Vad gör vi CXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här åker skolbussen men får bara ta upp de som ska till den specifika skolan. Det är många som skulle önska att den kunde plocka upp fler och släppa av vid knutpunkten där det går bussar åt olika håll, men nej, så kan man inte göra, blir svårt kostnadsmässigt, försäkring osv osv. Mitt förslag var kollektivtrafik med utökad omhändertagande för de yngre barnen. Men inte än...
Men va? Så det går en buss, men alla barn får inte åka med den? O_o Det låter ju jättekonstigt, speciellt om bussen ändå går förbi knutpunkten och i så fall bara måste stanna och släppa av några barn...

Hur kontrollerar de vilka som ska till den specifika skolan i så fall?
 
Har målat hela dagen. Fick små besök av grannar titt som tätt som snicksnackade lite. Väldigt trevligt, så glad över den mysiga stämningen i vårt hus (även om många är lite excentriska/galna så har vi ändå härligt ihop liksom).

Nu ska jag duscha och kvista iväg till kvartershaket för ett par glas vin med en kompis
 
... när blev det poppis med typ boule banor i ens trädgård i förorten? :confused:O_o
Min hyresvärd har en och så såg jag just en i en annan trädgård tvärs över gatan.

... what? Eller misstar jag dem för något annat?
 
Men va? Så det går en buss, men alla barn får inte åka med den? O_o Det låter ju jättekonstigt, speciellt om bussen ändå går förbi knutpunkten och i så fall bara måste stanna och släppa av några barn...

Hur kontrollerar de vilka som ska till den specifika skolan i så fall?
Japp det finns listor på vilka barn som ska åka vilken buss. Byråkrati ut i fingerspetsarna!
 
Är lite konfunderad. En bekant/vän vill låna en väska av mig för en fest och ett bröllop. såklart vill jag gärna låna ut den. Men tänker mig själv i den situationen. Hade jag lånat en väska värd typ 20 000 av ngn för att gå på en fest? Även om JAG aldrig skulle slarva bort den eller behandla den liksom vårdslöst (och det vet jag att hon inte heller skulle göra). Men nån kan ju råka hälla sitt vinglas över den, man kanske blir väskryckt på vägen hem på natten?
Vettefan alltså om jag velat låna en så pass dyr väska av ngn pga ovanstående.
Vad tänker ni? Kommer inte neka henne att låna den, men bara förundrad av att man vågar liksom ... ?
 
Senast ändrad av en moderator:
Japp det finns listor på vilka barn som ska åka vilken buss. Byråkrati ut i fingerspetsarna!

😳 Det finns listor har ocksa, men alla barn som ar inskrivna i skolan far aka buss (om de inte gjort nagot mycket, mycket dumt och inte far aka buss langre) men det finns inte nagon som kollar listor (och om det finns nagon som blivit av med privilegiet att aka buss lar man kanna igen den).
Skolbussarna ar federalt (over hela landet) bekostad och en lag. Alla, oavsett var de bor och hur fattigt, eller langt bort det ar ska ha ratt till skolgang fran lekskola till slutet av gymnasie (12 ar av skola) sa skolbussar hamtar och lamnar om man bor mer an 1.6 kilometer fran skolan.
 
Får se hur länge jag har jobb. Fortfarande för lite inne av det jobb jag är anställd för att göra. Det finns annat jobb för tillfället men det fungerar inte så bra för mig med min trasiga kropp. Biter ihop och hoppas att träningen hjälper. Tack vare gymmandet i måndags kunde jag jobba flera timmar utan smärta.

Har anmält mig till gymmets speciella ryggträning på måndag. Har inte vågat anmäla mig dit tidigare men nu känner jag mig lite mer hemtam på gymmet så nu vågar jag prova.
 
Är lite kondunderad. En bekant/vän vill låna en väska av mig för en fest och ett bröllop. såklart vill jag gärna låna ut den. Men tänker mig själv i den situationen. Hade jag lånat en väska värd typ 20 000 av ngn för att gå på en fest? Även om JAG aldrig skulle slarva bort den eller behandla den liksom vårdslöst (och det vet jag att hon inte heller skulle göra). Men nån kan ju råka hälla sitt vinglas över den, man kanske blir väskryckt på vägen hem på natten?
Vettefan alltså om jag velat låna en så pass dyr väska av ngn pga ovanstående.
Vad tänker ni? Kommer inte neka henne att låna den, men bara förundrad av att man vågar liksom ... ?
Är personen medveten om värdet? Tror du att personen är beredd att ersätta den om den får en fläck/blir stulen?

Jag skulle nog inte låna ut den. Jag lånar nog inte ut grejer som jag inte är beredd att få tillbaka i sämre skick. Jag har provat det tidigare, folk är sällan intresserade av att bekosta skador.
 
Är lite konfunderad. En bekant/vän vill låna en väska av mig för en fest och ett bröllop. såklart vill jag gärna låna ut den. Men tänker mig själv i den situationen. Hade jag lånat en väska värd typ 20 000 av ngn för att gå på en fest? Även om JAG aldrig skulle slarva bort den eller behandla den liksom vårdslöst (och det vet jag att hon inte heller skulle göra). Men nån kan ju råka hälla sitt vinglas över den, man kanske blir väskryckt på vägen hem på natten?
Vettefan alltså om jag velat låna en så pass dyr väska av ngn pga ovanstående.
Vad tänker ni? Kommer inte neka henne att låna den, men bara förundrad av att man vågar liksom ... ?
Aldrig i livet :nailbiting: !
 
Kollegan från det stora landet i öst luktar alkohol dagligen. Hon är snäll och trevlig men hon missbrukar nog alkohol. Hon klarar jobbet och hon åker kommunalt så man behöver inte oroa sig över rattonykterhet åtminstone.
 
Sitter och tittar på Unge Komissarie Morse i väntan på att kvällens Meets-möte ska komma igång. Det har varit lite för mycket Meets nu på ett tag, jag blir trött i ögonen väldigt snabbt. Så att titta på svtplay och skriva på Buke som uppvärmning är inte så himla smart egentligen. En rask promenad i rusket utomhus hade varit bättre på hälsan.
 
Är personen medveten om värdet? Tror du att personen är beredd att ersätta den om den får en fläck/blir stulen?

Jag skulle nog inte låna ut den. Jag lånar nog inte ut grejer som jag inte är beredd att få tillbaka i sämre skick. Jag har provat det tidigare, folk är sällan intresserade av att bekosta skador.

Hon är medveten om värdet. Vet att hon skulle ersätta. Dock finns inte denna modell/färg längre i sortimentet så går inte att ersätta den men en likvärdig
 
Är lite konfunderad. En bekant/vän vill låna en väska av mig för en fest och ett bröllop. såklart vill jag gärna låna ut den. Men tänker mig själv i den situationen. Hade jag lånat en väska värd typ 20 000 av ngn för att gå på en fest? Även om JAG aldrig skulle slarva bort den eller behandla den liksom vårdslöst (och det vet jag att hon inte heller skulle göra). Men nån kan ju råka hälla sitt vinglas över den, man kanske blir väskryckt på vägen hem på natten?
Vettefan alltså om jag velat låna en så pass dyr väska av ngn pga ovanstående.
Vad tänker ni? Kommer inte neka henne att låna den, men bara förundrad av att man vågar liksom ... ?

Jag hade inte lånat en sådan väska. Om jag nu inte själv tyckte 20 papp var växelpengar. Och det kan jag väl drömma om idag. :laugh:
Jag lånar inte saker jag inte skulle ha råd att ersätta/reparera. Visst skulle jag ha råd att köpa ny sån väska. Men jag ser ju hellre att pengarna går till annat just nu. Och skulle därför använda befintliga väskor/köpa ny billigare än så/låna billigare.

Jag vet när en kompis i vår ungdom misstog sin väska för min som kostade 10 000. Hon var på lyset och pluggade då. Jag hade mitt smink värt x antal tusen i och en dyrare kofta. Vissa av sakerna tappades ut och försvann.
Hon dog ju av ångest efteråt. Det är inte en tjej som brukar strula till det. Och jag talade aldrig om hur mkt det saknade kostade IOM att hon ju var utfattig student och jag hade rätt bra ändå.
 
Kan du lära mig hur man köper kläder, känner mig som ett fån i butiken och en lodis när jag går in, clown när jag är där, fån när jag går ut.
Ta din tid och samla på dig några snygga plagg och ta med dem till provrummen! Skit i övriga människor i butiken, du är ju där för din egen skull. :D Svårare än så behöver det inte vara.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
559
· Visningar
55 670
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 296
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 338
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 898
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp