Vad gör vi CXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet inte vad för regler som gällde på 90 talet i finland.
Från 1993 i Finland:

Vilt får inte skjutas från luftfartyg eller från motordrivna fordon som rör sig på marken eller isen, inte heller i skydd av dessa eller, omedelbart efter att de har stannat, närmare än hundra meter från dessa eller från fartyg eller båtar vilkas motor är i gång.

https://finlex.fi/sv/laki/ajantasa/1993/19930615#L4P32

Så du kan nog skriva under på brott där. Vetefan om det är något att skryta om dock.

Från 1993 i Finland:

Vilt får inte skjutas från luftfartyg eller från motordrivna fordon som rör sig på marken eller isen, inte heller i skydd av dessa eller, omedelbart efter att de har stannat, närmare än hundra meter från dessa eller från fartyg eller båtar vilkas motor är i gång.

https://finlex.fi/sv/laki/ajantasa/1993/19930615#L4P32

Så du kan nog skriva under på brott där. Vetefan om det är något att skryta om dock.
Tack för infon. Men skryt vet jag inte om det är.

Jag vet att @Sel och @Mineur bor i Skottland men detta fick mig att tänka på dem ändå :D
(Skottland diskuteras iallafall och har ett litet klipp under "pausen".)
Länder i en talk show - will northern ireland get back with ireland?! :rofl: Fick mig att nästan gråta av skratt!

Är också vaken och pigg faktiskt! Eller snarare inte trött!
När hände det senast :laugh:?!

Var ledig igår kväll plus idag på morgonen.
Känner mig utvilad. Skön och något ovan känsla!

Sitter och ska precis dricka lite kaffe. Ute är det fint väder men lite kyligt (egentligen inte men det känns så säkert pga att det varit så varmt tidigare).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
9 601
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 834
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
381
Senast: Tilly_85
·
Tjatter Hittar ingen ny julmusiktråd och det måste vi ju ha :love: Jag börjar med denna gamla goding som jag bara älskar :heart
2
Svar
21
· Visningar
701
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar