Vad gör vi CXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har börjat städa garnhyllan 🙃
1598464072113.gif
 
Är lite konfunderad. En bekant/vän vill låna en väska av mig för en fest och ett bröllop. såklart vill jag gärna låna ut den. Men tänker mig själv i den situationen. Hade jag lånat en väska värd typ 20 000 av ngn för att gå på en fest? Även om JAG aldrig skulle slarva bort den eller behandla den liksom vårdslöst (och det vet jag att hon inte heller skulle göra). Men nån kan ju råka hälla sitt vinglas över den, man kanske blir väskryckt på vägen hem på natten?
Vettefan alltså om jag velat låna en så pass dyr väska av ngn pga ovanstående.
Vad tänker ni? Kommer inte neka henne att låna den, men bara förundrad av att man vågar liksom ... ?

Jag har lånat dyra saker... och lånat ut dyra saker. Men då har jag varit beredd att ersätta om något hänt och de jag lånat ut till är sådana jag verkligen litar på.

Jag hade inte lånat ut väskan, det är för stor risk. Som du säjer, personen i fråga kanske ha koll men det kan ju hända saker hon inte kan påverka. Sakerna jag lånat och lånat ut har varit maskiner och bilar som har behövts akut. Inte något man faktiskt klarar sig utan.
 
Är lite konfunderad. En bekant/vän vill låna en väska av mig för en fest och ett bröllop. såklart vill jag gärna låna ut den. Men tänker mig själv i den situationen. Hade jag lånat en väska värd typ 20 000 av ngn för att gå på en fest? Även om JAG aldrig skulle slarva bort den eller behandla den liksom vårdslöst (och det vet jag att hon inte heller skulle göra). Men nån kan ju råka hälla sitt vinglas över den, man kanske blir väskryckt på vägen hem på natten?
Vettefan alltså om jag velat låna en så pass dyr väska av ngn pga ovanstående.
Vad tänker ni? Kommer inte neka henne att låna den, men bara förundrad av att man vågar liksom ... ?

Nej jag hade inte heller vågat låna varken väska eller smycken eller annat till det priset, för det ändamålet. För hade jag vågat, så hade det sabbat hela festen för att jag hade varit så rädd för att förstöra eller tappa bort det jag hade lånat. Sådana hämningar orkar jag inte ha på roliga tillställningar, då har jag hellre en billig väska och simpla blingblingsmycken som jag kan slappna av med.
 
Ångest är svårt, särskilt då när man har tid att tänka på kvällen - det finns anledning till varför så många självskador och ångestproblematik kommer just under natten, Nu ska jag inte leka besserwisser men varför inte fokusera på hur bra det gick med ponnyn och hur viktigt det är att du har energi att rida så du gör henne rättvisa och inte rider dåligt och misslyckas pga brist på energi. Planera tävlingsdagen in i minsta detalj ikväll istället för att tänka på annat.

Tvättat schabrak och ridbyxor? Putsat stövlarna. Sitt och surfa och dräggla över blingbling och annat och inse hur gränslös mycket man skulle kunna köpa om man bara hade pengar ;) öh, ta med dig hem sadel/träns och sitt och putsa framför tv om du kan. Dock kräver det att man inte är rädd att tappa ut något i soffan eller har känsliga golv/mattor (detta nämns av personlig erfarenhet).

Eftersom jag är en förberedare av rang så är ALLT redan rent, smort och packat, förutom hjälm och sadel som jag kommer behöva använda innan tävlingen :D Så nåt sånt finns inte att göra. Däremot kan jag roa mig med att planera tävlingsdagen minut för minut, för det har jag inte gjort än!
 
Eftersom jag är en förberedare av rang så är ALLT redan rent, smort och packat, förutom hjälm och sadel som jag kommer behöva använda innan tävlingen :D Så nåt sånt finns inte att göra. Däremot kan jag roa mig med att planera tävlingsdagen minut för minut, för det har jag inte gjort än!

Rider du dressyr? Då kan man alltid roa sig med att springa program hemma ;)
 
Verkligen inte! :eek: :nailbiting:
Jag har startat exakt EN dressyrtävling i mitt liv. Eftersom både jag och häst överlevde det så tänker jag inte utmana ödet och göra det igen :rofl:

Då kan du sitta och visualisera olika hindertyper och få ågren över att hon inte går bra på oxrar eller gärna stoppar i kombinationer. Eller inte drar upp fötterna ordentligt. Därefter kommer du ha sån ångest över det att du inte har tid över till att ha ångest över något annat.

PS. Detta är möjligtvis inte den bästa metoden att lösa det på.
 
Men... jag hoppas att du inte har mögliga pommes frites, chicken nuggets, halväten korv, och godis typ överallt på golvet i bilen? :eek:
Nej nej så illa är det absolut inte. Och inte med uppdateringen av åkobjekt. När jag pendlade mellan två stall norr och söder och Stockholm då kunde man hitta varsomhelst i bilen. Inklusive mögliga smörgåsar mm 😳

edit: vilket nu var ett antal år sedan :p
 
I kväll blev det vin och pizza efter att ha avslutat ett nästan exakt 28 år långt förhållande, nämligen det med Centrala Studiestödsnämnden. Fasen, det är ju mer än halva mitt liv som vi haft ihop det!

Känns tämligen ensidigt dock, även om det var ensidigt på andra hållet de första åren. Så förvisso skiljs vi som vänner, men saknaden kommer inte att vara ett problem. (I alla fall inte från min sida.) De där spexiga strax-efter-nyårshälsningarna "din skuld är...." "du ska betala....." kan jag gärna avstå, och ännu hellre kvartalsräkningarna som bara blev högre och högre.

Men: nu är det över, för gott! Tack för allt, CSN. Du bidrog till att förändra mitt liv på ett väldigt bra sätt, och det får kompensera att du kändes lite tjatig och krävande i många år. :up:

:eek: men Lillgrådis hur gammal är du egentligen?
 
:eek: men Lillgrådis hur gammal är du egentligen?

….. eller HUR ung var jag när jag började jag plugga på universitetet?! :eek: :laugh:

Men ärligt talat, 28 år är jävligt länge sedan bara det. Kollade upp lite och 1992 var samma år som Charles och Diana separerade, som Rederiet började sändas, som Nirvana och Nevermind låg etta på CD-försäljningslistan - och som Birgit Friggebo körde We shall overcome i Rinkeby som tidernas mest misslyckade allsång.

Dessutom höjde Riksbanken räntan till 500 procent typ en vecka efter att jag börjat mina studier, där får man ju ändå vara glad att det var en tillfällig grej! Annars hade jag kunnat drömma om att vara fri redan efter 28 år.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
559
· Visningar
55 663
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 292
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 338
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 898
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp