Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
aaaarrrgghhhh... JAG ORKAR INTE MED DEN HAR PANDEMIN!!!!!!!!!!!!!
Ar hemma hos foraldrarna i Sverige (alla regler, isolering och tester foljdes) och maste aka tillbaka till UK pa fredag for jobbets skull men pallar inte med hur jakla omojligt det ar att traffa folk nu, att jag inte vet nar jag nast kan komma tillbaaka till foraldrarna, att jag inte trivs pa jobbet och, som toppen pa kakan, sa BLASER DET SA JAKLA KALLT UTE!

Jag har massor med bra saker i mitt liv, och fina vanner, ett sakert jobb, boende och trygg finansiell situation, men AAAAAAARRRRGGHHHHHHHHHHH!!!!
 
Oj vad mitt jobb är bra på information till arbetstagare osv. Hörde att en kompis jobbade halvdag för att det är trettondagen i morgon.
Funderade på om jag ochså jobbar halvdag, så in på intranätet, hittade bara info om 2019.
Vimsade runt bland arbetstidsavtal en stund men hittade noll av det jag sökte så jag mailade HR.

Det är halvdag i dag. Det finns info om det i avtal X på intranätet säger de. Går in och där finns ingen information om halvdagar/klämdagar utan bara info om vilka dagar som är röda dagar. 🤦‍♀️ Fram till sent förra året hade vi inga halvdagar eller klämdagar alls, men jag vet att det gjordes om någon gång förra året.
Pallar inte informera HR om att det inte alls står någon info om att vi har halvdag, det blir alltid så tjurigt därifrån när man kritiserar.

Men men, jag har informerat närmsta kollegorna och de blev glada i alla fall. Hade inte jag råkat träffa kompisen på tunnelbanan i morse (händer aldrig) och hen nämnt en halvdag hade jag jobbat 4 timmar utan lön helt ovetandes. :banghead:
Nu ska jag gå och inspektera den läckande toaletten.
 
Kollat första avsnittet av John Dillermand. En dansk animerad barnserie om en man med världens längsta penis. Så himla konstig 🙈😆
Tydligen har den (högst oväntat :D ) väckt debatt.

Men det finns föräldrar som säger att den gett bra möjligheter att berätta om hur människor ser ut och att man är olika.
Med tanke på barn kiss- och bajshumor samt fascinationen vissa har av snoppar och snippor så tycker jag inte att det är det minsta upprörande (har inte sett den)
 
Tydligen har den (högst oväntat :D ) väckt debatt.

Men det finns föräldrar som säger att den gett bra möjligheter att berätta om hur människor ser ut och att man är olika.
Med tanke på barn kiss- och bajshumor samt fascinationen vissa har av snoppar och snippor så tycker jag inte att det är det minsta upprörande (har inte sett den)
Jag upprörs absolut inte, tycker bara den är otroligt märklig 😂
Dessutom är snoppen inklädd i någon slags röd/vit strumpa och John är medelålders och bor hemma hos sin mamma som servar honom.
Förstår att den väcker debatt och diskussioner på olika plan.
 
Jag längtar lite till nästa vecka. Jag har så sjukt lite att göra på jobbet, jag blir knäpp! Men jag vet att det finns lite grejer att börja planera för på måndag. Jag förstår inte hur folk orkar ha ett jobb med mycket dötid. Typ vaken jour eller sitta i en vaktkur. Så fort jag får lite att göra känns det som att jag "skolkar". Har iofs aldrig haft något jobb där situationer med inget att göra dykt upp. Man har alltid kunnat städa/rensa någonstans i brist på annat att göra. Men att börja städa henne känns definitivt som skolk. :laugh:
 
Nu när det ska vara minusgrader/nära minusgrader här i ett tag tänker jag att det kan vara lönt att plocka fram hästarnas värmebalja. Fast jag minns förra året att den blev så varm att hästarna ratade den..... Nu tänker jag försöka lura dem genom att bara ha den igång på nätterna, och sedan låta den var ouppvärmd på dagarna :sneaky:. Hoppas att de går på det.... :D
 
Jag upprörs absolut inte, tycker bara den är otroligt märklig 😂
Dessutom är snoppen inklädd i någon slags röd/vit strumpa och John är medelålders och bor hemma hos sin mamma som servar honom.
Förstår att den väcker debatt och diskussioner på olika plan.

1609748311_john1.png

Väldigt harmlös med andra ord, men också konstig :p
 
aaaarrrgghhhh... JAG ORKAR INTE MED DEN HAR PANDEMIN!!!!!!!!!!!!!
Ar hemma hos foraldrarna i Sverige (alla regler, isolering och tester foljdes) och maste aka tillbaka till UK pa fredag for jobbets skull men pallar inte med hur jakla omojligt det ar att traffa folk nu, att jag inte vet nar jag nast kan komma tillbaaka till foraldrarna, att jag inte trivs pa jobbet och, som toppen pa kakan, sa BLASER DET SA JAKLA KALLT UTE!

Jag har massor med bra saker i mitt liv, och fina vanner, ett sakert jobb, boende och trygg finansiell situation, men AAAAAAARRRRGGHHHHHHHHHHH!!!!
Kommer resan hem igen gå utan problem? Och förstår att det inte känns så jävla peppigt att åka hem under de förutsättningarna. :(
 
Hur fungerar trettondagsaftnar, är de som en vardag eller mer som en lördag? Får man post, etc.?

Tror inte det kommer post, det är väl i stil med julafton. Inte röd dag men ingen post och Systembolaget är stängt :angel:

Edit: Och nu kom jag på att återvinningen här inte har öppet imorgon, något jag hade räknat med. Nästa gång det är öppet är nästa måndag... :meh:
 
Kommer resan hem igen gå utan problem? Och förstår att det inte känns så jävla peppigt att åka hem under de förutsättningarna. :(
Jag tror det - skaffade Brittiskt medborgarskap for ett par ar sedan sa de kan inte neka mig inresa, och det gar ett par flyg om dagen. Daremot sag jag igar att UK planerar att infora ett krav pa bevis pa negativt PCR test 72 timmar innan avresa - om detta blir en regel innan jag flyger pa Fredag sa kostar testerna runt 17-1800 SEK , vilket saklart kanns surt, och sa maste jag ta mig in till malmo typ imorgon for att isafall fa provsvar i tid, men sjalva resan borde ga relativt smartfritt

edit> Fast insagt just att om det ar trettondag imorgon, sa ar val sakert de flesta testcenter stangda?
Ja ja, jag tanker inte oroa mig kring detta forran de faktiskt har uppdaterat de officiella reglerna
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
374
Senast: FrDrake
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
360
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp