Vad gör vi CLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
:laugh: När jag mer och mer irriterat börjar ropa på min lilla plutthund de gånger jag inte ser henne brukar det alltid sluta med att maken dyker upp och tittar förvånat på mig och sen påpekar att hon snällt står i hälarna på mig :angel:
Hände med Torsten stup i ett också. Han gick nån cm bakom mig och jag spanade runt för han var försvunnen.

Numera vet jag men det tog lång tid att vänja sig :D
 
Orkar inte starta en egen tråd, är det ngn som vet om det är okej att flyga med fernissa (i sprayburk) i incheckad bagage?
 
Orkar inte starta en egen tråd, är det ngn som vet om det är okej att flyga med fernissa (i sprayburk) i incheckad bagage?
Jag tror inte det. Googlade lite snabbt och fick upp att Norweigan (och det är väl förmodligen rätt lika regler för de flesta flygbolag, tänker jag) inte tillåter sådant som "gaser" och "brandfarliga vätskor" i incheckat bagage. Antar att båda delar ingår i din fernissa?

https://www.norwegian.com/se/reseinformation/bagage/otillatna-foremal/
 
Sjukdag både igår och idag. Alltid lite dåligt samvete att sjuka sig, men jag har haft huvudvärk i 7 dagar och det var riktigt illa igår, särskilt natten till igår och igår kväll. Nu på förmiddagen är tack och lov huvudvärken borta, så jag kan äntligen vila ut ordentligt.
Imorgon är jag ledig så jag bör kunna jobba torsdag och fredag.
Fick hoppa över en session med botox under semestern pga bortrest och har inte tid förrän nästa vecka då kliniken varit stängd. Jag hoppas att huvudvärken är pga att jag missat botoxen, så här illa har det inte varit på två år.
Hoppas det beror på avsaknaden av botoxen, så det inte är så att det blivit värre! :(

Själv skulle jag aldrig våga frivilligt hoppa över, rättar mitt liv efter den, skulle göra vad som helst för att få den i tid just för att inte råka ut för en försämrad period. Man blir så snabbt van vid att det är bättre att sämre perioder blir något som skrämmer livet ur en. Tycker jag i alla fall! :o Jag har blivit en riktig fegis vad gäller det i alla fall! :o
 
Hoppas det beror på avsaknaden av botoxen, så det inte är så att det blivit värre! :(

Själv skulle jag aldrig våga frivilligt hoppa över, rättar mitt liv efter den, skulle göra vad som helst för att få den i tid just för att inte råka ut för en försämrad period. Man blir så snabbt van vid att det är bättre att sämre perioder blir något som skrämmer livet ur en. Tycker jag i alla fall! :o Jag har blivit en riktig fegis vad gäller det i alla fall! :o
Jag hoppas det! Detta var absolut inte frivilligt. Vi brukar boka upp årets tider i början av året, så nästa tid hamnade oturligt nog i mitten på juli. Vilket blev mitt under vår semester då jag inte är i närheten av Stockholm. Tyvärr går det ju inte att ta botoxen för tidigt, så kunde inte ta en omgång till precis innan semestern. Och nu när min semester var slut är kliniken semesterstängd, därav att jag inte har tid förrän nästa vecka, vilket var första lediga tiden. Tyvärr vet jag aldrig i början av året när jag får min sommarsemester så det är svårt att planera, men ska försöka se till att jag får en omgång typ mitten/slutet av juni nästa år så är jag förhoppningsvis i Stockholm när det är dags för påfyllning sen (brukar få varannan månad oftast).
Men visst är jag orolig för att jag blivit sämre igen, jag som varit så bra sen jag fick börja med profylaxen.
 
Jag hoppas det! Detta var absolut inte frivilligt. Vi brukar boka upp årets tider i början av året, så nästa tid hamnade oturligt nog i mitten på juli. Vilket blev mitt under vår semester då jag inte är i närheten av Stockholm. Tyvärr går det ju inte att ta botoxen för tidigt, så kunde inte ta en omgång till precis innan semestern. Och nu när min semester var slut är kliniken semesterstängd, därav att jag inte har tid förrän nästa vecka, vilket var första lediga tiden. Tyvärr vet jag aldrig i början av året när jag får min sommarsemester så det är svårt att planera, men ska försöka se till att jag får en omgång typ mitten/slutet av juni nästa år så är jag förhoppningsvis i Stockholm när det är dags för påfyllning sen (brukar få varannan månad oftast).
Men visst är jag orolig för att jag blivit sämre igen, jag som varit så bra sen jag fick börja med profylaxen.
Håller tummarna för dig!! Det var bara tillfälligt bestämmer vi!!

Nu åker jag ca 100 mil tur och retur för botox så jag rättar ju in mitt liv efter det, nu har till och med cheferna vant sig vid det så det är aldrig problem med ledighet ("jobbar hemma" dagen jag åker dit och har förebyggande sjukpenning samma dag jag får det). Tycker att jag har en rätt bra period nu, nästan så jag blir rädd varje gång migränen drar ut lite mer på tiden- tänk om den inte går över utan stannar kvar flera dagar som tidigare! :(

Trist att vi ska vara slavar under våra huvuden!

Jag fick ett EPanfall i morse. Det är också något huvudet själv bestämmer över för mig.... som jag är slav under. Det kom inte från ingenstans även om kraften i anfallet kändes som det utan jag hade den där märkliga känslan. Ignorerade den- har för fan inte tiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiid, ska JOBBA liksom! HALLÅ SKALLEN!
Jag skulle ha tagit känslan på allvar, då hade jag kanske sluppit vakna vid byrån i hallen, fullständigt väck i skallen med blod ur näsan, bula i skallen, nerkissade byxor, och helt förvirrad.

Tack skallen för att du ger mig problem. Igen. Jag hatar dig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 866
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 127
Senast: Gunnar
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 587
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp