Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här har det nyss slutat snöa :)
 

Bifogade filer

  • 16103669520973062231630877096647.webp
    16103669520973062231630877096647.webp
    686,8 KB · Visningar: 16
Jag blir vansinnig. Sitter nu i telefonkö till PostNord, 219 samtal innan. Problem med leverans, av någon anledning aviserade de inte i appen och påstår nu att de inte kunde lämna av paketet trots att jag skrivit in portkoden. :banghead: Jag var relativt nöjd med PostNord men nu är jag rejält sur, först tappade de bort ett paket och nu det här strulet
 
Jag hade någon vag tanke om att jag skulle lägga ett spår åt Ville idag :rofl: Skulle inte tro det va, jag får nog frysa in blodet igen. Rejäla mängder med snö och idag kom även den käcka aviseringen "vi kommer snart och slamtömmer" vad de menar med snart är högst oklart, jag har varit med om allt från att de har kommit dagen innan aviseringen till att de har kommit 14 dagar senare så jag tänker inte gå ut och skotta fram brunnen idag. :meh:
 
Var lite nervös, nästan sådär lite skakig om hur planeringen skulle se ut meeeeb onödig oro: gick bra! :). Tänkte att det ju är flera minus så jag tar min tjocka jobbjacka meeeen höll som vanligt på att smälta i den, inte minst när jag gick 7 våningar upp 😄. Fick veta att brorsan har covid :crazy::nailbiting: Men mår riktigt hyfsat så hoppas så in i bängen att det inte blir värre :heart. Året börjar ju bra....:cautious::meh:.
Efter jobbet åkte jag och hämtade varorna på CG. Behövde dock gå in för första gången på en månad då ju inte hästsortimentet ingår i e-handeln och givetvis var himalayasaltstenarna slut, även på Granngården. Tog lång tid att köra hem då det verkligen vräkte ner snö! Riktigt Winter wonderland, hoppas dock det ger fan i att regna sedan som det påstås!!
Tänt en brasa och ska pyssla lite här hemma innan det är dags för stallet :).
 
Det snöar.

Åkte en sväng till stan och när jag kom hem fanns 15 käcka nya centimetrar att ta hand om. Skottade bort det och när jag kommer till förstubron behövde jag sopa av den igen.

Snön fotsätter större delen av natten men övergår i regnblandat. Sedan blir det minus 10. Allt lär bli totalt ihopfruset.
Jag orkar inte :arghh: Måste vara i stan imorgon vid 9 för vaccinering och blodprover. Hoppas jag tar mig ut.
 
Blev lite sur då det började regna här och tänkte att det vill jag ju inte ha! Sedan kom det igång och snöade ordentligt istället. Jättemycket. Kanske blir spännande att köra till ridskolan i dag. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 767
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
374
Senast: FrDrake
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
360
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp