Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det har börjat sjunka in lite hur extremt mycket jag har att göra framöver med... allt. Förstår inte riktigt hur jag ska orka och trots att personer i min närhet erbjudit sig att hjälpa till så förstår jag inte hur allt ska gå ihop :( Tydligen går det att få en ledig dag från jobbet när förälder går bort. Ska kolla det med chefen imorgon. Tänker också vägra att jobba övertid, för jag behöver all energi som kan hittas för att få ordning på allt. Killen jag träffar har sagt att han kan komma med till lägenheten och hjälpa till med värsta kaoset, men dels känns det svårt att veta vad han kan göra, dels vill jag inte riktigt dra in honom i det här eländet. Ska börja med att ta mig dit imorgon efter jobbet och se hur mycket jag kan hinna och orka med... Får kanske göra så den här veckan, att jag efter jobbet tar långpromenad dit och fixar iaf någonting.
 
Det har börjat sjunka in lite hur extremt mycket jag har att göra framöver med... allt. Förstår inte riktigt hur jag ska orka och trots att personer i min närhet erbjudit sig att hjälpa till så förstår jag inte hur allt ska gå ihop :( Tydligen går det att få en ledig dag från jobbet när förälder går bort. Ska kolla det med chefen imorgon. Tänker också vägra att jobba övertid, för jag behöver all energi som kan hittas för att få ordning på allt. Killen jag träffar har sagt att han kan komma med till lägenheten och hjälpa till med värsta kaoset, men dels känns det svårt att veta vad han kan göra, dels vill jag inte riktigt dra in honom i det här eländet. Ska börja med att ta mig dit imorgon efter jobbet och se hur mycket jag kan hinna och orka med... Får kanske göra så den här veckan, att jag efter jobbet tar långpromenad dit och fixar iaf någonting.
Värt att kolla upp möjlighet till sjukskrivning kanske?
 
Har bråkat med tvättmaskinen till och från under dagen. Ska se imorgon om sambon kan lösa något, annars kanske vi måste köpa en ny lagom akut.

Dessutom tog jag tag i diverse papperfix kring hunden som gått bort så nu är jag på lagom kasst humör.
 
Kommer alltid på två hundra saker jag måste göra så fort jag lagt mig i sängen 😂 Samma visa varje dag men nu är de dags att släcka ned och börja ladda för tre tentor, två ska skrivas och en är muntlig 💩
 
Ring vc och säg hur det är. Eftersom det gick så fort så kan det bli Akut stressreaktion.
Ah, det kanske är så enkelt... Spontant känns det som om jag inte mår sämre nu än vanligt, samtidigt insåg jag igår att jag två gånger den här veckan helt glömt bort att äta middag. (och alltså, normalt sett så äter jag alltid åtminstone 3 måltider per dag, att jag missar en måltid har i princip bara hänt när jag varit så sjuk att jag varit sängliggande och sovit mig genom hela dagar).
 
Kan inte sova, tankar som snurrar och sen började någon banka i huset :grin:
Men sen började bebisen nedanför skrika och sen blev det tyst, så var säkert deras större barn som bankade (han är rätt bra på att väsnas...)

Kanske måste prata med sambon snart. Sambon verkar tycka att vi har återgått till det normala (?) , att man bara kan slänga ur sig en massa saker och sen kramas och säga ”jag älskar dig” så går det över. Funkar inte riktigt så... det är inte första gången. På ett sätt är mitt beslut så enkelt. På ett annat sätt SÅ svårt. Och jag vet ju inte hur det blir sen.

Dessutom har jag sett världens finaste ponny också som jag bara vill köpa och ha som min och vi ska leva lyckliga i alla våra dagar. Men det är nog långt innan det blir verklighet att kunna tänka på något sådant...
 
I lördags märkte vi att mammas bil inte startar (pappa lånar mammas bil eftersom mamma inte får köra bil nu*). Det beror troligtvis på att bateriet inte har någon laddning och minusgraderna de senaste dygnen har med största sannolikhet inte hjälpt till. Imorgon ska det i alla fall bli plusgrader och pappa har hittat vår jump starter, så med lite tur startar bilen imorgon. Annars får den stå där den står tills att mamma är hemma och kan fundera ut vad hon vill göra med den. Den står i alla fall på mammas hyrda parkeringsplats, så den är inte ivägen för någon och riskerar inte böter.

*mamma har ingen känsel i ena (eller båda, minns inte) benet vilket kirurgen sa troligen beror på att de råkat kapa nervtråden när de opererade in den nya njuren. Men kirurgen sa att nervtråden med stor sannolikhet växer tillbaka inom några månader, dock är det inte lämpligt att mamma kör bil innan hon har känsel i båda benen.

Angående avstötningen. Igår gjorde de en andra operation...
I lördags hade det gått tre dagar sedan de började behandla avstötningen. Men eftersom de flesta symptomen fortfarande fanns kvar var det dags att ta nästa steg. Som jag förstod det så var den operationen mest för att se att allt låg rätt och att det inte var stopp i något blodkärl till den nya njuren eller stopp i urinröret. Och de hittade inga "fel" men eftersom hon fortfarande känner av symptomen så får hon stanna kvar på sjukhuset. Att de inte hittade några fel är ju bra, men det betyder också att de (och vi) inte vet vad som är fel och orsakar alla symptom, vilket leder till att de (sjukhuspersonalen, som för övrigt varit och är helt underbara <3) inte kan sätta upp en plan för hur de ska få henne att bli frisk igen.

Men för att komma med något positivt också. Jag och min kompis fick A på vår historia inlämning 😄 Det känns bra med tanke på hur mycket tid vi la ner på att läsa på och att skriva inlämningen :)

Nu ska jag sova 💤
 
Senast ändrad:
I lördags märkte vi att mammas bil inte startar (pappa lånar mammas bil eftersom mamma inte får köra bil nu*). Det beror troligtvis på att bateriet inte har någon laddning och minusgraderna de senaste dygnen har med största sannolikhet inte hjälpt till. Imorgon ska det i alla fall bli plusgrader och pappa har hittat vår jump starter, så med lite tur startar bilen imorgon. Annars får den stå där den står tills att mamma är hemma och kan fundera ut vad hon vill göra med den. Den står i alla fall på mammas hyrda parkeringsplats, så den är inte ivägen för någon och riskerar inte böter.

*mamma har ingen känsel i ena (eller båda, minns inte) benet vilket kirurgen sa troligen beror på att de råkat kapa nervtråden när de opererade in den nya njuren. Men kirurgen sa att nervtråden med stor sannolikhet växer tillbaka inom några månader, dock är det inte lämpligt att mamma kör bil innan hon har känsel i båda benen.

Angående avstötningen. Igår gjorde de en andra operation...
I lördags hade det gått tre dagar sedan de började behandla avstötningen. Men eftersom de flesta symptomen fortfarande fanns kvar var det dags att ta nästa steg. Som jag förstod det så var den operationen mest för att se att allt låg rätt och att det inte var stopp i något blodkärl till den nya njuren eller stopp i urinröret. Och de hittade inga "fel" men eftersom hon fortfarande känner av symptomen så får hon stanna kvar på sjukhuset. Att de inte hittade några fel är ju bra, men det betyder också att de (och vi) inte vet vad som är fel och orsakar alla symptom, vilket leder till att de (sjukhuspersonalen, som för övrigt varit och är helt underbara :heart) inte kan sätta upp en plan för hur de ska få henne att bli frisk igen.

Men för att komma med något positivt också. Jag och min kompis fick A på vår historia inlämning 😄 Det känns bra med tanke på hur mycket tid vi la ner på att läsa på och att skriva inlämningen :)

Nu ska jag sova 💤
Håller verkligen tummarna för att allt ska gå så bra och komplikationsfritt som möjligt för din mamma! <3

Grattis till betyget! :D :up:
 
Det har börjat sjunka in lite hur extremt mycket jag har att göra framöver med... allt. Förstår inte riktigt hur jag ska orka och trots att personer i min närhet erbjudit sig att hjälpa till så förstår jag inte hur allt ska gå ihop :( Tydligen går det att få en ledig dag från jobbet när förälder går bort. Ska kolla det med chefen imorgon. Tänker också vägra att jobba övertid, för jag behöver all energi som kan hittas för att få ordning på allt. Killen jag träffar har sagt att han kan komma med till lägenheten och hjälpa till med värsta kaoset, men dels känns det svårt att veta vad han kan göra, dels vill jag inte riktigt dra in honom i det här eländet. Ska börja med att ta mig dit imorgon efter jobbet och se hur mycket jag kan hinna och orka med... Får kanske göra så den här veckan, att jag efter jobbet tar långpromenad dit och fixar iaf någonting.
För mig fungerar det att göra listor och prioritera vad som måste göras och vad som kan vänta, det hjälper mig att få översikt och komma till insikt att även om 5,6,7 skulle vara skönt om det var klart så är det inte nödvändigt. Men 1,2 och 3 måste göras.
Det fungerar inte lika för alla, men ville ändå ge det som förslag. ❤
 
På jobb. Vaknade utan ström på bottenvåningen imorses så fick lägga lite extra tid på att få iordning det.

Har fortfarande ruggigt ont i ryggen men det är på bättringsvägen. Har med värmedynan till jobbet och sitter med den på. Fungerar.

Är inte alls på humör för detta. Men men bara att köra på
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 767
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
374
Senast: FrDrake
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
360
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hindertyper på hopptävling
  • Dressyrsnack 17
  • Atletix

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp