Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick reda på att avkomman budat på ett hus.

En trist och vanlig villa. Men, de är innerligt trötta på sitt slummiga lägenhetsboende. De bor mitt i stan men fastigheten är väldigt nedgånget och hyran är hög.

Jag peppar och försöker intala att de kan fixa upp det i väntan på det perfekta boendet. Och håller tummarna att de får huset.
(hur ska jag kunna sova inatt.....:nailbiting: )
 
Den här sötnosen hoppade framför mig när jag gick mot källaringången förut. Fångade in den och bar ut den till höladan 😅

A8B4BC44-F9B5-4A50-9704-5003264E53F5.webp
 
Fick reda på att avkomman budat på ett hus.

En trist och vanlig villa. Men, de är innerligt trötta på sitt slummiga lägenhetsboende. De bor mitt i stan men fastigheten är väldigt nedgånget och hyran är hög.

Jag peppar och försöker intala att de kan fixa upp det i väntan på det perfekta boendet. Och håller tummarna att de får huset.
(hur ska jag kunna sova inatt.....:nailbiting: )
Och min knäppa hjärna har redan börjat fundera på tomten som bara är gräsmatta, trista tallar och prydnadsbuskar.
Det finns en bastutunna också. Den kanske jag kan få överta.....
 
Fick skotta blötsnö på pappas parkering :banana: tog grannens också pga kul.
Tyvärr övergick snön till extremregn med stundtals snöblandat. Is på vägarna.

Var mycket spännande att köra de 20 minuter på landsväg med kass sikt (både för att vägen är slingriga och det tokregnar och toksnöar) , noll ljus, och konstant möte så man inte kan ha helljus, och svinhalt. Rekommenderas inte. Fick vattenplaning pga såg inte en halv sjö som bildats på vägen där det normalt aldrig samlas vatten. 🙈

Men nu är jag på ridskolan och överlevde. Ska iofs hem också:cautious:
 
Började jobba kl 7 i morse. Nu först, mer än 12 timmar senare, så sitter jag hemma i soffan igen... Så vansinnigt galet trött. Men nu har hundarna fått promenad, jag har hämtat lite saker i lägenheten och handlat lite ätbart. Fy vad jag vill sova i hundra år nu (men först ska jag äta lite).
 
Jävla fi**regn! Fick vända halvvägs på vägen ut för det blev för halkigt för min del..Hästen var ju välbroddad med 24 broddar runt om så hon var säker även när hon hoppade till för nått läskigt 🙌. Kunde ju gott få vara snö och kallt nu! Nu när snön äntligen kom.....
 
QAnon stormar kongressen och allt det där. Världens mäktigaste president uppviglar. Samtidigt i en annan del av världen ligger jag och krälar i slasken nedanför Johannesparken pga halkat och kommer inte upp pga kramp. Har precis tränat i slaskregn och inte känt mina tår på två timmar. Kan ej ta bussen hem pga har inget munskydd och just ja.. det är pandemi också och alla dör.

Det är en fin tid att vara vid liv. Fin tid.
 
Tvättar. Har postat paket. Är trött.
Har hittat ett skrivbord som jag gillar (händer typ aldrig) och som har en vettig prislapp. Det vore bra som sminkbord nu, och sminkbord/skrivbord efter flytt längre fram. Jag har velat ha ett ett tag nu. Överväger att köpa ett, trots att det blir betydligt trängre hemma då (bor trots allt på under 30kvm. Och bordet fungerar inte som matbord - det är ett hörnskrivbord). Hmm.
 
Gud jag är så avundsjuk att jag hade kunnat gråta.
Det har snöat en del senaste veckan och om bara dagens nederbörd hade kommit som snö istället hade vi haft ett vintervitt landskap i flera veckor att se fram emot. Nu är det istället blixthalka på varenda väg och omöjligt att gå utanför dörren iklädd broddar att se fram emot.
DSC_0043.webp

Knädjupt just nu, så imorgon blir nog...Intressant... :cool:
 
Efter jobbet har vi varit i stallet i uruselt väder. Inte i närheten av att komma snö utan bara ösregn och kraftig blåst :mad:

En bom blåste ner från bomvagnen och landade precis bredvid dotterns ponny = slängde sig iväg = barnet åkte i backen. Nåja, upp igen och sen gick det bra :)
Vi köpte med oss mat från McDonalds hem eftersom vi inte orkade laga mat :p Eftersom barnet åkte av köpte vi varsin McFlurry till efterrätt :d

Strax har vi ätit klart och då är det duscha och sova som gäller :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 766
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
374
Senast: FrDrake
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
360
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp