Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår, massor av snö. Bilar som försökte ta sig upp för backen vid jobbet fastnade. Vissa hade lite spännande metoder för att klara av det hela också, sådär så att man såg redan innan de började köra uppför att det inte skulle fungera. Vi stod på kontoret och tittade lite på kaoset en stund innan vi åkte hem :p

Fortsatte snöa massor, men sedan kom regnet istället. När jag nattrastade hundarna så var snön så uppblött att det var som att gå i en sjö. Nu däremot så snöar det igen, och ska senare under dagen bli ett flertal minusgrader...

Det kommer vara sååå bra underlag att gå och köra på senare idag..! Kommer tveklöst cykla försiktigt (har dessutom dubbdäck) och sedan ha på icebugs när det är dags för hundpromenader.
 
Blötsnö igår och kallt nu.

Släppte ut hunden på morgonkiss och det gick inte så bra :D
Stackaren sjönk i den tunna skaren och kom ingenstans. Jag tror han kissade men ska bära ut honom och trampa upp lite gångar så han kan följa med till pannrummet i alla fall.

Funderar på hur i hela friden vi ska kunna gå promenad idag. Troligen inte alls. Såvida jag itne åker till stan och går där.
 
pga av allt regnande igår så har vi fått bryta in oss på jobbet. In på kontoret gick bra men hänglåste på grinden och vanliga låsen till portarna var inte att leka med.

Mina hundar vart inte pigga på at följa med mig till jobbet idag. Hade de (och jag) fått välja hade vi legat kvar i sängen nu.

Nåväl bara bita tag i dagen. Hare en redbull bull och en choklad protein pudding (inbillar mig att den är liiiite nyttigrae) så dagen kan starta på riktigt :D
 
-14,8 när jag gick upp i morse. Fint vinterväglag att köra bil i iallafall :)

Ska jobba undan så mycket jag hinner på en timme sen ska jag ta in hästarna i väntan på hovslagaren och sen ska jag åka till tandläkaren. Så störigt men lika bra att få det gjort.
 
Alltså vissa av våra gubbar till utbildare. Har en som alltid ropar ens namn rakt ut i korridoren när han vill någonting. Nu satt jag och startade upp en utbildning i Zoom kl. 8 vilket alltid innebär teknikstrul och stress för deltagare som inte lyckas komma in, och behöver support. Så jag har stängd dörr till mitt kontor, något som signalerar att jag är upptagen tänker jag. Då knackar han på och öppnar och säger "Hej är du upptagen?" och jag svarar "Ja, jag håller på att starta upp utbildning". Han säger "Jaha den där onlineutbildningen som vi ska gå, det är den jag har frågor om". Alltså, jag arbetar med utbildning, jag har ungefär 4 st i veckan året om så nej det är inte den. Han tjabblar i alla fall lite om den här onlineutbildningen som han inte gillar och avslutar med "Det är ju inte en utbildning, det är ju bara information?" och jag tänker i mitt stilla sinne att information är väl ändå en ganska väsentlig del av just utbildning. Suck 😅
 
Alltså vissa av våra gubbar till utbildare. Har en som alltid ropar ens namn rakt ut i korridoren när han vill någonting. Nu satt jag och startade upp en utbildning i Zoom kl. 8 vilket alltid innebär teknikstrul och stress för deltagare som inte lyckas komma in, och behöver support. Så jag har stängd dörr till mitt kontor, något som signalerar att jag är upptagen tänker jag. Då knackar han på och öppnar och säger "Hej är du upptagen?" och jag svarar "Ja, jag håller på att starta upp utbildning". Han säger "Jaha den där onlineutbildningen som vi ska gå, det är den jag har frågor om". Alltså, jag arbetar med utbildning, jag har ungefär 4 st i veckan året om så nej det är inte den. Han tjabblar i alla fall lite om den här onlineutbildningen som han inte gillar och avslutar med "Det är ju inte en utbildning, det är ju bara information?" och jag tänker i mitt stilla sinne att information är väl ändå en ganska väsentlig del av just utbildning. Suck 😅
Det är ju lätt att skratta åt sådant här, samtidigt förfäras jag av vilka friheter mansbebisar tar sig i arbetssammanhang.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
374
Senast: FrDrake
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
360
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp