Vad gör vi CXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nedbäddad hemma. På grund av vår fantastiska teknik har jag i efterhand kunnat ta del av inspelade pass på dagens konferens som jag missade. Somnade dock med datorn på magen mitt i vår VDs tal 🧐 och vaknade två timmar senare. Nu har jag käkat lite pasta och lyssnat ikapp på resten av föreläsningarna. Blir jobb hemifrån i morgon.

Kan fortfarande EJ fatta hur extremt nära jag var att introducera mig själv som "den nya, ja du vet hon kräktjejen" på jobbet 😅 Huuuuuuuuh!!! 🤯
 
Barnrumpa ;) :heart Jag blir 47 om inte alltför många dagar... blir man så gammal måste man hejda sig när någon frågar om ens ålder och räkna efter :rofl:

Jag brukar nöja mig med att konstatera att jag är "sjuttiotalist", det är konstant och bra och behöver inte räknas om år efter år - och dessutom är det ett fint och viktigt och spännande decennium! Sedan kan man ju alltid fira att man råkar vara sjuttiotalist en viss dag varje år ändå, utan att hålla på och räkna och kludda?
 
:eek: men Lillgrådis hur gammal är du egentligen?

Ungefär som igår när jag pratade fotboll med en kollega. Vi har enbart haft möten på Teams tidigare och träffades första gången igår, och jag har väl trott att vi är jämnåriga. Tills han sa "Jag minns sommaren 94, jag var 18 år då" och jag höll på att sätta lunchen i halsen. Jag var alltså 6 år sommaren 94. Låt oss säga att jag felbedömt hans ålder.
 
….. eller HUR ung var jag när jag började jag plugga på universitetet?! :eek: :laugh:

Men ärligt talat, 28 år är jävligt länge sedan bara det. Kollade upp lite och 1992 var samma år som Charles och Diana separerade, som Rederiet började sändas, som Nirvana och Nevermind låg etta på CD-försäljningslistan - och som Birgit Friggebo körde We shall overcome i Rinkeby som tidernas mest misslyckade allsång.

Dessutom höjde Riksbanken räntan till 500 procent typ en vecka efter att jag börjat mina studier, där får man ju ändå vara glad att det var en tillfällig grej! Annars hade jag kunnat drömma om att vara fri redan efter 28 år.
Det var den veckan som maken och jag knatade in på banken och ville låna en slant för att köpa avelsstoet i våra drömmar.

Vi var ganska ensamma vid lånedisken då :D Vår kloka bankman sa ja. Men la till att han inte tänkte sätta något datum på lånehandlingen innan allt lugnat sig.

Känner ingen annan som lämnat in en låneansökan vid 500% ränta :rofl::rofl::rofl:
 
Blev full i skratt när jag kom hem från jobbet och sambon trånade så himla dant efter kräftorna i kylskåpet och så många dar sen han åt de senaste är det då inte! 😆. Anledningarna var flera; bla lite fullt i kylskåpet tydligen...Öh dörren går ju att stänga 😆. Jovars. Det är min karl det 😅😘.

I övrigt har jag känt mig smått döende pga ....ja bullDEG, att jag aldrig lär mig 😱😱🙈🙈😳😳. Fick bli lite longering och en kort promenad för pållan idag; skönt att röra på sig tyckte hela min kropp minus den halvt avklämda hälen...🙄.
 
Har bestämt mig för att jag klarar mig utan väskan. Den är en materiell tingest.
Jag lånar ut den och hoppas att den kommer hem hel och i ett stycke.

Ont:
Sitter på gatan och lyssnar på min galna vän som SPRUTAR ut idéer på nya konstverk. Oerhört roande. Har bett servitören om en jämn ström av vin och antecknar flitigt :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
559
· Visningar
55 663
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 292
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 338
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 898
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp