Vad gör vi? del 2 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Somnade runt 22. Första flaskan vid 22:50, andra vid 01:50, tredje vid 03:00 och en halvtimme i soffan med ena barnet vid 04:40. Så den extra halvtimme det tar att cykla till jobbet istället för att ta bilen, fanns inte idag. Och även om den hade funnits så hade jag ärligt talat inte orkat. Således - det enda som ger energi är jag för trött för att göra. 😑

Lägger E för lunchvila. Vi har hunnit med 1 Pippi-film, handlat, lämnat två bröder för utflykt med sina fritidsavdelningar, handlat igen och varit i skogen en sväng.

Effektiv morgon men jag hade hellre sovit längre. Se tidigare inlägg .

Idag har den långvariga halvförstoppningen släppt. Ärtan har bajsat på skötbordet, två gånger! Andra gången fångade jag en del med handen, i ren reflex.. som tur var hade jag en tvättlapp i handen. Så sjukt glamoröst liv som föräldraledig!
Nu sover hon gott i min famn och jag ska se lite Sagan om ringen på paddan, som tröst.

Nattar E efter en intensiv dag. Jag och barnen åkte bland annat till grannstadens lekhus och museum då inträdet gällde för båda. Ganska dyrt så det lär inte bli fler tillfällen vilket är synd för barnen gillade museet lika mycket som att leka. Även E tyckte informationsfilmen var bra :laugh:

Bifogade filer

• 20230621_133458.webp
    20230621_133458.webp
    161,3 KB · Visningar: 41
Sitter och funderar lite på Es lekar. Igår på leklandet/lekhus så drogs hon mot dockorna och köket.

Jag reflekterar över att hon leker det hon ser i vardagen. På hennes förskoleavdelning är det småbarn som ofta sitter i knät på förskolelärare eller befinner sig väldigt nära dom, vilket speglar sig i hur hon lekte med dockorna. Som förälder tillbringar jag mycket tid i köket tex och ofta med en kaffekopp, vilket jag också blev bjuden på i "Es kök" :rofl: Dockorna fick täcke och plockades även ur sängen med orden "god morgon" precis som vi gör.

"Barn gör inte som vi säger, barn gör som vi gör" :laugh:

Första natten hemma efter ett par dagar på semester. Vår lilla har tagit ett jätte kliv framåt i utvecklingen den här veckan, så roligt att följa dem!

Avslutade med ALV, 7 åringen börjar vara ”klar” där (vi har varit där ett par år i rad nu) men 4 åringen kunde gått en dag till och vår 10 månaders tyckte de var såå kul! Vinkar och ropar hej hej till alla som tittar åt vårat håll, spännande att titta på teatrar osv sen förstår jag att han inte förstår nått av de kanske men kul var de 😁🤩

Sitter och funderar lite på Es lekar. Igår på leklandet/lekhus så drogs hon mot dockorna och köket.

Jag reflekterar över att hon leker det hon ser i vardagen. På hennes förskoleavdelning är det småbarn som ofta sitter i knät på förskolelärare eller befinner sig väldigt nära dom, vilket speglar sig i hur hon lekte med dockorna. Som förälder tillbringar jag mycket tid i köket tex och ofta med en kaffekopp, vilket jag också blev bjuden på i "Es kök" :rofl: Dockorna fick täcke och plockades även ur sängen med orden "god morgon" precis som vi gör.

"Barn gör inte som vi säger, barn gör som vi gör" :laugh:
Ja, det där är så spännande! Mina barn bjuder också mycket på kaffe och går runt och sopar under bordet osv, eller så tar de varsin Bobby car och säger ”jag åker jobbar!”, parkerar bilen, springer fram och tillbaka och hoppar sedan på bilen igen och ”åker hem”.

Ja, det där är så spännande! Mina barn bjuder också mycket på kaffe och går runt och sopar under bordet osv, eller så tar de varsin Bobby car och säger ”jag åker jobbar!”, parkerar bilen, springer fram och tillbaka och hoppar sedan på bilen igen och ”åker hem”.
När jag var vikarie på en förskola för en massa år sedan berättade en förälder till ett av barnen att barnet där hemma radade upp några gosedjur och gick sen och sa "Men baarneeen! Nu lugnar vi ner oss!" med lite arg röst - precis som en av förskollärarna gjorde när det blev lite för stökigt i det stora rummet på förskolan 😂

När jag var vikarie på en förskola för en massa år sedan berättade en förälder till ett av barnen att barnet där hemma radade upp några gosedjur och gick sen och sa "Men baarneeen! Nu lugnar vi ner oss!" med lite arg röst - precis som en av förskollärarna gjorde när det blev lite för stökigt i det stora rummet på förskolan 😂
Haha, ja, här säger Sixten AJABAJA HARRY när Harry puttas, det brukar deras fröken säga säger de när jag frågar 😅.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
37 38 39
Svar
769
· Visningar
43 799
Senast: zassoo
·
Gravid - 1år På tal om badhus. Vi ska på babysim i mitten på september. Hur sjutton gör man? Jag måste ju byta om och duscha, var gör jag av barnet...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 986
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 254
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 341
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar