Vad gör vi? CXLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Till exempel alla helgons dag och annandag jul.
Vi jobbar inte mindre övriga dagar heller, så det är helt enkelt värdekasst avtal vi har :D

Om ni jobbar även lördagar så kan jag tänka mig att hela ert system blir lite annorlunda, trodde du hade vanlig kontorsvecka. Annan dag jul brukar man inte jobba, så det håller jag med om är annorlunda och det ökar ju behovet av att vara extra tydlig med vad som gäller när det frångår det normala. Jag trodde du arbetade på någon typ av skola, vad har ni för verksamhet på annandag jul?

Tidigare med klämdagar och arbetstidsförkortning var den normala arbetstiden 8h 5 min, så om ni fortfarande har den arbetstiden men inga klämdagar och arbetstidsförkortning så är det märkligt. Om ni har 8h/dag är det helt normalt att vara utan klämdagar och arbetstidsförkortning.
 
Om ni jobbar även lördagar så kan jag tänka mig att hela ert system blir lite annorlunda, trodde du hade vanlig kontorsvecka. Annan dag jul brukar man inte jobba, så det håller jag med om är annorlunda och det ökar ju behovet av att vara extra tydlig med vad som gäller när det frångår det normala. Jag trodde du arbetade på någon typ av skola, vad har ni för verksamhet på annandag jul?

Tidigare med klämdagar och arbetstidsförkortning var den normala arbetstiden 8h 5 min, så om ni fortfarande har den arbetstiden men inga klämdagar och arbetstidsförkortning så är det märkligt. Om ni har 8h/dag är det helt normalt att vara utan klämdagar och arbetstidsförkortning.
Nej nej jag jobbar inte helger - det var jag som vimsade till det med alla helgona. :)
Jag jobbar på skola och "verksamheten" vi har annandag jul är ytterst oklar, sitta och uggla, göra grejer man annars inte hinner, och se till att huset inte sprängs? :D

Aha ok!
 
Nej nej jag jobbar inte helger - det var jag som vimsade till det med alla helgona. :)
Jag jobbar på skola och "verksamheten" vi har annandag jul är ytterst oklar, sitta och uggla, göra grejer man annars inte hinner, och se till att huset inte sprängs? :D

Aha ok!

Jag hänger inte med riktigt, stod det Alla helgons dag eller Alla helgons afton i listan över dagar ni ska arbeta?

Och annan dag jul står med i listan över dagar ni ska arbeta? Det är ju alltid en röd dag.
 
Det gör den här icke-Shibasessan också! Fy tusan vilket jäkla skitväder det var idag, och den där snön lyser med sin frånvaro :mad: Jag brukar inte vara så brydd över vädret här, men idag led till och med jag!

Hade hoppats på att kunna dra och åka skidor i Glencoe i helgen men det kan vi nog se oss i månen efter med tanke på hur väderprognosen utvecklat sig...
Ok, allt är förlåtet! Vaknade till detta idag :love:

20220107_091053.jpeg


Det är inte mycket, och det lär smälta bort ganska fort, men i skrivande stund har det just börjat snöa igen så jag hinner nog med åtminstone en till snöpromenad idag (den första avklarades imorse, jag hann knappt komma ur pyjamasen innan jag kastade mig ut)! Vi får snö här i storstan typ en gång i aldrig, så det är en STOR grej när det händer :love:

Ser hyfsat lovande ut för skidåkning i helgen också! :bump:
 
Jag hänger inte med riktigt, stod det Alla helgons dag eller Alla helgons afton i listan över dagar ni ska arbeta?

Och annan dag jul står med i listan över dagar ni ska arbeta? Det är ju alltid en röd dag.
Vet inte om alla helgons dag är med på listan för att vissa lärare i bland jobbar vissa lördagar. Fattar inte heller nu när jag tittar på det.

Ja vi jobbar annandag jul, och tex annandag påsk. Det där med alla helgons dag måste jag nog också fråga om varför det ens är med på listan 🙈 Känns som mycket är oklart ju mer jag tittar på det här.
 
Hemkommen från stallet med en vildhäst som levde rövare i grimman men som tur var inte när jag gick på någon isfläck. 😦 Ett st ponny på rymmen, stog och åt på gräsmattan istället för i hagen medan jag körde hö. Ett st hundskrälle som var på rymmen och vägrade låta sig infångas, så han fick springa efter bilen medan jag körde över fältet hem. 🤯

Nu är alla utom matte matade och förhoppningsvis där de ska vara. 😬
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
526
· Visningar
53 334
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 066
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
26
· Visningar
2 090
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 866
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp