Vad gör vi CLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håller tummarna för dig!! Det var bara tillfälligt bestämmer vi!!

Nu åker jag ca 100 mil tur och retur för botox så jag rättar ju in mitt liv efter det, nu har till och med cheferna vant sig vid det så det är aldrig problem med ledighet ("jobbar hemma" dagen jag åker dit och har förebyggande sjukpenning samma dag jag får det). Tycker att jag har en rätt bra period nu, nästan så jag blir rädd varje gång migränen drar ut lite mer på tiden- tänk om den inte går över utan stannar kvar flera dagar som tidigare! :(

Trist att vi ska vara slavar under våra huvuden!

Jag fick ett EPanfall i morse. Det är också något huvudet själv bestämmer över för mig.... som jag är slav under. Det kom inte från ingenstans även om kraften i anfallet kändes som det utan jag hade den där märkliga känslan. Ignorerade den- har för fan inte tiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiid, ska JOBBA liksom! HALLÅ SKALLEN!
Jag skulle ha tagit känslan på allvar, då hade jag kanske sluppit vakna vid byrån i hallen, fullständigt väck i skallen med blod ur näsan, bula i skallen, nerkissade byxor, och helt förvirrad.

Tack skallen för att du ger mig problem. Igen. Jag hatar dig.
Nämen usch, ta hand om dig! Då antar jag att du skippade jobbet idag?
Hur kommer det sig att du måste åka så långt för botox?
 
Tagit ett dopp i poolen. Sådana här varma dagar är det väldigt skönt att vi har en pool på innergården. Simmade några längder och sen låg jag och flöt en stund. Nu fick jag dock ont i huvudet igen :grin: Sitter i skuggan på balkongen.

Ehum.. jag går i jeans, linne, långärmad munkjacka + en fleecejacka över detta.....

Börjar fundera på om min inre termostat är trasig och kan villigt erkänna att familjen gav mig konstiga blickar inne i affären när de gick i shorts och t-shirt :rofl:
 
Ehum.. jag går i jeans, linne, långärmad munkjacka + en fleecejacka över detta.....

Börjar fundera på om min inre termostat är trasig och kan villigt erkänna att familjen gav mig konstiga blickar inne i affären när de gick i shorts och t-shirt :rofl:
Själv har jag t-shirt och trosor inomhus. 24 grader i skuggan här och tyvärr minst lika varmt inne. Men ett par shorts kommer åka på strax när jag ska ut med hundarna 😄
 
Nämen usch, ta hand om dig! Då antar jag att du skippade jobbet idag?
Hur kommer det sig att du måste åka så långt för botox?
Tack, jo det gjorde jag, vare sig jag ville eller ej! :D Jag är inte kapabel fysiskt eller mentalt att reda av att ta mig dit och utföra något vettigt ens. Men jag är plikttrogen nog att sjukanmäla mig innan jag kraschar i sängen. Eftersom jag är hörselskadad gör jag det via mail, och cheferna är vana vid mina vettiga mail, men vid epanfall ser mailen allt annat än vettiga ut-språket är inte på min sida alls! :o Både pinsamt och komiskt på samma gång så här i efterhand, men man kan i alla fall förstå att jag inte har på jobbet att göra när man läser de mailen.... :o Om man ens förstår vad det står alltså....

Jag har kvar samma läkare som när jag bodde där, vägrar byta. Det är dels efter devisen "jag vet vad jag har, och inte vad jag får", men också att hon är bra- jordnära, vettig, förklarar även om jag är besvärlig (tex vid höjning/sänkning av epilepsimediciner där jag har en förmåga att helt tappa det och vilja sluta på studs istället för trappa ner när det blir biverkningar), utan att bli irriterad, och där jag bor är inte riktigt botox för migrän lika "populärt" bland läkarna. Få får det, och man ska göra uppehåll för att ge plats till nya efter 1,5 år... sedan är det inte säkert man kommer tillbaka igen. De tar inte in nya patienter heller osv (motsägelsefullt...?!). Har också träffat neurologer här som dels vill höja min epilepsimedicinering rejält och tjatar om att jag tar för mycket smärtstillande så det är därför jag har ont- trots att det går att följa min värk efter tex mitt jobb och andra påfrestande saker snarare än värktablettsförbrukningen. Nej tack liksom.
Migränvården här är som ett lotteri, man kan få bra hjälp, och man kan få ingen alls och så kan man få dålig hjälp.... och med min skalle vill jag inte lotta. Så jag åker med glädje!
 
Känner mig bättre i dag men är mer svullen över näsan och har en bula + att halva kroppen, den som jag slog i, är lite rådbråkad. Har ont i huvudet och är lite yr och har svårt att koncentrera sig. Men bättre än igår så det går framåt :up:

Hmm, jag undrar om man kan skylla på det när jag ska till tandis och det antagligen blir ett implantat. Kollade priser :nailbiting:
 
Dricker kaffe och sitter i solen. Barnet somnade när vi gick hem från resturangen där vi åt lite sen lunch. Hennes mamma behövde också en tupplur 😂 Alla som kommer hit blir trötta av någon märklig anledning, man går ned på låg varv och gör det man känner för.
Imorgon har moster lovat att vi ska åka till Kneippbyn och titta på Pippis hus 😂👌🥰
 
Tack, jo det gjorde jag, vare sig jag ville eller ej! :D Jag är inte kapabel fysiskt eller mentalt att reda av att ta mig dit och utföra något vettigt ens. Men jag är plikttrogen nog att sjukanmäla mig innan jag kraschar i sängen. Eftersom jag är hörselskadad gör jag det via mail, och cheferna är vana vid mina vettiga mail, men vid epanfall ser mailen allt annat än vettiga ut-språket är inte på min sida alls! :o Både pinsamt och komiskt på samma gång så här i efterhand, men man kan i alla fall förstå att jag inte har på jobbet att göra när man läser de mailen.... :o Om man ens förstår vad det står alltså....

Jag har kvar samma läkare som när jag bodde där, vägrar byta. Det är dels efter devisen "jag vet vad jag har, och inte vad jag får", men också att hon är bra- jordnära, vettig, förklarar även om jag är besvärlig (tex vid höjning/sänkning av epilepsimediciner där jag har en förmåga att helt tappa det och vilja sluta på studs istället för trappa ner när det blir biverkningar), utan att bli irriterad, och där jag bor är inte riktigt botox för migrän lika "populärt" bland läkarna. Få får det, och man ska göra uppehåll för att ge plats till nya efter 1,5 år... sedan är det inte säkert man kommer tillbaka igen. De tar inte in nya patienter heller osv (motsägelsefullt...?!). Har också träffat neurologer här som dels vill höja min epilepsimedicinering rejält och tjatar om att jag tar för mycket smärtstillande så det är därför jag har ont- trots att det går att följa min värk efter tex mitt jobb och andra påfrestande saker snarare än värktablettsförbrukningen. Nej tack liksom.
Migränvården här är som ett lotteri, man kan få bra hjälp, och man kan få ingen alls och så kan man få dålig hjälp.... och med min skalle vill jag inte lotta. Så jag åker med glädje!
Förstår helt klart att du fortsätter att gå till ”din” läkare då. Trist att vården är så dålig bitvis, men skönt att du har ett jobb som är förstående i alla fall 😊
 
Såg precis på insta hur en 13 månaders bebis simmar! Alltså jag menar simmar helt utan hjälp. Massa videos på små, små barn som lär sig simma, snorkla, flyta, dyka under vatten helt utan diverse flythjälpmedel. Trodde typ inte att det gick lära så små barn simma 😅 Häftigt!
Simmar de verkligen? 😮
Jag vet att bebisar håller andan i vatten automatiskt men att det inte innebär att de kan simma typ.
 
Inväntar fulväder tydligen 🤨

20220809_154240.webp
 
Två gånger om året, inför varje terminsstart, sorterar jag mina pappershögar på jobbet. Jag upphör aldrig att förvånas (eller snarare förfäras) av mina anteckningar.

Just nu läser jag följande anteckning:

”Kött och blod —> det är inte den typen. Narrativ eller inte?

(1) Ska en student göra det? (2) Om så, vilka minimikrav?. Beskrivning på generell nivå - inte!”

Jag har inte en susning om vad saken gällde och varför det var så viktigt att det behövde skrivas ner och sparas.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 866
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 127
Senast: Gunnar
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 587
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp