Vad gör vi? CLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Medan sambon la sig för att sova fick jag som är ledig imorgon, ta med hankatten till distriktarnas nya station på jour/beredskapstid eftersom katten tidigare ikväll kom fram med svullen tass och ben. Eftersom hans AT var gott- ej slö- så avvaktade jag tills vetten hade tid att ta emot oss strax efter midnatt. Tyckte han redan hade svullnat av något men lika bäst att behandla det som huggormsbett och skönt att få hjärtat lyssnat som inte var påverkat, sååå skönt! ❤. Bra och trevlig veterinär i min ålder som önskade oss god natt och att jag skulle köra försiktigt hem och det har jag gjort så nu, 01.30 är det hög tid att krypa ner bredvid älsklingen 🥰.
Ursäkta att jag skrattar men jag läste disktrasornas :rofl:

Hoppas att hankatten mår bättre idag <3
 
Irriterad idag, blir lätt det känner jag men kanske är befogat ibland.

Har iaf haft två zoom möten på morgonen, kört Trule och nu behöver jag plugga. Jobbar imorgon hela dagen blev tillfrågad om Torsdag med men sitter med min lärare då ( vilket alltid går före jobb ).
Men men kanske lite mer kaffe nu får se 🤪 Kanske borde ge tusan i det innan jag blir helt speedad 😬😂
 
Här har vi fått regn :)
Känns som att det sa poff och på bara några timmar har det blivit klargrönt ute :up:

Har en halv plan på att försöka få med min mamma på ponnyn så kan jag ta storhästen, mest skritt och lite trav. Hon är inte medveten om detta, lite tveksam till om hon är med på det. Men jag känner mig tveksam till om jag orkar ta bägge idag (sämre period nu igen..) och bägge behöver motioneras så det hade varit bra. Ponnyn är ju snäll (om än het) så det borde funka. Hade varit trevligt att rida ut tillsammans också, hon kan ju rida lite.
 
Stallet gick snabbt och smidigt. Vi tog en sväng i skogen med hingsten och han uppförde sig fint :)
Nu har jag haft inpackning i håret en bra stund så det är dags att duscha.
Har alltid undrat en sak. När du har hårinpackning i håret innan du duschar, brukar du schamponerat håret efter hårinpackningen då? Eller schamponerar du innan hårinpackningen?

Jag har alltid tänkt att man måste ha schampo - hårinpackning - balsam. Och då blir det ju inte så länge man har hårinpackningen i håret. 🤔
 
IMG_20220510_172538591_HDR.webp

De må leva djävulen ibland med varandra men oftast så ser det ut så här ❤️❤️❤️ Hade inte kunnat bli bättre för Puck (den rödhårige) att han fick Kajsa innan hans gamla vän gick bort i vintras ❤️ Henne hade han hängt med sedan han var 14 veckor med andra ord i 10 långa år.
 
Jag har alltid tänkt att man måste ha schampo - hårinpackning - balsam. Och då blir det ju inte så länge man har hårinpackningen i håret. 🤔
Nu svarar jag istället, men jag har fått lära mig; Schampo - balsam eller hårinpackning.
Hårinpackningen ska ju oftast sitta i länge, de jag har är det minst 10 minuter på. Sen sköljer man bort det som håret inte orkat ta åt sig.
 
Nu svarar jag istället, men jag har fått lära mig; Schampo - balsam eller hårinpackning.
Hårinpackningen ska ju oftast sitta i länge, de jag har är det minst 10 minuter på. Sen sköljer man bort det som håret inte orkat ta åt sig.
Men sitter du i duschen under dessa tio minuter? Eller torkar du dig och går ur duschen under tiden? 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
75 76 77
Svar
1 522
· Visningar
42 890
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 767
Senast: Zinfernia
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 865
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 102
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp