Vad gör vi? CXLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har fixat med lite utlägg för BRFen. Stör mig enormt på folk som inte har koll och kommer med helt påhittade sanningar. Tex i en konstnärsgrupp påstår en snubbe (självklart en mansplainer) att en inte behöver skatta hobbyverksamhet och att det finns ngn slags magisk gräns, enligt honom 30 000. Jag förklarar sakligt att nej det finns ingen lägre gräns för hobbyverksamhet och han behöver skatta på ev överskott från första kronan.
Sen börjar människan dilla om enskild firma. Han ba "man behöver inte som konstnär betala skatt/avgifter upp till 300 000 (han har blandat ihop det med momsen för fri konst). Öhm, jag hoppas att han inte har enskild firma isf kan det bli en jobbig skattesmäll om han får revision :rofl:
 
Sådärja, har i ett mycket förvirrande och stundtals argt möte bestämt att jag inte under några omständigheter kommer att hjälpa folk att testa sig när de känner sig dåliga.
Jag kompromissade med att om någon på jobbet fått reda på att någon de träffat senaste veckan fått corona/blivit sjuk, kan jag ställa ut ett självtest på bordet utanför så får de komma och hämta det själva.
Fattar fortfarande inte hur de kunde kläcka ur sig något så dumt :banghead:
 
Ska nu försöka vänligt men bestämt säga vad jag tycker om att vår enhet förväntas åka i rusningstrafik till jobbet och sedan sitta som packade sillar ihop på jobbet hela dagar. Blir en sjuk och alla måste i karantän kan de i princip stänga ner skolan.
Föreslår i stället åtgärder som gör att vi kan jobba säkert utan att servicen påverkas, och om någon blir sjuk slås hela skolan inte ut.
Får se om de nappar eller om jag bara anses vara jobbig :angel:
 
Lite irriterad blir jag på att banken har dragit betalning för maestro som jag inte har längre! Har skrivit och ifrågasatt varför.
Det är inte för själva banktjänsten?
Jag fick meddelande för nåt år sen om att ”baserbjudande” kommer kosta 25 kr/månad och då ingår maestro. Jag hade inget maestro, tror jag, så tog ett eftersom det ändå ingick. Använder det som bankomatkort.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
533
· Visningar
53 869
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 132
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
26
· Visningar
2 105
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 882
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp