Vad gör vi? del 2 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade semester i måndags, jobbade i tisdags och sen har det blivit vab resten av veckan… 😬 Samtidigt har maken haft extrema problem av ischias så han kunde inte resa sig ur sängen i början på veckan, jag har fått göra precis allt med barn och hem. Sliten.

Nu en spännande fråga inför nästa vecka: hur vet man om det är ögoninflammation? 🫣

Jag hade semester i måndags, jobbade i tisdags och sen har det blivit vab resten av veckan… 😬 Samtidigt har maken haft extrema problem av ischias så han kunde inte resa sig ur sängen i början på veckan, jag har fått göra precis allt med barn och hem. Sliten.

Nu en spännande fråga inför nästa vecka: hur vet man om det är ögoninflammation? 🫣
Hoppas mannen kryar på sig snart :)

Ögonen kladdar ihop! Gult liksom varaktigt, mycket mer än vad som är normalt. Vi hade det i vintras och det var hemskt. Till slut kunde barnet inte öppna ögonen alls (och ville såklart absolut inte få dem rengjorda, vi försökte torka massor men gick sådär). Badet/duschen hjälpte massor, det är mitt tips.
Ju mer kladd man får bort desto bättre är det.

Hoppas mannen kryar på sig snart :)

Ögonen kladdar ihop! Gult liksom varaktigt, mycket mer än vad som är normalt. Vi hade det i vintras och det var hemskt. Till slut kunde barnet inte öppna ögonen alls (och ville såklart absolut inte få dem rengjorda, vi försökte torka massor men gick sådär). Badet/duschen hjälpte massor, det är mitt tips.
Ju mer kladd man får bort desto bättre är det.
Ja det är ju så man tänker sig ögoninflammation och då förstår jag att det inte är några frågetecken. Men det är mer vanligt kladd fast mer än det brukar vara, inga direkta röda ögon.

Tack. Det verkar inte direkt klia och nu har det inte kommit mer kladd på flera timmar så jag är fortsatt förvirrad 😅 Får se hur det utvecklar sig helt enkelt.
Sådär hade mina barn tidigare i våras också, jag blev inte klok på det! Vi höll dem hemma i två dagar men det blev aldrig värre än kladd som vi fick torka bort typ tre gånger om dagen. Ringde vårdcentralen som skrev ut en kräm för att smörja lite i ögonvrån pga blev sår där av allt torkande. Fattar fortfarande inte vad det var.

Sådär hade mina barn tidigare i våras också, jag blev inte klok på det! Vi höll dem hemma i två dagar men det blev aldrig värre än kladd som vi fick torka bort typ tre gånger om dagen. Ringde vårdcentralen som skrev ut en kräm för att smörja lite i ögonvrån pga blev sår där av allt torkande. Fattar fortfarande inte vad det var.
Skumt! Nu har det fortfarande inte blivit något mer så det kanske bara var något skräp i ögat 🤷🏼‍♀️

Jag tänkte att jag skulle vara så pedagogisk och lära honom massa saker men sen insåg jag att man måste gå igenom en oändlig, livsglädjesänkande ström av meningslösa varförfrågor som "varför tog du mer vatten?" "varför gick du på toa" "varför går han där?" osv osv som liksom inte har en förklaring 😫😁
Men nu 2,5 år senare börjar vi kunna ha ganska mysiga samtal om rymden och uppfinningar och känslor så ha hopp ❤️
Dottern är 12... -vad är det dom piper varför piper det? Varför gör de så? Ja hur skall jag kunna veta det? Jag jobbar inte på Burger King eller var det är nånstans.... :banghead: :banghead::banghead::banghead:

Nattar dottern och började diskutera midsommarpyntning av altanen. Dottern vill inte sova nu, hon vill pyssla och pynta. Varför kan jag inte vara tyst? 🙈🤦‍♀️

Precis nattat stora barnet. När vi läst och släckt lampan säger han att han vill prata en stund. Frågar om vad. "Kanske kan vi prata lite om.. det här att pappa ska flytta" säger han tillslut.

Sambon och jag ska separera och det kryllar såklart av tankar i huvudet på min kloka fina 5-åring. ❤️
Jag har inga som helst tvivel om att det är rätt sak att göra men fy vad det gör ont i hjärtat när han pratar om att han kommer sakna att ha båda föräldrarna nära, försöker förstå krångliga boendescheman i huvudet eller funderar på vem som ska trösta om han är arg på en av oss 💔

Ligger i ett litet tält med en av sönerna i exmannens trädgård. Vi provtestar tält och sovsäckar med löftet att vi kan gå in och sova vid behov. Barnledig vecka/helg sägs det :rofl:
Åh, det har jag i ett svagt ögonblick lovat dottern också! :laugh: Måste ta tag i det snart :nailbiting:

Vår tjejs sätt att säga att hon verkligen vill ha nåt är "IH! AH! OH!" i snabb följd, låter jätteroligt! Nu ligger jag i sängen med mobilen och ska snart sova. Nyss hörde jag plötsligt från hennes rum: "IH! AH! OH!" Och sen dess tvärtyst igen, till och med i sömnen är det saker hon ska ha tydligen! 😂 :love:

Ännu en sömnlös natt 😑
4 åringen har börjat vakna vid 3 varenda. förbannade. natt och vägrar sova. Tar halva jäkla natten innan hon somnar om igen. Försöker jag få henne att sova i sin säng så vaknar hon så fort jag ens tänker på att gå därifrån. Lägger hon sig i vår säng bökar hon runt och krånglar och klänger så jag nästan ramlar ur sängen, till slut tröttnar jag och går till soffan istället. Vilket såklart inte heller funkar eftersom hon direkt kommer efter och ska klättra, klänga, dra av mig filten (hon ska absolut ha samma och jag får absolut inte ha någon) och gör allt för att det ska vara omöjligt att sova. SKJUT MIG! Kan ungen bara SOVA?!

Åh, det har jag i ett svagt ögonblick lovat dottern också! :laugh: Måste ta tag i det snart :nailbiting:

Vi pratade om det redan förra året så det har tagit tid. Tältet köpte vi redan då, ett litet 2mannatält från Bil*ma.
Nackdelen är att regnvädret drog in här inatt så det har varit lite kyligt. Fördelen är att vi visste om det så vi ställde tältet i partytältet från studenten så det skyddade från allt regn. Partytältet fick dessutom exmannen spänna fast igår kväll för vissa delar lyfte i blåsten :laugh:

Bifogade filer

• 20230618_072629.webp
    20230618_072629.webp
    61,4 KB · Visningar: 51
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
37 38 39
Svar
769
· Visningar
43 799
Senast: zassoo
·
Gravid - 1år På tal om badhus. Vi ska på babysim i mitten på september. Hur sjutton gör man? Jag måste ju byta om och duscha, var gör jag av barnet...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 986
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 254
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 340
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar