Vad gör vi? CXLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är hon borta.

271664989_10158768926416819_5023104263474654290_n.jpg



Känns så tomt.

Vad fin hon var :heart
 
:meh: Hej och välkommen till skolan i covidtider, vi ska ha ett gäng provapå elever från flera andra skolor i morgon och öppet hus på torsdag. Men vi ska jobba hemifrån i den mån det går och undvika att vara flera i personalrummet. Men lektioner med 30 elever går fint i ett klassrum, även om man kanske måste tänka på att hälften är hemma och vill vara med på distans så då får man både ha lektion i klassrummet och på distans. och så ett käckt "det är bra om ni är ute i friska luften på lunchen och tankar solljus" Vilken jävla lunch? Den jag lägger upp lektioner och svarar på teamsmeddelanden på?
 
I stallet och kollar lite på en lektion innan jag ska gå och mysa med min fina galenpanna som nog återigen glömt vad broms betyder.

Brevid mig sitter ett tonåringspar. Tjejen är orolig för hon tror hon inte kan rida hästen bra, killen är superpeppig och jättestöttande, frågar och försöker lära sig. Supergulliga :D
 
TRÖTT...... :sleep: Enligt min fitbit sov jag inte mycket mer än 5 timmar i natt. Somnade sent och vaknade tidigt. Men så är det nästan alltid för mig första dagen efter ledighet. Det blir säkert bättre i natt.... :up: Började dessutom morgonen med SUR mjölk.... :wtf: Hade precis hällt upp gröt, äppelmos och mjölk och sedan spred sig en STANK i hela köket. Japp, det var mjölken som var sur. Bara att hälla ut. Så på lunchen var jag på Lidl och handlade ny. Hittade samtidigt julkryddade revben till ett riktigt bra pris, så det hela jämnade väl ut sig i längden..... :)
 
Blev dimmigt och poff sa det så blev det ordentligt kallt (drygt 9 minus) 😄. Katterna fick bråttom in efter 2 minuter ute 😅. Då har ju iofs honan varit ute ordentligt i morse men hanen har varit inne hela dagen än så länge förutom dessa 2 minuter då 😄.
Esther följde med mig ut när jag skulle till jobbet i morse. Hon var ute den tid det tog för mig att gå till bilen (kanske 15 meter), dra ur motorvärmarkabeln och lägga in ryggsäcken i bilen. När jag satte mig såg jag henne pipa in genom kattluckan. Totalt var hon ute säkert 45 sekunder.

Sambon sa att hon kommit in, lagt sig på hans ben där han fortfarande låg i sängen och sov, och stensomnat. :laugh: Det är jobbigt att vara ute på äventyr.

Kan lova att hon inte satt en tass utanför huset på resten av dagen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
533
· Visningar
53 823
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 114
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
26
· Visningar
2 102
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 877
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp