Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Puh, vilket slut på förra året det blev! Min bror med familj var sjuka i covid under jul och dagen innan nyårsafton så fick min syster åka in akut med sitt bråck och operera sig! Så 2020 sa adjö med en liten knall.
Men nu är det januari, min bror är tillbaka på jobbet och min syster hemma sen ett par dagar! 💕
 
Regn regn regn... ett lågtryck i norr som i 12h kategoriserades som en cyklon och rörde sig söderut mot oss är nu nedgraderad till tropiskt lågtryck igen och ger massor med regn! Är inte säker på hur mycket regn vi haft sedan juldagen tills nu men det rör sig om över 500mL.. tur man jobbar inomhus numera. Extrajobbet på golfklubben ger dock inget, golfen är stängd :laugh:
 
Kunde nästan somna tidigt igår men barnet vaknade när jag skulle flytta honom från soffan till sängen och sen var han uppe i varv i flera timmar 🤪

Ska strax köra till VFU, kort dag idag men behöver skriva lite så åker in lite tidigt.
 
Jag måste hamnat på någon telefonlista, det ringer fastighetsmäklare konstant och vill göra en gratis bedömning av min lägenhet :idea: Jag sa att jag just flyttat hem efter fyra år och aldrig tänker flytta igen eftersom bara tanken gör mig matt.

Frågade om det går dåligt för bostadsmarknaden just nu eftersom de ringer, vilket han förnekade utan påstod att Årsta har blivit populärt. Tillåt mig tvivla.
Bostadsmarknaden är väldigt bra just nu, för säljare.
 
Märkligt hur mycket svårare det verkar vara för att snöa än för att regna..... :cautious: Det kan formligen VRÄKA ner regn dag efter dag när det är plusgrader, men så fort det blir liiiite kallare så är det helt plötsligt uppehållsväder, även om det är precis gråmulet.... Mysko..... O_o

Ska det ändå vara lite kallt, så ser jag gärna att vi också får någon decimeter snö som lyser upp lite :) !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
374
Senast: FrDrake
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
360
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp