Vad gör vi? CLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är melankolisk och lite gråtig (inget allvarligt, bara lite för mycket skit som skett på sistone både på den stora och den lilla skalan... krig etc). Har bingeat två romantiska filmer som jag inte vill kalla komedier egentligen, mycket allvar i båda så de passade mitt sinnestillstånd.

Nu ligger jag i sängen med en katt på mig under täcket som våldkurrar, hon vet när matte inte är på topp :heart Hon är den bästa presenten jag någonsin fått (särbon gav mig henne i födelsedagspresent) :love:
Cyberkram på dig! Knorra med kissen. <3
 
Medan sambon la sig för att sova fick jag som är ledig imorgon, ta med hankatten till distriktarnas nya station på jour/beredskapstid eftersom katten tidigare ikväll kom fram med svullen tass och ben. Eftersom hans AT var gott- ej slö- så avvaktade jag tills vetten hade tid att ta emot oss strax efter midnatt. Tyckte han redan hade svullnat av något men lika bäst att behandla det som huggormsbett och skönt att få hjärtat lyssnat som inte var påverkat, sååå skönt! ❤. Bra och trevlig veterinär i min ålder som önskade oss god natt och att jag skulle köra försiktigt hem och det har jag gjort så nu, 01.30 är det hög tid att krypa ner bredvid älsklingen 🥰.
 
Dricker kaffe, äter honungssmörgås och funderar på hur det egentligen står till i huvudet på mig :p Istället för att vända mig och somna om när sambons klocka ringde kl 04:30 (han ska iväg på jobbresa) bestämde jag mig för att pallra mig upp och 1) jobba lite övertid för att komma ikapp och 2) boka in mig på ett träningspass med start kl 07. Egentligen hade jag inte behövt gå upp förrän typ 4 timmar senare. Sambon beskrev det som "ambitious bordering on crazy" och han har eventuellt en poäng :angel:
 
Dricker kaffe, äter honungssmörgås och funderar på hur det egentligen står till i huvudet på mig :p Istället för att vända mig och somna om när sambons klocka ringde kl 04:30 (han ska iväg på jobbresa) bestämde jag mig för att pallra mig upp och 1) jobba lite övertid för att komma ikapp och 2) boka in mig på ett träningspass med start kl 07. Egentligen hade jag inte behövt gå upp förrän typ 4 timmar senare. Sambon beskrev det som "ambitious bordering on crazy" och han har eventuellt en poäng :angel:

Jag håller med honom! :nailbiting: :laugh:

Själv skyller jag den tidiga tiden på att jag dels var kissnödig och dels att det är lika bra att komma igång i tidig rutin, jag börjar jobba igen imorgon. Dvs klockan ringer alldeles för tidigt...
 
Vågar man äta ägg som jag glömde att lägga in i kylskåpet igår eller ska jag bara slänga?
Det har hänt att jag kokat ägg och haft dem framme i köket bara för att jag inte gillas iskalla kokade ägg. Eller tagit med på utflykt och de legat i varm bil under dagen. Aldrig hänt att det blivit nåt knas

Ägg är ju slutet förpackade rent naturligt så det kan inte hända så mycket på så kort tid.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
43 150
Senast: Mirre
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 767
Senast: Zinfernia
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 869
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 102
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ny sadel, ont
  • Föräldrar till barn som rider
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp