Vad gör vi CLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
På ruggigt dåligt humör.
Efter jobbet stressade jag hem för att hämta hundarna. Hemma ser det för jävligt ut med grejer överallt. Jag har varit hemma och vänt nån gång dåoch då så det är sambon som ställt till allt. Han hade även hand om hundarna hela dagen igår och fram tills jag sluta. 3 helt hysteriska hundar som bara blivit rasttade i trädgården.
Ut till stallet för jag skulel få hjälp att starta traktorn. Ridbanan behöver harvas.
Släppte in hundarna i huset vilket orsakade att de konstant stod och skällde ylade pga att bli lämnade själva utan minsta aktivering.
Traktorn startade inte men kunde inte släppa ut hundarna för de som kom för TT hjälpa har n son som är pälsdjursallerkiger vid kontakt.
Hjälpte till att ta in ena hästen som är en buffel och självklart trampade mig illa på lilltån
Mockade och förberedde i stallet. Hann bli klar och när jag gick in för att byta om åkte pälsallergikern hem så jag kunde ta med hundarna ut.
Aktiverade dem lätt i några minuter och tog in hästarna.
Satte in hundarna i huset igen och tog en ridtur.

Ridturen slutade med att jag fick sitta av och gå då ett par svamp& bärplockare som kommit hit i 7 års tid och fortfarande inte kan ett enda ord svenska eller engelska envisas med att gömma sig i buskarna nära. Mer än en gång flera har åkt av pga av dessa 2 så ville inte chansa
Ut med hästarna u hagen igen.
Ut på cykeltur med hundarna
Ge hundarna match vid 21 ställde jag mig och fixa min mat.

Nu är hästarna nattade hundarna är nöjda och sover djupt och jag ligger i sängen på dåligt humör.
Hoppas det blir bättre och roligare imorgon.

Piss
 
Helt slut efter dagen, mina ben värker men barnet blir aldrig trött :rofl: Dock sover han nu!

Blev minigolf, besök på Julita gård och sen lek och sparkcykel hemma. Imorgon blir det bad och ev åka till mormor. Fått för mig att jag vill baka kakor också, men då måste jag köpa socker :laugh:

Imorgon eller på torsdag tänkte vi besöka medeltidsdagarna i Arboga också.

Varannan veckas-livet är intressant :D
 
På ruggigt dåligt humör.
Efter jobbet stressade jag hem för att hämta hundarna. Hemma ser det för jävligt ut med grejer överallt. Jag har varit hemma och vänt nån gång dåoch då så det är sambon som ställt till allt. Han hade även hand om hundarna hela dagen igår och fram tills jag sluta. 3 helt hysteriska hundar som bara blivit rasttade i trädgården.
Ut till stallet för jag skulel få hjälp att starta traktorn. Ridbanan behöver harvas.
Släppte in hundarna i huset vilket orsakade att de konstant stod och skällde ylade pga att bli lämnade själva utan minsta aktivering.
Traktorn startade inte men kunde inte släppa ut hundarna för de som kom för TT hjälpa har n son som är pälsdjursallerkiger vid kontakt.
Hjälpte till att ta in ena hästen som är en buffel och självklart trampade mig illa på lilltån
Mockade och förberedde i stallet. Hann bli klar och när jag gick in för att byta om åkte pälsallergikern hem så jag kunde ta med hundarna ut.
Aktiverade dem lätt i några minuter och tog in hästarna.
Satte in hundarna i huset igen och tog en ridtur.

Ridturen slutade med att jag fick sitta av och gå då ett par svamp& bärplockare som kommit hit i 7 års tid och fortfarande inte kan ett enda ord svenska eller engelska envisas med att gömma sig i buskarna nära. Mer än en gång flera har åkt av pga av dessa 2 så ville inte chansa
Ut med hästarna u hagen igen.
Ut på cykeltur med hundarna
Ge hundarna match vid 21 ställde jag mig och fixa min mat.

Nu är hästarna nattade hundarna är nöjda och sover djupt och jag ligger i sängen på dåligt humör.
Hoppas det blir bättre och roligare imorgon.

Piss
Förstår att detta bara är ett fragment av er relation så snälla bortse från det jag skriver om jag är helt ute och cyklar, men att din sambo inte tar hand om hundarna tycker jag inte är riktigt okej. Hoppas också du får en bättre dag imorgon och att din sambo har en bra förklaring (och kanske också en ursäkt).
 
Åh jösses, skrämselhickan jag just fick! Var på väg hem efter kvällsrundan med Chika, uppför backen som leder ned till samhället... det är lägenhets/flerfamiljshus längsmed gatan med små trädgårdar som vätter ut mot gatan (ungefär som min, så nära är det), ser en öppen dörr och en öppen grind. Vet att de har en hund men hör röster inifrån huset och tänker inte mer på det. De har väl koll.

Det är dock inte en rottis som kommer uttultande mitt i gatan utan en liten onge på typ max två år. Hen travar sådär klumpigt med benen isär och händerna viftande i luften. Klädd i bara en body. Jag hojtar mot huset och får ingen respons, bara fortsatta röster. Jag försöker leda barnet tillbaka - får släppa min egen hund. Tillslut måste jag lyfta upp ungen och Bära in hen över tröskeln och hojta - då dyker först ett annat barn upp, sedan en mamma som förstås ser helt förskräckt ut. Tror hon var i badet för hon ryter ut i köket mansrösten kom ifrån att "XX was in the road!" - Hon hinner säga tack så mycket till mig innan det äldre barnet smäller igen dörren i ansiktet på mig.
Och det var det.
Det stank rök och weed därinne. :crazy:
 
Åh jösses, skrämselhickan jag just fick! Var på väg hem efter kvällsrundan med Chika, uppför backen som leder ned till samhället... det är lägenhets/flerfamiljshus längsmed gatan med små trädgårdar som vätter ut mot gatan (ungefär som min, så nära är det), ser en öppen dörr och en öppen grind. Vet att de har en hund men hör röster inifrån huset och tänker inte mer på det. De har väl koll.

Det är dock inte en rottis som kommer uttultande mitt i gatan utan en liten onge på typ max två år. Hen travar sådär klumpigt med benen isär och händerna viftande i luften. Klädd i bara en body. Jag hojtar mot huset och får ingen respons, bara fortsatta röster. Jag försöker leda barnet tillbaka - får släppa min egen hund. Tillslut måste jag lyfta upp ungen och Bära in hen över tröskeln och hojta - då dyker först ett annat barn upp, sedan en mamma som förstås ser helt förskräckt ut. Tror hon var i badet för hon ryter ut i köket mansrösten kom ifrån att "XX was in the road!" - Hon hinner säga tack så mycket till mig innan det äldre barnet smäller igen dörren i ansiktet på mig.
Och det var det.
Det stank rök och weed därinne. :crazy:
Nej men fy vad obehagligt…
 
Nej men fy vad obehagligt…
Det var det! Jag blev rätt upprörd när jag kom hem igen, och glad att jag har en sådan jävla snäll hund... och glad att det var så sent som det var så att gatan var lugn. Men samtidigt svor jag bara tjugo minuter tidigare över ungdomarna som "börnade" förbi mig och Shiban några kvarter därifrån.
Alltså, här har det ju hunnit börja bli mörkt.

Det hade känts bättre om de sagt något mer, men det sista jag hörde genom dörren var någonting i stil med "Varför lämnade du grinden öppen!", sedan gick jag bara.
Snäll unge i alla fall. Hen bara "Jahapp, typiskt. ":meh: 😅
 
Det var det! Jag blev rätt upprörd när jag kom hem igen, och glad att jag har en sådan jävla snäll hund... och glad att det var så sent som det var så att gatan var lugn. Men samtidigt svor jag bara tjugo minuter tidigare över ungdomarna som "börnade" förbi mig och Shiban några kvarter därifrån.
Alltså, här har det ju hunnit börja bli mörkt.

Det hade känts bättre om de sagt något mer, men det sista jag hörde genom dörren var någonting i stil med "Varför lämnade du grinden öppen!", sedan gick jag bara.
Snäll unge i alla fall. Hen bara "Jahapp, typiskt. ":meh: 😅
Låter som en sorglig miljö för barnen att växa upp i tänker jag :(
Tur det gick bra den här gången i alla fall.
 
Låter som en sorglig miljö för barnen att växa upp i tänker jag :(
Tur det gick bra den här gången i alla fall.
Jag hoppas att det inte hör till vanligheterna. <3 De bor mitt i smeten bland andra familjer, hunden är snäll och personen jag gissar är pappa brukar sitta ute och röka ibland. Barnen´har jag inte sett så att jag känner igen dem, men det beror nog mest på att jag brukar välja att gå över på andra sidan gatan om barn är ute och leker, inte på att de inte är ute och leker sas.
 
Min underbara guldhäst 💕 var lite fjantig idag på vägen hem; stannade, stirrade, blåste lite lätt ur näsborrarna och tänkte först kasta sig åt andra hållet men jag hann övertala henne. Det otäcka? En grupp med blåklockor som givetvis inte var farliga när hon fick undersöka saken bättre 😆😅.
Blev sen hem från stallet ikväll med men sommarkvällarna är ju så sköna 😍. Hemma väntade finaste älsklingen 💕 och hade fixat en varsin kantarellsmörgås; sommarens första 😋. Han hittade ju rätt mycket idag innan han åkte hem från skogen 👌😊.
 
Helt slut efter dagen, mina ben värker men barnet blir aldrig trött :rofl: Dock sover han nu!

Blev minigolf, besök på Julita gård och sen lek och sparkcykel hemma. Imorgon blir det bad och ev åka till mormor. Fått för mig att jag vill baka kakor också, men då måste jag köpa socker :laugh:

Imorgon eller på torsdag tänkte vi besöka medeltidsdagarna i Arboga också.

Varannan veckas-livet är intressant :D
Är julita fortfarande lika mysigt? Bor Pettson och Findus kvar? :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 866
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 127
Senast: Gunnar
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 587
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp