Vad gör vi? CLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
På jobb, Känns som om jag blivit överkörd av en buss.

Lång dag igår med mässa, möten och start på arvsskiftet på banken. Satan i gatan vad mycket skit det är att gå igenom (igen)

Nu vill pappas sambo försöka bo kvar i huset men till en lägre kostnad av värderingen. Hon vill lösa ut oss för max 1,6 i huset när vi har skriftliga bud på 2,5 (det är en mindre gård)

Jag känner mig ganska elak men det är en jäkla skillnad på 10 000,- jämfört med 100 000,-

Kommer bli lite långdraget det här. Så känner mig bra mosig i skallen nu. Orkar inte med tjafs.

Bjuder på denna mina "morgonpigga" otroligt glada över att bli väckta hundar istället möe roligare :D

280473047_258718769753496_3231234696826180540_n.webp
 
På jobb, Känns som om jag blivit överkörd av en buss.

Lång dag igår med mässa, möten och start på arvsskiftet på banken. Satan i gatan vad mycket skit det är att gå igenom (igen)

Nu vill pappas sambo försöka bo kvar i huset men till en lägre kostnad av värderingen. Hon vill lösa ut oss för max 1,6 i huset när vi har skriftliga bud på 2,5 (det är en mindre gård)

Jag känner mig ganska elak men det är en jäkla skillnad på 10 000,- jämfört med 100 000,-

Kommer bli lite långdraget det här. Så känner mig bra mosig i skallen nu. Orkar inte med tjafs.

Bjuder på denna mina "morgonpigga" otroligt glada över att bli väckta hundar istället möe roligare :D

Visa bifogad fil 90793

Så jobbigt men ge er inte :heart
 
På jobb, Känns som om jag blivit överkörd av en buss.

Lång dag igår med mässa, möten och start på arvsskiftet på banken. Satan i gatan vad mycket skit det är att gå igenom (igen)

Nu vill pappas sambo försöka bo kvar i huset men till en lägre kostnad av värderingen. Hon vill lösa ut oss för max 1,6 i huset när vi har skriftliga bud på 2,5 (det är en mindre gård)

Jag känner mig ganska elak men det är en jäkla skillnad på 10 000,- jämfört med 100 000,-

Kommer bli lite långdraget det här. Så känner mig bra mosig i skallen nu. Orkar inte med tjafs.

Bjuder på denna mina "morgonpigga" otroligt glada över att bli väckta hundar istället möe roligare :D

Visa bifogad fil 90793

Hände i en bekants familj för ett antal år sedan. Och de var snälla och gick med på ett rejält lägre pris för att hen skulle kunna bo kvar. Dryga 6 månader senare såldes gården för betydligt mer än värderingen. Mycket vinst blev det som inte fördelades på ett rimligt sätt.
 
På jobb, Känns som om jag blivit överkörd av en buss.

Lång dag igår med mässa, möten och start på arvsskiftet på banken. Satan i gatan vad mycket skit det är att gå igenom (igen)

Nu vill pappas sambo försöka bo kvar i huset men till en lägre kostnad av värderingen. Hon vill lösa ut oss för max 1,6 i huset när vi har skriftliga bud på 2,5 (det är en mindre gård)

Jag känner mig ganska elak men det är en jäkla skillnad på 10 000,- jämfört med 100 000,-

Kommer bli lite långdraget det här. Så känner mig bra mosig i skallen nu. Orkar inte med tjafs.

Bjuder på denna mina "morgonpigga" otroligt glada över att bli väckta hundar istället möe roligare :D

Visa bifogad fil 90793
Jaha. Och en när sambon säljer till marknadsvärdet och få nån mille i förtjänst?

Nä, gå absolut inte med på det!!
 
På jobb, Känns som om jag blivit överkörd av en buss.

Lång dag igår med mässa, möten och start på arvsskiftet på banken. Satan i gatan vad mycket skit det är att gå igenom (igen)

Nu vill pappas sambo försöka bo kvar i huset men till en lägre kostnad av värderingen. Hon vill lösa ut oss för max 1,6 i huset när vi har skriftliga bud på 2,5 (det är en mindre gård)

Jag känner mig ganska elak men det är en jäkla skillnad på 10 000,- jämfört med 100 000,-

Kommer bli lite långdraget det här. Så känner mig bra mosig i skallen nu. Orkar inte med tjafs.

Bjuder på denna mina "morgonpigga" otroligt glada över att bli väckta hundar istället möe roligare :D

Visa bifogad fil 90793
Ge dig inte, backa inte från vad som är ditt!
 
Jag träffade min kusin på en affär igår och berättade vad jag jobbar med nu... han såg förvånad ut och tyckte att "kul, men det är väl inte riktigt din grej?" och jag har fått höra liknande från andra. Jag har inte blivit arg eller ledsen för det men det känns lite konstigt. Ja, jag är akademiker och älskar det... men jag har trivts enormt med att jobba som testförare och nu detta. Jag blir lite vemodig för kanske jag sas valt fel när jag inte valt något liknande tidigare (även om jag inte skulle vilja missa universitetsstudierna för allt i världen).

Jag vill inte säga att jag har en 50-årskris men lite funderingar kring mig själv har det gett. Jag har ju alltid "vetat" att jag är kass på praktiska saker och det är ju inte direkt någon som sagt något annat... men sedan visar det sig att mer praktiskt inriktade saker passar mig väldigt bra. Det blir en konflikt inom mig för jag identifierar mig ändå starkt som akademiker, inte en praktiker.

Jaja, lite existentiellt svammel pga dödstrött (kunde sova ut men nej, min kropp tyckte jag skulle vara klarvaken strax innan kl 5 vilket gjort att jag är skittrött nu och börjar jobba kl 14 :meh:).
 
Skrattar åt min bästa kompis pappa. Han är hur skön som helst och jag tycker jättemycket om honom men ibland har han inte koll på läget 😅

I förrgår trillade min kompis ca 2 meter rakt ner på betong och vi åkte således till akuten för att kolla så att allt såg okej ut.
På akuten var det ganska lång väntetid så min kompis skickade ett sms till sin mamma och förklarade vad som hänt och att han skulle ringa henne lite senare.

Någon kvart senare ringde hans pappa och vi trodde först att han hade fått höra vad som hänt och ville kolla hur det gått. Det hade han inte.

"-Du, du glömmer väl inte att du ska förbi Biltema efter jobbet och köpa den där prylen till mig?"
"-Pappa, jag är på akuten för jag har skadat mig på jobbet. Jag får se hur det går här först."
"-Jaja. Men kom ihåg det bara så att du inte glömmer!"
"-Men jag är på akuten!"
"-Jaja, men ta det sen då!"
"-Men jag är på AKUTEN! Jag kanske inte kommer iväg dit idag!"
"-Okej men du behöver inte ta ledigt från jobbet, de har ju öppet till 20!"
" -...."

Efteråt berättade hans mamma att hon hade frågat honom efter samtalet hur det var med deras son.
"-Jo det var väl bra.."
"-Men han är ju på akuten?"
"-Va? Näe, det sa han inget om!"

😂😂😂
 
Jag träffade min kusin på en affär igår och berättade vad jag jobbar med nu... han såg förvånad ut och tyckte att "kul, men det är väl inte riktigt din grej?" och jag har fått höra liknande från andra. Jag har inte blivit arg eller ledsen för det men det känns lite konstigt. Ja, jag är akademiker och älskar det... men jag har trivts enormt med att jobba som testförare och nu detta. Jag blir lite vemodig för kanske jag sas valt fel när jag inte valt något liknande tidigare (även om jag inte skulle vilja missa universitetsstudierna för allt i världen).

Jag vill inte säga att jag har en 50-årskris men lite funderingar kring mig själv har det gett. Jag har ju alltid "vetat" att jag är kass på praktiska saker och det är ju inte direkt någon som sagt något annat... men sedan visar det sig att mer praktiskt inriktade saker passar mig väldigt bra. Det blir en konflikt inom mig för jag identifierar mig ändå starkt som akademiker, inte en praktiker.

Jaja, lite existentiellt svammel pga dödstrött (kunde sova ut men nej, min kropp tyckte jag skulle vara klarvaken strax innan kl 5 vilket gjort att jag är skittrött nu och börjar jobba kl 14 :meh:).
FYI så läste jag nån artikel med typ "de här utbildningarna kommer du in på med låga betyg men får bra lön", där stod geolog med. Ni tjänar tydligen upp mot 45000 i månaden :eek::angel::D
 
Bra dag igår som avslutades med att Färjestad tog SM-guld 🥳

Idag är det fredag och solen skiner. Ska väl tyvärr blåsa en del även idag. Ska iallafall rida på lunchrasten. Bara ut på en lite fartig och kravlös tur och springa på lite. I morgon får han vila och på söndag ska vi försöka oss på årets första tävling :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 490
· Visningar
42 041
Senast: Mia_R
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 846
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 081
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp