Vad gör vi? CLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mjukstartar morgonen med en kopp kaffe och roar mig med matlagningsgruppen på Facebook jag tidigare skrivit om.. En användare lägger upp en bild på dirty fries, alltså pommes, ostsås och jalapeño. Vet inte hur många kommentarer som följer i stil med "hur göööör du?!" eller "reeeeceeept tack!!". Se på bilden så får du svar på båda :p Tråden toppades även med den självklara kommentaren om hur onyttigt det är och att hen "aaaldrig skulle kunna äta något så onyttigt". Lite uppfriskande från "sådär mycket skulle jag aaldrig kunna äta. Jag äter bara en halv potatis och en liten sillbit, då står jag mig i två dagar" (obs, viss sarkasm och överdrift kan ha skett här)
Jaha, var är receptet till oss då ? :D :idea::angel:
 
Jahapp. Då var det min tur med covid. En bra påminnelse om att man inte är odödlig om inte annat. Trippelvaccinerad och har hållit undan smitta i två år trots daglig pendling till jobb inom vården.

Tack och lov verkar det vara lindrigt så jag ska bara vänta ut karantän.
 
Fy fan... jag är rädd att det blir en brandsommar igen :( Tre större bränder här i Dalarna idag, varav en de inte har kontroll över ännu.

Det var så lite snö och har kommit dåligt med regn nu under våren så det är snustorrt.
Ja, samma här. Där jag bor brann det i går och en person hittades avliden i samband med branden :(

Men vi ska iaf få massa regn i två dagarn nu enligt prognosen, så förhoppningsvis räcker det ett tag.
 
Arbetat hela dagen, konstatera att det är inga problem att gå över 10 tusen steg på en dag på en förskola 😂👍 Sov bara 4.5 timme inatt så är sliten delux nu och började tidigt imorse. På vägen hem och gosa lite häst ❤️

Nu försöker jag ladda upp för att orka gå och hämta en bok som en i arbetslaget ville att jag skulle försöka hitta ett avsnitt i som vi diskuterade förra veckan. Glömt vilken sida det var 😂👍
 
Blev attackerad av byggjobbare när jag kom till stallet. "ursäkta jo vi tänkte att halv sju då har väl verksamheten inte startat än? Ingen vaken liksom? Då kan vi väl gräva hål här? (precis på vägen till hagen)
Jag typ eh nej då ska nog hästarna ut i hagen.
De var mycket förvånade över att hästarna skulle ut såååå tidigt :D 🤷‍♀️
 
Fått ett oerhört märkligt brev av en barndomsvän, är övertygad om att hen gått in i en psykos igen. Har kontaktat socialtjänsten där hen bor för att hen ska få hjälp och komma in på psykiatrin igen men det verkar som om det är en låg prioritet, särskilt som hen absolut inte vill in på psyk igen. :crazy:
 
Fritera pommes, lägg på tallrik. Öppna burken med ostsåsen, häll över pommesen. Öppna burk med jalapeños, lägg över osten. Done!

Har sa ar "dirty fries" SA mycket mer ... Fries, sa klart, och sedan borjar man med ost, koper man "fardig" ost anvander man "Mexican cheese for dip" annars sa kan man ju gora den sjalv ocksa. Vanligen har man ocksa bacon, lok, olika kryddor (garna jalapenos och banana peppers) och en variation av "toppings", eller som jag sager lite kylskap's/frys rens (lite overbliven svamp, nagra skivor pepperoni, oliver, och vad annat man kan tankas hitta).

Inte for att jag gor nagot sa onyttigt sjalv :angel: men jag har hort hur det gar till.:o
 
Ska på restaurang på torsdag och har redan suttit och studerat menyn :love:
 

Bifogade filer

  • 6FD31F7B-5B9C-4F33-BBFB-522ECE228925.webp
    6FD31F7B-5B9C-4F33-BBFB-522ECE228925.webp
    63,9 KB · Visningar: 80
Fått ett oerhört märkligt brev av en barndomsvän, är övertygad om att hen gått in i en psykos igen. Har kontaktat socialtjänsten där hen bor för att hen ska få hjälp och komma in på psykiatrin igen men det verkar som om det är en låg prioritet, särskilt som hen absolut inte vill in på psyk igen. :crazy:
Fint att du hör av dig till soc! 🌷
Och stackars vännen, psykoser är inte lätt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
76 77 78
Svar
1 540
· Visningar
43 385
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 768
Senast: Zinfernia
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 870
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 104
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp