Vad gör vi? del 2 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker vakna med hjälp av kaffe. Idag åker vi till High chaparall, det är midsommartradition sedan många år i min familj att åka till nöjespark. De första åren som jag och äldsta sonen åkte så var det lugnt med folk, men på senare tid har det ökat massor och vissa nöjesparker undviker jag helt denna dag.

Lånar bonus-morfars stuga över midsommar. Vad är det med äldre och ha tusen saker? 😅 Stenar och snäckor på fönsterbräden? 689954 ljushållare? Ved, tidningar, diverse lyktor över hela golvet? Nån gammal.. spinrock? 1-åringen är i paradiset.
Ibland är det nästan åt det jobbiga hållet att åka bort, hemma har man ju barnsäkrat så gott som det går! Eller i alla fall vi!

Här har vi nedräkning till pappan kommer hem "bara" 5 timmar kvar... Dagens midsommaroutfit på mig är offerkofta 😁👍. Vaknade med migrän efter att ha sovit som en påse skit. Pysslar om grinig bebis och nyopererad Malle i ökenvärmen. Vill själv bara sova (och spy en stråle som tjejen i exorcisten).

Här har vi nedräkning till pappan kommer hem "bara" 5 timmar kvar... Dagens midsommaroutfit på mig är offerkofta 😁👍. Vaknade med migrän efter att ha sovit som en påse skit. Pysslar om grinig bebis och nyopererad Malle i ökenvärmen. Vill själv bara sova (och spy en stråle som tjejen i exorcisten).
Jag sitter också och tycker synd om mig själv. Är på midsommarfest hos sambons släkt med vänner. Visserligen fick jag sova tre timmar i sträck i natt och vi hade bara fyra uppvak men jag är för trött för minsta motgång. Har inte sovit sedan vörjan av april. Idag har jag varit uppe sedan 05.50 och gjort aptitretare till den här festen. Nu är vi här och jag kan inte ens vara med eftersom jag måste sitta på framsidan och vakta vagnen med det sovande barnet. Jag blev ivägkörd från gräsmattan där alla andra sitter och skrattar eftersom varje skuggigt hörn skulle användas till någon typ av fotboll. Det är en sådan jävla skitsak men jag sitter här och grinar och tycker synd om mig själv för jag orkar inget annat!

Jag sitter också och tycker synd om mig själv. Är på midsommarfest hos sambons släkt med vänner. Visserligen fick jag sova tre timmar i sträck i natt och vi hade bara fyra uppvak men jag är för trött för minsta motgång. Har inte sovit sedan vörjan av april. Idag har jag varit uppe sedan 05.50 och gjort aptitretare till den här festen. Nu är vi här och jag kan inte ens vara med eftersom jag måste sitta på framsidan och vakta vagnen med det sovande barnet. Jag blev ivägkörd från gräsmattan där alla andra sitter och skrattar eftersom varje skuggigt hörn skulle användas till någon typ av fotboll. Det är en sådan jävla skitsak men jag sitter här och grinar och tycker synd om mig själv för jag orkar inget annat!
Med ALL rätt tycker du synd om dig själv. Jag hade varit superarg. Det är inte så lätt att möta motgångar när basbehov som sömn är helt åt helvete ouppfyllda. Har aldrig varit så skör och dålig på att tackla stress och motgångar som nu. Ständigt denna trötthet och hunger (i mitt fall då).

Lånar bonus-morfars stuga över midsommar. Vad är det med äldre och ha tusen saker? 😅 Stenar och snäckor på fönsterbräden? 689954 ljushållare? Ved, tidningar, diverse lyktor över hela golvet? Nån gammal.. spinrock? 1-åringen är i paradiset.

Haha fy! Vi har funderat på att semestra med airbnb i sommar men när vi tittar på bilder på många av husen/stugorna ser det ut precis sådär 😬

Vår midsommarafton blev som en vanlig dag hemma, fortfarande efterdyningar från magsjukan (främst hos mig). Barnen har ändå haft en bra dag, vi har lekt biltvätt och tvättat leksaksbilar och barnens cyklar utomhus. Lite sura miner eftersom dottern tycker det är orättvist att jag får bestämma allt och hon ingenting. Så när hon blir stor ska hon bestämma över både mamma, pappa och lillebror. ”Då kommer NI inte få bestämma NÅNTING!” :D

Hittade en teckning som stora gjorde imorse. Han älskar att titta på Hatch på svt play, i förrgår såg han avsnittet där han ritar Rymdskuggan, och imorse ritade han den här ur minnet :love:
20230623_221655-COLLAGE.webp
Helt fascinerad av alla detaljer han kom ihåg! Flaggan och skuggslemmet, kratrarna, stjärnor, planeter...

IMG_5691.webp

På tal om det där med sommarstugor, här tar vi tidig promenad för att inte väcka de andra som sover i den lilla stugan 😅 lyckades dock väcka pappa i kampen om att få på mig själv och tvillingarna kläder, men han är lika morgonpigg som mig!

Hur mycket man än packar så är det alltid någonting som glöms. Insåg i bilen att vi enbart hade med en napp till dottern, och när hon kastade ur den ur vagnen igår på grusvägen så var det en trevlig familj bakom som ropade. ”Tack, det är den enda vi har med oss så tack snälla för att ni sa till!” hann jag svara innan den två sekunder senare blev påkörd av en bil och skräcken infann sig omedelbart.

Om ni såg en svettig och sammanbiten mamma med en skrikande 1-åring på höften 5 minuter innan stängning på ICA Älmsta som köpte sex nappar så var det absolut jag 😅

Jag känner igen det där. All energi jag har går åt till att bara få saker att funka just nu. Det är för lite sömn, uppe på nätterna och ammar, uppe tidigt med dottern, packa, rodda, bära, trösta, mata, pussla. Det går ibland flera dygn utan att jag har barn i famnen mer än några minuter. Så utanför ens eget liv som bara går på autopilot så pågår andras liv och de tar ju inte alltid hänsyn till min verklighet. Även om de försöker och vill väl så glöms det väl ibland bort. Jag har haft en sån morgon nu när vi hade en plan, jag började rodda för den och sen ändrades den och vi ska plötsligt åka nu direkt. Får springa och lämna hunden igen som jag precis var och hämtade upp, försöker amma snabbt, byta blöjor på båda barnen, hämta bilen och åka så dottern då kan sova i vagnen när vi kommer fram och inte hemma som planerat. Skyndar iväg när vi inser att alla andra visst bara ska ta bilen en liten bit och sen promenera och kommer först om en timme? ”Jo men promenera med oss!” Ja, hade gärna velat men sonen vagnvägrar just nu och jag kan inte gå 5 x 5 km med honom i sele. Nu somnade dottern ändå i bilen, så maken sitter med henne på parkeringen och jag står här på utflyktsmålet ensam med sonen i sele och bah.. jahapp…

Man är onekligen lite ensam i sin bubbla ibland och det är svårt för andra att förstå vad man håller på med hela dagarna.

Senast ändrad:
Vi har firat sedvanlig midsommar med sju vuxna och sju barn varav fem barn är födda mellan juli 2019 och oktober 2020 😅. Det är så skönt att alltid veta vad man ska göra på midsommar tycker jag, och det blir verkligen enklare och enklare med barnen, i år kunde vi sitta långa stunder och prata med de andra vuxna medan barnen var upptagna med att utforska alla leksaker 🥳. Tror det blir ännu bättre nästa år när mina barn troligtvis leker lite mer med andra barn.

Barnen och jag är hos mormor och morfar, ljuvligt skönt att komma hemifrån! Stora har hängt med morfar hela dagen, cyklat, sett film och läst. Lilla är mer skeptisk men börjar tina upp lite. Hon har knatat runt trädgården ett par varv med sin gåvagn samt försökt övertala mig att starta morfars åkgräsklippare :D

Ahhhh nu är jag magsjuk också, vidrigt! Knäpp magsjuka med lång smittotid och/eller inkubationstid. Hoppas den inte går runt nu så jag smittar dottern som var sjukt förra fredagen...
Verkar vara något som går, vi var sjuka i något liknande förra veckan, med fem dagar mellan, och flera på jobbet har haft liknande i sina familjer

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
37 38 39
Svar
769
· Visningar
43 799
Senast: zassoo
·
Gravid - 1år På tal om badhus. Vi ska på babysim i mitten på september. Hur sjutton gör man? Jag måste ju byta om och duscha, var gör jag av barnet...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 986
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 254
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 340
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppsittningspall?!