Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åkte iväg till skogen där vi blev överfallna av schäfern. Både för att se hur hunden reagerar på miljön och för att jag hoppas och tror att schäfern inte finns mer.
Hunden hade inga betänkligheter mot att skutta runt i den skogen igen.

Däremot var det otroliga mängder vatten överallt! Jag har gått, cyklat och ridit i de där skogarna i typ 50 år. Har aldrig sett så mycket översvämningar, så många rännilar och så många blöthål.
Detta skrämmer mig.
Hos oss har de också vart otroligt vattensjukt i alla diken och i skogen. Har sätt ut ungefär som de gör på våren vid islossning fast de var November/December.
 
Åkte iväg till skogen där vi blev överfallna av schäfern. Både för att se hur hunden reagerar på miljön och för att jag hoppas och tror att schäfern inte finns mer.
Hunden hade inga betänkligheter mot att skutta runt i den skogen igen.

Däremot var det otroliga mängder vatten överallt! Jag har gått, cyklat och ridit i de där skogarna i typ 50 år. Har aldrig sett så mycket översvämningar, så många rännilar och så många blöthål.
Detta skrämmer mig.
I min skog som jag vistats nästan lika många år är det en förskräckligt massa vatten överallt. Det tar liksom aldrig slut på vattnet.
Det skrämmer mig med.
Vid kommunens ett av löparspår har de satt upp skyltar varnar för att det är blött och förklarar typ att vi gör vad vi kan men detta rår vi inte på.
 
Är sjukt ledsen över att behöva vänta tills i februari för att göra en mammografi på mitt bröst för att få två knölar undersökta.
Jag förstår dig, jag fick vänta i 12 veckor på mammografi pga en golfbollsstor knöl som läkaren bedömde behövde opereras 😕 I mitt fall visade mammografi och UL trots allt en godartad cysta, den tömdes via UL på direkten så tack och lov var det inte så illa som läkaren först bedömde. Håller tummarna för dig! Cystor i brösten är inte ovanliga :)
 
Hade varit så himla glad av att slippa sitta och räkna!
... eller ha det som du har det nu, så länge man är vettig och inte försöker smita undan är ju det nästan bäst.

Nu är det någon halvmesyr vilket bara tar tid och gör så man blir stressad. Speciellt när flexfilen blir korrupt (hänt mig) och chefen helt plötsligt efter två år vill se filen.
Har nu flexfilen på 5 olika ställen och backuppad 🙈

Det är jätteskönt (men lite ovant efter att ha klockat in varje minut på bägge de senaste jobben) :up:
Låter väldigt jobbigt att behöva sitta och räkna! :crazy:
 
Jag nämnde lite tidigare att jag hade för lite att göra på jobbet. Skulle sluta 11.30.

Jag jobbar fortfarande och bedömer att jag kommer behöva jobba minst till 16.30. det kan bli ett antal timmar till. Det blir nog till stor del utomhus i ett par timmar, vi har mellan -15 och -20.

Jag tror att mitt gnäll straffade sig direkt :laugh:
 
Min faster skulle komma förbi en snabb sväng och sms:ade att hon kommer om den stund. För en halvtimme sedan. :cautious:
Hur lång är en stund tycker ni? Jag tycker att det är kortare än så? 🤔

Jag tänker att det beror lite på hur långt bort man bor, säger grannen att hen kommer om en stund förväntar jag mig kanske runt 10-40 min. Säger någon som bor i stan en halvtimma bort att de kommer om en stund förväntar jag mig kanske det plus restiden.
 
Har kafferast och reflekterar över första dagen tillbaka på jobbet efter julledigheten:

- Inleder starkt med att låsa mig ute ur ett av våra system eftersom jag glömt lösenordet
- Introducerar mig med fel arbetstitel under ett kundmöte eftersom jag glömt att jag blev befordrad i höstas. Fortsätter med att önska folk "Happy New Christmas" eftersom jag inte kunde bestämma mig för om jag skulle säga "Happy New Year" eller "Merry Christmas"
- Har hicka under resten av ovan nämnda kundmöte, där jag dessvärre var tvungen att prata en hel del (som tur är schysst kund som bara skrattade åt eländet)
- Citron & maräng-bakelse till lunch (skulle egentligen bara handla för att lämna av hos min bästa kompis som fyller år idag men var tvungen att köpa en till mig själv också)
- Måste jobba från sängen eftersom ryggen bråkar och kräver värmedyna
- Klickade "svara alla" på ett mail som jag definitivt inte behövde trycka "svara alla" på (inget farligt, men nu fick typ 50 personer mitt "Ok, sounds good!" och jag är plågsamt medveten om att jag nu är DEN personen)
- Tappade nästan datorn i golvet men lyckades fånga den i sista sekund. Oturligt nog fångade jag den med ett starkt grepp om stand by-knappen, vilket innebär att hela datorn stängdes ner och jag blev av med lite jobb (inte särskilt mycket, dock).

Jomensåatte... Nu nog resten av jobbåret 2021 superbra när jag betat av alla dessa tabbar! :D

P.S: Helt okej att skratta, det gör jag också!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
374
Senast: FrDrake
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
360
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp