Vad gör vi CXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Perfekt beskrivning :rofl:

Här är det mest EPA-ungar... flera späda småtjejer kör King Cab :up: Vi är väldigt glada över de flesta EPA-ungarna här, det är ordentliga ungdomar som är hjälpsamma. Tydligen var det några som hade tankat och sett att de hade dåligt med luft i däcken. De hade noll koll på hur mycket det ska vara i däcken och hur man fyller på luft. Till slut hade de klivit över till EPA-ungarna som var där och de hade hjälpt till och dessutom förklarat varför det var viktigt med rätt däcktryck :love:

Här är det också massa EPA-ungar :D De flesta har någon slags pick up, ofta King cab. På min tid var det Mercedes w123 och Volvo 740 som var vanligast. Lite mera rejält nu 😂 Vår äldsta är ju bara 8 år men vi försöker redan sälja in idén om EPA till henne. Jag hade varit ÖVERLYCKLIG om mina föräldrar typ kastade en EPA på mig. Jag fick nöja mig med vanlig moped tills jag fick körkort haha.
 
Det är något fel på mig idag, jag vet inte om jag blivit matförgiftad eller tillslut fått det där ökända viruset. Har haft hjärtklappning och varit darrig sen lunch, trodde först att jag bara druckit för mycket kaffe men nu har ett förbaskat illamående börjat smyga sig på. Blev utbjuden på gården där en avtackning av en kollega skulle ske, så jag stod längst fram i klungan när ett tal hölls och jag känner hur illamåendet började eskalera i rasande fart. Alltså panik, vad gör man? Började bli svajig och kräkig och lyckades tillslut backa bakåt och luta mig mot en mur. Fortfarande mitt i ett långt tal och alla står som ljus. Tillslut insåg jag att jag kommer att kräkas här och nu om jag inte hinner här ifrån först så det fanns inget annat alternativ än att va den där som går iväg mitt under ett tal (med ljudliga klackar dessutom..) Gick runt hörnet och lutade mig över en buske men det kom ingenting. Nu sitter jag inne på kontoret och ska väl försöka bege mig hem innan det sker någon olycka här 😅
 
Snart hämta yngsta dottern! Vanligtvis maken som hämtar (jag lämnar) men denna veckan har jag hämtat varje dag hittills pga att han fått göra tråkiga ärenden istället :D
 
Att kosta på kollektivtrafiken vore verkligen en bra lösning för vi har inga skolskjutsar häromkring alls. Då sonen är gymnasieelev så får man självkostnadsersättning om avstånden överstiger 6 km, vilket innebär att man får ha föräldrar som kör eller har eget fordon.För mig som vill ha en levande landsbygd så stör jag mig inte på A-traktorer, snarare mer på gnäll från folk som tycker att 20 minuters väntan på buss/tåg/spårvagn/tunnelbana är alldeles för lång tid :grin::)
Här åker skolbussen men får bara ta upp de som ska till den specifika skolan. Det är många som skulle önska att den kunde plocka upp fler och släppa av vid knutpunkten där det går bussar åt olika håll, men nej, så kan man inte göra, blir svårt kostnadsmässigt, försäkring osv osv. Mitt förslag var kollektivtrafik med utökad omhändertagande för de yngre barnen. Men inte än...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
559
· Visningar
55 689
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 300
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 338
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 898
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp