Vad gör vi CLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Coolt! Om jag någon gång får barn vill jag absolut lära barnet att simma så tidigt som möjligt, med simtränare då såklart. Jag började också simskola mycket tidigt, tidigare än många i min ålder och har alltid varit en bra simmare och inte rädd för vatten.

Vi flyttade till Mellan Ostern nar barnet precis var 3 ... och hade pool. Jag envisades med att barnet skulle ha en Svensk super saker bad grej, men barnet skrek hysteriskt for han lag for hogt i vattnet ... sa jag var precis dar och tog av brost delen och han hade bara armringarna och han var mycket gladare, for han kunde manovrera sa. De storre barnen talade om for mig att han inte alls behovde armringar ... men det lyssnade jag inte pa. Alls.

Tills en dag nar vi var inbjudna till bekanta och hangde vid deras pool ... och hade glomt armringarna hemma. Den aldste foreslog att lillebror kunde rida over poolen pa hans rygg, nagot jag motvilligt gick med pa. Mitt i den stora OS poolen hoppade barnet av och simmade pa sitt eget satt fram och tillbaka mellan kortsidorna. 😂

Den stackarn fick ingen simlarare forran han var 6 ar och borjade pa "sim team" i skolan. Han hade en fantastisk fjarilskick :cautious::D och varierade mellan crawl och fjaril pa sim team.
 
Så...idag skrubbade jag både tak och väggar på transporten och fick målat 3 "rutor" (jag ser alltså transporten uppdelad i rutor mellan metallstommen :) ). Ser redan riktigt bra ut redan (jämfört med hur den har sett ut). Taket var HEMSKT smutsigt och väggarna brun (solblekt) plywood. Nu är taket någotsånär vitt igen och väggarna kommer att bli ljusgrå. Tror att det blir bra :) ! Men jag tror också att jag kommer att ha träningsvärk imorgon. Inte van vid att skura hårt med skurborste i ett par timmar....... :D

Om en liten stund ska hästarna in. Jag läser kanske lite till i "Saligt Uppdrag" och sedan ska jag försöka stilla mina gå-tillbaka-till-jobbet-nerver (varför har man alltid sådana??) och förhoppningsvis sova helt okej i natt.... :)
 
Haft en så bra dag idag ☺️

Valde bl.a. ut nya bågar tillsammans med en så himla härlig kvinna som jobbar hos optikern. Verkligen en person som är grym på sitt jobb och fantastisk på kundservice på ett så otvunget sätt. Hon var visst utbildad stylist också och föreslog ett par jag faktiskt aldrig funderat på själv, men vips! Helt perfekta för min ansiktsform. Sen gav hon mig rabatt på bågarna också.

Sen fick vi ett enormt roligt besked i ett stort, stort privat projekt som nu har ännu bättre förutsättningar att gå vägen. Inte dags att ropa hej riktigt ännu, men det börjar nästan vara läge att dra efter andan inför världens gladaste hejrop.

Hade dessutom en urmysig promenad med vovvarna. Få saker ger mig själaro som att se dem glada och nöjda.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 866
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 127
Senast: Gunnar
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 587
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp