Vad gör vi CXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet inte vad för regler som gällde på 90 talet i finland.
Från 1993 i Finland:

Vilt får inte skjutas från luftfartyg eller från motordrivna fordon som rör sig på marken eller isen, inte heller i skydd av dessa eller, omedelbart efter att de har stannat, närmare än hundra meter från dessa eller från fartyg eller båtar vilkas motor är i gång.

https://finlex.fi/sv/laki/ajantasa/1993/19930615#L4P32

Så du kan nog skriva under på brott där. Vetefan om det är något att skryta om dock.

Från 1993 i Finland:

Vilt får inte skjutas från luftfartyg eller från motordrivna fordon som rör sig på marken eller isen, inte heller i skydd av dessa eller, omedelbart efter att de har stannat, närmare än hundra meter från dessa eller från fartyg eller båtar vilkas motor är i gång.

https://finlex.fi/sv/laki/ajantasa/1993/19930615#L4P32

Så du kan nog skriva under på brott där. Vetefan om det är något att skryta om dock.
Tack för infon. Men skryt vet jag inte om det är.

Jag vet att @Sel och @Mineur bor i Skottland men detta fick mig att tänka på dem ändå :D
(Skottland diskuteras iallafall och har ett litet klipp under "pausen".)
Länder i en talk show - will northern ireland get back with ireland?! :rofl: Fick mig att nästan gråta av skratt!

Är också vaken och pigg faktiskt! Eller snarare inte trött!
När hände det senast :laugh:?!

Var ledig igår kväll plus idag på morgonen.
Känner mig utvilad. Skön och något ovan känsla!

Sitter och ska precis dricka lite kaffe. Ute är det fint väder men lite kyligt (egentligen inte men det känns så säkert pga att det varit så varmt tidigare).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
691
· Visningar
70 502
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 733
Senast: pepp
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
479
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
592
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Bolån, hur ska man tänka?
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur