Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snöar här i Värmland också :love: Hade lite sen innan sen kom det någon cm till igår natt och sen lite till i natt och nu har det snöat några timmar. Tror inte det blir så mycket så det behöver plogas på gården men. Gött med lite riktigt vinter!
 
Tittar på Bonusfamiljen för typ 75 gången i ordningen, men varje gång slås jag hur likt de var min egen barndom med kaoset som uppstod när vi skulle slå ihop nya familjer och få ett syskon osv ... Den ena sidan har jag knappt någon relation till och den andra är väl sådär. Kan ju kännas lite tråkigt så här i efterhand. Konstigt livet kan bli ibland helt enkelt.
 
Murphy kanske lyder mig! För direkt efter min rant över allt som bara jävlas, så fick jag besked från den andre uppfödaren att min lilla blivande superstar, halvblodsunghästen, är på G och att han levereras hem som det ser ut kommande helg. Och att lille nordsvensken - som jag själv skulle hämta - ev kan åka med samtidigt. Men, inget jinxas! Dvs ingen glädje får tas ut i förskott. Men det är en överdos av hästplaner och -funderingar i huvudet nu (vilket ändå är en bra överdos).
 
Är så orolig. Min hamster är fortfarande vaken, sitter i buren och bara stirrar. Han brukar sova från tidig morgon från sen kväll.
Nojig för att han ska ha ont i magen eller något sånt. Är så svårt med smådjur, inte lätt att se om de har ont.
Äter han? Hur beter han sig om du försöker lyfta upp honom (om du jämför med hur han brukar bete sig då) alternativt lyfter upp honom och sätter honom på en ny plats?
 
Äter han? Hur beter han sig om du försöker lyfta upp honom (om du jämför med hur han brukar bete sig då) alternativt lyfter upp honom och sätter honom på en ny plats?
Han brukar bara äta i huset, ger man något stoppar han bara maten i kinderna. Han är lugnare än vanligt.
Men nu ligger han i huset iaf, men ska hålla koll på honom. Kan ju gå så snabbt om de blir sjuka.
 
Är så orolig. Min hamster är fortfarande vaken, sitter i buren och bara stirrar. Han brukar sova från tidig morgon från sen kväll.
Nojig för att han ska ha ont i magen eller något sånt. Är så svårt med smådjur, inte lätt att se om de har ont.
Väg honom? Vågen är min bästa kompis för att hålla koll på att mina marsvin äter som de ska. Sjuka, eller misstänkt sjuka marsvin väger jag varje dag.
 
Fölstoet är så vrång att hon står med huvudet mellan frambenen och bara stirrar på oss 😂🤷🏻‍♀️ Ännu en som hatar snö trots att husse paketerade in henne ordentligt imorse. Haha vi är rätt lika 🤔

Lyssnar på P3 historia och mockar och svär över snön som trillar utanför. Tur jag ska sitta framför datorn resten av dagen sen ...
 
Han brukar bara äta i huset, ger man något stoppar han bara maten i kinderna. Han är lugnare än vanligt.
Men nu ligger han i huset iaf, men ska hålla koll på honom. Kan ju gå så snabbt om de blir sjuka.
Det är jobbigt om de inte mår bra, vet precis hur snabbt det kan gå :( Hoppas han piggar på sig och vill äta något.
Vägning är bra för att ha ett hum om de äter eller inte om det är svårt att se.
 
Väg honom? Vågen är min bästa kompis för att hålla koll på att mina marsvin äter som de ska. Sjuka, eller misstänkt sjuka marsvin väger jag varje dag.

Det är jobbigt om de inte mår bra, vet precis hur snabbt det kan gå :( Hoppas han piggar på sig och vill äta något.
Vägning är bra för att ha ett hum om de äter eller inte om det är svårt att se.
Tack för tipsen!
Ska väga honom när han kliver ut ur huset igen och hålla koll på vikten.
Jag tror han är lite tjock, så han har lite att ta av iaf.
 
Tack för tipsen!
Ska väga honom när han kliver ut ur huset igen och hålla koll på vikten.
Jag tror han är lite tjock, så han har lite att ta av iaf.
Att väga (och skriva upp!) är riktigt smart. Friska djur väger jag varje vecka, och på så vis kan jag reagera fort när någonting inte stämmer.

Även om han är tjock så är det inte bra att han tappar vikt för fort. Det frestar på levern, bl.a.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 767
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
374
Senast: FrDrake
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
360
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mål o Planer 2024
  • Hönstråden II
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp