Vad gör vi? del 2 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har alla journaler på barnen, detta var den enda jag inte begärt ut för det har varit för tufft helt enkelt. Ska jag vara helt ärlig så vet jag inte riktigt vad en anmälan till LÖF innebär mer än att det kan ge ekonomisk ersättning för bland annat sveda och värk. I detta fall gör jag det för att jag dels blivit misstrodd i vården ända fram tills det blev dokumenterad av en överläkare men också för en möjlighet till ekonomisk ersättning för det har - och påverkar en del saker i min vardag.
Okej så det gäller den felaktiga blodtransfusionen? Var det du eller barnet som fick den? Förlåt om du tycker jag är frågvis, är bara intresserad!

Okej så det gäller den felaktiga blodtransfusionen? Var det du eller barnet som fick den? Förlåt om du tycker jag är frågvis, är bara intresserad!

Precis, det är den felaktiga blodtransfusionen jag fick 2013. Som följd av det så drabbades jag av immunisering under min graviditet 2021 som ledde till flertal täta kontroller för att hålla koll så inte barnet fick blodbrist. Hon föddes med blodbrist, och lades in på IVA-neo direkt.

Precis, det är den felaktiga blodtransfusionen jag fick 2013. Som följd av det så drabbades jag av immunisering under min graviditet 2021 som ledde till flertal täta kontroller för att hålla koll så inte barnet fick blodbrist. Hon föddes med blodbrist, och lades in på IVA-neo direkt.
Okej! Det visste inte jag kunde hända, beklagar verkligen att detta drabbade dig. Hoppas du orkar få till en bra anmälan till LÖF ❤️

Jag tar generellt nattningarna då barnen föredrar mig. Men vi har aldrig ens gjort ett seriöst försök att dela upp det 50/50, tycker det är enklare att bara natta själv. Men vi har gjort lite olika i olika perioder. Långa sega nattningar (ovanligt) får min man byta av mig när jag tröttnat. Ett tag läste han och stora saga och myste tills lillasyster somnat och då kom stora in och bara somnade med mig. Ett tag tog mannen lilla i sele på ryggen medan han vattnade i trädgården för då somnade hon där. Stora somnar ofta i soffan nu på kvällarna medan jag och mannen kollar tv så då behöver ju ingen ”natta”.
Så vi hjälps åt och gör det som funkar men jag tar absoluta majoriteten av läggningar för det är enklast.

Såå vi resonerar inte jättemkt om sånt här utan bara gör det som funkar och hjälps åt om det behövs.
Det låter jättejobbigt. Jag tycker jag håller på att gå under som småbarnsförälder, men jag hade aldrig stått ut med att min sambo inte tar hälften..

Stoltheten när man hör att nån unge vaknar, dricker vatten (dom har alltid sån där flaska med sugrör vid sängen) och sen inget mer....
Och 20 min senare när man kollar så står flaskan bakom lillasyster istället och hon har somnat om - helt själv!!

Jepp, jag har låga krav på stolthet ibland :p.

Det låter jättejobbigt. Jag tycker jag håller på att gå under som småbarnsförälder, men jag hade aldrig stått ut med att min sambo inte tar hälften..

Men det beror väl också hur fördelningen är i slutänden? Jag menar skillnaden är ju rätt stor beroende på om @Trollunge s man röjer disk efter att ha tragglat läxor och lagat mat eller eller om han ligger på soffan och pillar sig i naveln medan hon nattar barn :)

Men det beror väl också hur fördelningen är i slutänden? Jag menar skillnaden är ju rätt stor beroende på om @Trollunge s man röjer disk efter att ha tragglat läxor och lagat mat eller eller om han ligger på soffan och pillar sig i naveln medan hon nattar barn :)
Håller med. Jag går ju ut i stallet och hjälper nästan aldrig till...

Men har oftast fixat middag och sånt innan dess så bara disken kvar till min man.

Ja man tycker nog olika saker är jobbiga helt enkelt. Hade jag tyckt det var jättejobbigt att ta läggningarna hade vi gjort annorlunda 😊 Som flera är inne på så finns det ju mer än läggningar att sysselsätta sig med när man har småbarn (och hus och trädgård) så blir ändå ok jämnt i slutändan.

Men alltså. Dag 6 av dålig mage hos barnet, EN gång per dag. I övrigt pigg, glad, inte ont i magen, har full aptit, leker precis som vanligt. Ingen annan har hittills blivit smittad. Är det verkligen magsjuka eller kan det vara något annat??

Men alltså. Dag 6 av dålig mage hos barnet, EN gång per dag. I övrigt pigg, glad, inte ont i magen, har full aptit, leker precis som vanligt. Ingen annan har hittills blivit smittad. Är det verkligen magsjuka eller kan det vara något annat??
Och så har det varit hela tiden? Låter ju som det skulle kunna vara något annat… Inte typisk magsjuka direkt, speciellt om ingen annan blivit smittad.

Och så har det varit hela tiden? Låter ju som det skulle kunna vara något annat… Inte typisk magsjuka direkt, speciellt om ingen annan blivit smittad.
Ja precis, hon blev hemskickad från förskolan i torsdags eftersom hon varit väldigt lös i magen. Därefter har det varit likadant en gång per dag, alltid på morgonen. Resten av dagen ingenting. Jag börjar fundera eftersom det snart har gått en vecka.

Kolla upp det tycker jag. Har ju varit otroligt många fall av campylobacter tex senaste veckorna, det låter ju inte typiskt någon bakterieinfektion men de kan bete sig lite hur som helst. Eller någon allergi.

Ja man tycker nog olika saker är jobbiga helt enkelt. Hade jag tyckt det var jättejobbigt att ta läggningarna hade vi gjort annorlunda 😊 Som flera är inne på så finns det ju mer än läggningar att sysselsätta sig med när man har småbarn (och hus och trädgård) så blir ändå ok jämnt i slutändan.
Så blir det säkert. Jag hade ju som sagt blivit frustrerad bara av att ha ”läggning”. Nu slipper vi ju det tack och lov.

Fast vem som tar häkten av nattningarna har ju Inge gled hälften av ansvaret att göra!

En lång period tog jag fler nattningar. Den perioden blev kök och vardagsrum alltid städat medans jag nattade. Jag tar fler bad med barnet, sambon borstar fler tänder och tar även majoriteten av mornarna.

Fast vem som tar häkten av nattningarna har ju Inge gled hälften av ansvaret att göra!

En lång period tog jag fler nattningar. Den perioden blev kök och vardagsrum alltid städat medans jag nattade. Jag tar fler bad med barnet, sambon borstar fler tänder och tar även majoriteten av mornarna.
Nu var det ju ett svar på en lång tråd om ”gnäll” på just jobbiga nattningar. Hade någon varit frustrerad över mer bad, tandborstningar eller städ hade jag nog känt/tänkt likadant :)

Så har stora barnets två senaste magsjukor sett ut, jag var lika frågande som du men har hört några fler som haft liknande så jag tror det är någon märklig och envis variant...

Kolla upp det tycker jag. Har ju varit otroligt många fall av campylobacter tex senaste veckorna, det låter ju inte typiskt någon bakterieinfektion men de kan bete sig lite hur som helst. Eller någon allergi.

Så har stora barnets två senaste magsjukor sett ut, jag var lika frågande som du men har hört några fler som haft liknande så jag tror det är någon märklig och envis variant...
Jag ringde 1177 nu och sjuksköterskan tyckte att jag skulle ringa vårdcentralen imorgon bitti så det får jag göra.

Förra vändan vi hade var liknande men skillnaden då var att alla familjemedlemmar blev smittade, nu är det bara dottern.

Sitter och tittar på barnet som sover middag i spjälsängen :love: Hon har börjat sova på mage, till min stora skräck (!!), men guuud så mycket skönare hon sover! Sovit över en timme nu! I vanliga fall är hennes sovstunder 25-35 minuter, oavsett var hon sover.

Sitter och tittar på barnet som sover middag i spjälsängen :love: Hon har börjat sova på mage, till min stora skräck (!!), men guuud så mycket skönare hon sover! Sovit över en timme nu! I vanliga fall är hennes sovstunder 25-35 minuter, oavsett var hon sover.
Kan hon vända sig tillbaka till rygg själv? Mitt pyre hat vänt sig till mage i ett par månader men inte tillbaka vilket har gjort att jag fortfarande tränger in henne i babynestet för att begränsa hennes förmåga att lägga sig på mage.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
36 37 38
Svar
759
· Visningar
43 360
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år På tal om badhus. Vi ska på babysim i mitten på september. Hur sjutton gör man? Jag måste ju byta om och duscha, var gör jag av barnet...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 977
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 254
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 301
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar