, och var även som liten. :p Men jag är nog mest glad att hon som tjej uppenbarligen har massor av skinn på näsan 😁

Ja, eller nån yngsta barnet-grej kanske :p Har sett så många reels på insta (säker källa :D ) som jämför den lugna, väluppfostrade ettan med en bindgalen tvåa men bara tänkt att min stora är så vild att det inte stämmer för oss, men nu börjar jag inse att ja, energi har han, men han är nog tio gånger mjukare och mer lyhörd än sin lillasyster, och var även som liten. :p Men jag är nog mest glad att hon som tjej uppenbarligen har massor av skinn på näsan 😁

Om min andra blir vildare än min första kommer jag låsa in mig själv i garderoben några år 😵‍💫

Alltså min lilla envisa 1,5-åring... En av hans nuvarande favoritsysslor är att gå upp och ner för rampen till gödselstacken. Idag trampade han fel och föll hejdlöst ner (några dm högt), slog hakan i en kant och började förstås storgråta. Jag lyfte upp honom i famnen och medan jag försökte trösta honom och leta efter skador började jag gå upp mot huset. Fortfarande storgråtandes började ungen slingra sig i famnen och ville ner på marken. Han stegar då tillbaka, fortfarande gråtandes, ramlar två gånger men reser sig upp och fortsätter. Väl tillbaka stegar han bestämt upp för rampen utan att ramla, ställer sig på toppen och ler stort genom tårarna :heart Sen torkade tårarna snabbt och han fortsatte med gå-upp-för-ramp-leken en stund till.

(Och nej, vi har aldrig kört hurtfriska "upp igen!"-uppmaningar eller ens antytt att det är fel att vara ledsen, tvärtom. Det här kommer helt från honom själv)

Tipsar dig om att inte skaffa en trea :angel::D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
36 37 38
Svar
759
· Visningar
43 356
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år På tal om badhus. Vi ska på babysim i mitten på september. Hur sjutton gör man? Jag måste ju byta om och duscha, var gör jag av barnet...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 977
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 254
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 301
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar