Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Precis som min MoaBoa. Hon hade dock förlossningsproblem med sin sista kull och dörför fick hon pensioneras från avel och flytta till mig istället.Föder levande ungar.
Jag ser alltid minst ett par ormar/säsong. Antingen när vi är ute och går eller, i alla fall, från bilen. När de slingrar över vägen. Men jag hade gärna sluppit.... Har sett både snok (2-3 ggr) och huggorm i år. En snok var jag nog ca en halvmeter ifrån. Den låg i kanten på skogsstigen....Ser dåligt och går med blindkäpp?
Skämt åsido, ingen aning, räknas död? Räknas på bild som andra tagit på ormar i mitt närområde?
Jag går med hunden i skogen varje dag, men har inte märkt av någon. Å andra sidan rör det väl sig så många människor där eftersom jag bor på en ort så ormar håller sig kanske mer gömda än så?Jag ser alltid minst ett par ormar/säsong. Antingen när vi är ute och går eller, i alla fall, från bilen. När de slingrar över vägen. Men jag hade gärna sluppit.... Har sett både snok (2-3 ggr) och huggorm i år. En snok var jag nog ca en halvmeter ifrån. Den låg i kanten på skogsstigen....
Tittar på Only murders in the building.
Va! Nä!! Inte änDags att sova kanske? Orkar inte med mig själv ikväll… får försöka rycka upp mig under morgondagen!
Mycket bra! Steve Martin är ju en enormt skicklig skådis.Är den bra? Den ligger på min lista
Nej okej, jag kan vara uppe en stund till så du hinner äta dina chipsVa! Nä!! Inte än
Jag äter fortfarande chips ju
Oj! Jag saknade alltid ormarna när jag flyttade söderut. Såg aldrig någon. Uppe i norrland såg jag huggormar flera gånger per säsong men nedåt landet blev det bara lite prassel i gräset - förutom ett år då vi hade ett snokbo som kläcktes i gödselhögen och morgonrutinerna avbröts av regelbundna "Åh Nej!" från folk som hittade snokbebisar i boxarna.Jag ser alltid minst ett par ormar/säsong. Antingen när vi är ute och går eller, i alla fall, från bilen. När de slingrar över vägen. Men jag hade gärna sluppit.... Har sett både snok (2-3 ggr) och huggorm i år. En snok var jag nog ca en halvmeter ifrån. Den låg i kanten på skogsstigen....
Mycket bra! Steve Martin är ju en enormt skicklig skådis.
Jag gillade ditt inlägg för att du skrev "Söderut", inte för att snokbebisar på något vis skulle vara söta, inte i en gödselstack, inte i en box, inte att hitta! Men menar du alltså söderut som typ Skåne då alltså????Oj! Jag saknade alltid ormarna när jag flyttade söderut. Såg aldrig någon. Uppe i norrland såg jag huggormar flera gånger per säsong men nedåt landet blev det bara lite prassel i gräset - förutom ett år då vi hade ett snokbo som kläcktes i gödselhögen och morgonrutinerna avbröts av regelbundna "Åh Nej!" från folk som hittade snokbebisar i boxarna.
Skitsöta!
Vi var naturligtvis behjälpliga med att avlägsna dem.
Wooow!Satt och läste deckare när jag funderade på vad som lyste så märkligt utanför. Gick ut och möttes av denna vy
Visa bifogad fil 97168
Det här var i Uppsala. Vi hade över en traktor som skulle gräva ur gödselstacken efter vintern och avbröt när vi hittade ett snokbo i värmen.Jag gillade ditt inlägg för att du skrev "Söderut", inte för att snokbebisar på något vis skulle vara söta, inte i en gödselstack, inte i en box, inte att hitta! Men menar du alltså söderut som typ Skåne då alltså????
Det verkar generellt ha varit helt OTROLIGA regnbågar över Svea de senaste dagarna. Så vackert!Satt och läste deckare när jag funderade på vad som lyste så märkligt utanför. Gick ut och möttes av denna vy
Visa bifogad fil 97168