Vad gör vi? CXLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit till staden och skaffat en bokningskalender för bygdegården.

Det var ett sjå att hitta en billig kalender med ett blad för varje dag. Den lilla lokala bokhandeln hade ett stoooort sortiment kalendrar men knappt någon som passade mitt önskemål. Hittade
till slut en. 89,- är ungefär vad jag kan tänka mig sponsra föreningen med. :)
 
Medan sambon myser hemma med eldning och katterna 🥰 myste jag på hästryggen en stund I ihärdigt snöfall 😄😍. Barbacka I grimma och grimskaft och fleecetäcke för att slippa bli helt genomblöt i arsle och resten 😄. Ridbanan var ju hård så blev "bara" skritt men det är bara nyttigt; jag tror inte på att rida lika hårt året runt så därför tycker jag vintern är en passande period att ta det lugnare dvs. skritta hästen mest. Det har alltid fallit sig naturligt och gör fortfarande trots att jag har egen hästtransport och kan dra iväg till ett ridhus. Nä, rida hästar halta har jag aldrig varit känd för- snarare kanske tvärtom 😄 (är nästan larvigt försiktig).
 
Så mannen testade positivt för Corona. Mitt test var felaktigt och behöver göras om men med tanke på hur jag mår så å vore det ju märkligt om inte jag också har eländet 😔
Vi avslutade ju nästan (27 dec) året med vinterkräksjuka så varför inte detta nu också??
Vilket elände! Hoppas ni kryar på er fort 🤗
 
20220107_170949.jpg
 
Kaos idag men allt löste sig och jag hann med bussen :) är nu på väg till pappa, 1h kvar så lyssnar på musik. -18 här :arghh: som tur är så har pappa en kamin och är flitig eldare :love: han har säkert gjort nån god mat också, jag är redan hungrig :d

Lillkatten var förbaskad när jag åkte imorse. Hon fick ingen blötmat, rent kattplågeri :arghh: men var uttänkt, grannarna som är kattvakter får ge det så katterna kommer på de är bra och trevliga :p Båda 2 var lite skeptiska igår, en "jätte" och en som luktade okänd hund... säkert utomjordingar!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
526
· Visningar
53 359
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 071
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
26
· Visningar
2 093
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 867
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp