Vad gör vi? CXLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vänta nu lite, vi är inte ens halvvägs genom Januari än. Visst kan vi få ha Någon slags vinter först? :arghh:
Ja alltså för min del får det gärna bli hur mycket vinter det vill! Idealiskt för mig hade varit -5 och snö, eller åtminstone frost och lite lagom mycket is sådär, fram till sista februari. Sen kan våren få komma! De här halvdryga 7-10 graderna och duggregn är ju så deprimerande :( Mitt inlägg ovan var mest en lite skämtsam referens till att jag städat undan julen och köpt tulpaner, alltså skulle det bli vår. ;)
 
Ja alltså för min del får det gärna bli hur mycket vinter det vill! Idealiskt för mig hade varit -5 och snö, eller åtminstone frost och lite lagom mycket is sådär, fram till sista februari. Sen kan våren få komma! De här halvdryga 7-10 graderna och duggregn är ju så deprimerande :( Mitt inlägg ovan var mest en lite skämtsam referens till att jag städat undan julen och köpt tulpaner, alltså skulle det bli vår. ;)
Då är vi på same page! :D Jag blir lite förtvivlad när det är såhär varmt såhär tidigt. Alla mina stackars plantor tror det är dags att titta fram och så VIPS blir det fem minus en vecka i Februari.
Är det för kallt kan jag täcka över dem, men vad gör man om det är för varmt? Häller ishinkar över dem? 😅
Utöver att det är det tråkigaste vädret någonsin, då!
 
Matkoma efter en mycket trevlig "date night" med sambon, som gick ut på bowling följt av massor av mexikansk mat och margaritas. Ett synnerligen trevligt sätt att fira att det idag är sju år sedan vår allra första dejt :love:

Nu har vaccinbiverkningarna börjat smyga sig på dock och jag ligger nedbäddad i sängen. Jaja, jag kunde i alla fall njuta av kvällen fram tills nu! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
533
· Visningar
53 852
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 125
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
26
· Visningar
2 105
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 877
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp