Vad gör vi? del 2 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har magsjukan kommit hit. Ett barn utslaget, har legat på soffan hela dagen och inte velat äta alls. Nu väntar vi bara på att nästa barn ska insjukna, de delar vanligtvis nappar med varandra så det kommer ske förr eller senare 😬. Jag och min sambo vräker i oss vitpepparkorn och försöker finna någon slags ro i att vi också kommer bli sjuka och att det inte finns något vi kan göra åt det 😅.

Nu har magsjukan kommit hit. Ett barn utslaget, har legat på soffan hela dagen och inte velat äta alls. Nu väntar vi bara på att nästa barn ska insjukna, de delar vanligtvis nappar med varandra så det kommer ske förr eller senare 😬. Jag och min sambo vräker i oss vitpepparkorn och försöker finna någon slags ro i att vi också kommer bli sjuka och att det inte finns något vi kan göra åt det 😅.
Hoppas det blir lindrigt för er ❤️ Vi har också magsjuka där 3 av 4 familjemedlemmar har åkt dit och den fjärde fick istället över 40 graders feber…

Va! Vi har också haft kräk hos dottern här, jag kände bara :confused: Jag trodde också det var nåt som gick på vinterhalvåret!

Tack och lov väldigt lindrigt, hon kräktes en gång i fredags och hade bara lite dålig aptit i en halv dag, sen inget mer utan pigg och glad. Och varken jag el partner insjuknade fast det var ganska mycket fix med att ta bort den där spyan från matta mm 😅

Den där väntan är värst :(.

Sist här blev bara lillasyster sjuk, trots att jag låg precis bredvid henne när det utan förvarning drog igång.

Vi är också magsjuka, skulle åka till ALV idag, men det skiter sig. Har vi tur kan vi åka imorgon… alla utom jag har kräkts, så det hänger på om sambom mår bättre så han klarar av att ta hand om Cajsa och att jag inte börjar spy… När man äntligen ska på semester så ska det skita sig… Kunde vi inte blivit sjuka förrförra veckan?

Jag tror inte det? Och den verkar utspridd, kompisar i örebro är också magsjuka (bor i Degerfors själv), vi har inte träffats och smittat varandra 🙈
Tydligen går det i Vingåker med... dottern var hos en kompis men kom hem efter 2 timmar då mamman och lillasyster kommit hem för 3 åringen var magsjuk....

Skulle det komma ett vaccin mot magsjuka skulle jag sta först kön med barnen.

Även här i Österrike gick det en runda magsjuka för 2-3 veckor sen, men har inte hört ngn som är magsjuk nu.
Däremot satt det en lapp om vattkoppor pa förskolan och 4aringen är förkyld (men pigg och glad).

Vad är det för märklig magsjuka som går nu?
Vet inte, men jag var också dålig i fredags/lördags, helt utslagen men jag tippade på matförgiftning eller värmeslag. Barnens pappa hade dock exakt samma i början av förra veckan.ä så det talar ju mer för magsjuka, men ändå 4 dagar mellan... Barnen har (ännu) inte blivit sjuka.

Jag tänkte åka förbi förskolan imorgon och hämta hem ungarnas kläder, men med all magsjuka ni skriver om vet jag inte om jag vågar :p.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
37 38 39
Svar
769
· Visningar
43 799
Senast: zassoo
·
Gravid - 1år På tal om badhus. Vi ska på babysim i mitten på september. Hur sjutton gör man? Jag måste ju byta om och duscha, var gör jag av barnet...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 986
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 254
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 340
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar