Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oj vad mitt jobb är bra på information till arbetstagare osv. Hörde att en kompis jobbade halvdag för att det är trettondagen i morgon.
Funderade på om jag ochså jobbar halvdag, så in på intranätet, hittade bara info om 2019.
Vimsade runt bland arbetstidsavtal en stund men hittade noll av det jag sökte så jag mailade HR.

Det är halvdag i dag. Det finns info om det i avtal X på intranätet säger de. Går in och där finns ingen information om halvdagar/klämdagar utan bara info om vilka dagar som är röda dagar. 🤦‍♀️ Fram till sent förra året hade vi inga halvdagar eller klämdagar alls, men jag vet att det gjordes om någon gång förra året.
Pallar inte informera HR om att det inte alls står någon info om att vi har halvdag, det blir alltid så tjurigt därifrån när man kritiserar.

Men men, jag har informerat närmsta kollegorna och de blev glada i alla fall. Hade inte jag råkat träffa kompisen på tunnelbanan i morse (händer aldrig) och hen nämnt en halvdag hade jag jobbat 4 timmar utan lön helt ovetandes. :banghead:
Nu ska jag gå och inspektera den läckande toaletten.
Men har du inte ett flexavtal som admin? I så fall borde ju din halvdag ligga inlagd i ditt arbetsschema, samt att du hade fått extra tid på din flex om du hade jobbat extra i eftermiddag.
 
Men har du inte ett flexavtal som admin? I så fall borde ju din halvdag ligga inlagd i ditt arbetsschema, samt att du hade fått extra tid på din flex om du hade jobbat extra i eftermiddag.
Ja men jag hade ju inte vetat det. Dessutom funkar inte vår flex så, jag hade fått 1 timme flex om jag hade jobbat 4 timmar extra. Får inte flexa ut tidigare än 15:30. :cautious:
 
Ja men jag hade ju inte vetat det. Dessutom funkar inte vår flex så, jag hade fått 1 timme flex om jag hade jobbat 4 timmar extra. Får inte flexa ut tidigare än 15:30. :cautious:
Fast det verkar ju skumt. Om det är halvdag idag, så borde väl din arbetstid i systemet visa detta? Och i sådana fall hade det väl blivit extra tid för det som du hade jobbat utöver? Vad händer i sådana fall när du flexar ut efter halvdag idag? Blir det minustid då :confused: ?
 
Märklig dröm i natt. Var i skolan. Eller det såg inte ut som skolan men alla var där. Det första vi får är en obligatorisk vaccinationsspruta mot covid-19 alla i klassen hurrar och jag springer och hämtar min kalender för får för mig att jag redan tagit en spruta.
Sedan kommer jag på att jag måste rida och tänker då kan jag passa på att rida till skolan.
Möter en uteliggare (?) som bara ”har ni fest i skogen”? Och innan jag hinner svara är han borta.

Sen blev drömmen bara märkligare och märkligare :crazy:
 
Skrivaren samarbetar inte idag heller. Hoppas det hjälper att byta till nya toner, när jag väl får dom. Jobbar så gott jag kan utan men det är inte lätt.

Kommer inte jobba hela dagen ändå. Tänkte longera alla hästar sen efter lunch och göra lite förarbete inför tapetsering av mitt nya kontor. Vi är snart klara med taket så det drar ihop sig till tapetsering!
 
Skrivaren samarbetar inte idag heller. Hoppas det hjälper att byta till nya toner, när jag väl får dom. Jobbar så gott jag kan utan men det är inte lätt.

Kommer inte jobba hela dagen ändå. Tänkte longera alla hästar sen efter lunch och göra lite förarbete inför tapetsering av mitt nya kontor. Vi är snart klara med taket så det drar ihop sig till tapetsering!
Skrivaren kanske också funderar på om trettondagsafton är en vanlig vardag eller ej? :angel:
 
Fast det verkar ju skumt. Om det är halvdag idag, så borde väl din arbetstid i systemet visa detta? Och i sådana fall hade det väl blivit extra tid för det som du hade jobbat utöver? Vad händer i sådana fall när du flexar ut efter halvdag idag? Blir det minustid då :confused: ?
Vi har inget system. Finns det system för sånt? :eek: Vi skriver upp flex på datorn eller en lapp. Jag har mitt i word, vissa har excelark, vissa har det "i huvudet".
 
Vi har inget system. Finns det system för sånt? :eek: Vi skriver upp flex på datorn eller en lapp. Jag har mitt i word, vissa har excelark, vissa har det "i huvudet".

Där jag arbetat tidigare har vi alltid haft system där man tidsrapporterar (om det inta varit på ställen som haft helt fasta arbetstider), då lägger det automatiskt +8 minuter på flexen om jag stämplar in 07.54 och slutar 17.02 en dag (med 1 h lunch). Nu när jag inte tidsrapporterar så blir det sällan något uttag av flex, för de där enstaka minuterna håller man ju liksom inte koll på :p

Så just nu går jag mer på känsla
"känns som jag jobbar mycket denna veckan, slutar lite tidigare på fredag! 🥂"
och
"oups, jag kan ju inte vara den som går hem först flera dagar i rad, jag får nog jobba en stund till"
är mina vanligaste verktyg :angel::laugh:
 
Där jag arbetat tidigare har vi alltid haft system där man tidsrapporterar (om det inta varit på ställen som haft helt fasta arbetstider), då lägger det automatiskt +8 minuter på flexen om jag stämplar in 07.54 och slutar 17.02 en dag (med 1 h lunch). Nu när jag inte tidsrapporterar så blir det sällan något uttag av flex, för de där enstaka minuterna håller man ju liksom inte koll på :p

Så just nu går jag mer på känsla
"känns som jag jobbar mycket denna veckan, slutar lite tidigare på fredag! 🥂"
och
"oups, jag kan ju inte vara den som går hem först flera dagar i rad, jag får nog jobba en stund till"
är mina vanligaste verktyg :angel::laugh:
Hade varit så himla glad av att slippa sitta och räkna!
... eller ha det som du har det nu, så länge man är vettig och inte försöker smita undan är ju det nästan bäst.

Nu är det någon halvmesyr vilket bara tar tid och gör så man blir stressad. Speciellt när flexfilen blir korrupt (hänt mig) och chefen helt plötsligt efter två år vill se filen.
Har nu flexfilen på 5 olika ställen och backuppad 🙈
 
Laddar upp för en ännu en eftermiddag på zoom haha ..

Men tog en skön välbehövlig promenad på morgonen, fick dra på broddarna på skorna första gången denna vinter men är attans så rädd att halka. Räcker att jag brutit lårbenet en gång som 16 åring 🤣 Var så komiskt var alltid så avundsjuk på att alla hade gips och annat när man var liten, och sen själv när jag väl bröt något drog jag till med att bryta av lårbenet på flera ställen. Så kan de gå 😅
 
Åkte iväg till skogen där vi blev överfallna av schäfern. Både för att se hur hunden reagerar på miljön och för att jag hoppas och tror att schäfern inte finns mer.
Hunden hade inga betänkligheter mot att skutta runt i den skogen igen.

Däremot var det otroliga mängder vatten överallt! Jag har gått, cyklat och ridit i de där skogarna i typ 50 år. Har aldrig sett så mycket översvämningar, så många rännilar och så många blöthål.
Detta skrämmer mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
374
Senast: FrDrake
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
360
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp