Vad gör vi? CLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rörmokare varit här, måste riva en del av garderoben för att komma åt och laga.

Kul att det är avloppsvatten som läkt och jag använde en av de handdukarna till dottern igår efter hennes bad i tron om att de var nytvättade och bara inte torkat ordentligt i vår värdelösa torktumlare 💀☠️
 
Lillbrosan hittad, mamman hittade honom så nu åkte han me henne hem. Kan ja släppa den biten i alla fall.
Killen å tonåringen kom hem hyfsat snabbt igår och prognosen var god. Inget brutet tack och lov.
Han hade klämt tummen mellan förardörren och taket när traktorn for i väg och en stolpe hade stängt dörren, sen släpades med lite innan det lossnade.

Nu när man tänker på det i efterhand var det bra att dels stolpen var där och dels traktorns balja stod framför. Baljan bromsade upp framfarten, annars kunde det gått riktigt illa.
Stolpen var bra så inte tonåringen hamnade under bilen, det hade heller inte varit bra.

Nu så här i efterhand skulle jag agerar lite annorlunda och tagit hand om lillbrosan, så kanske inte han hade stuckit hemifrån.
Men inte lätt å tänka på i stundens hetta.

Med tanke på hur det gick så har det gått bra och det blev ett ”wake-up call” för grabbarna, så händer det troligen inte igen.

Sovit riktigt dåligt i natt då tankarna for fram å tillbaka efter den händelsen, sen som grädde på moset så är det typisk måndag på jobbet. Det som kan strula strular. Men men, snart är denna dag slut så tar vi nya tag imorrn. ❤️
 
Rörmokare varit här, måste riva en del av garderoben för att komma åt och laga.

Kul att det är avloppsvatten som läkt och jag använde en av de handdukarna till dottern igår efter hennes bad i tron om att de var nytvättade och bara inte torkat ordentligt i vår värdelösa torktumlare 💀☠️

Okej falskt alarm. Efter att ha rivit upp garderoben visar det sig att det är ett vattenrör ovanför avloppsröret som läcker. Känns lite bättre!

Vilken rörig dag förresten. Stekande sol som gör att lägenheten blir supervarm, måste ha fönstren öppna och det är gatuarbeten nedanför så det bara dånar i hela lägenheten. De håller på att bila upp asfalt. Hund som skäller på hantverkare och bebis som måste ammas med hantverkare i lilla lägenheten på 38 kvm. Ta mig här ifrån snälla.
 
Har stängt fönster och ventilation, returpappercentralen 1,5 km bort brinner.
received_3238762796402639.webp
Den ligger dessutom längs järnvägen så tågtrafiken kommer att påverkas.
 
Jag ger upp på tråkiga arbetsuppgiften för i dag (jag ska randomisera 432 nummer och lägga dem i slumpmässig ordning i en tabell :wtf: vil aldrig mer trycka ctrl+c ctrl+v igen i mitt liv!)
Hjärnan ha checkat ut. Är helt solo på jobbet också så har roddat 3 andras arbetsuppgifter och det är mitt i en stor flytt av material.

Om en kvart tänker jag fly fältet. Ridskolan väntar! Hoppas på Gosmotorn i dag men blir glad för vad som helst :D:love:
 
Sitter och sliter med en arbetsuppgift. Jag har INGEN aning om hur man ska göra detta (första gången jag gör något ens liknande) och vid fråga till de som är mer erfarna skrattade de till och bara; ja, det är lite oklart hur det ska gå till...

Med andra ord, jag har ingen susning utan just nu gissar jag mig fram :banghead:
 
Äter lunch och andas lite under en smått kaosartad dag. Man vet att det är illa när det är en snubbe på posten, av alla ställen i världen, som är den som gör ens dag. Royal Mail är ungefär lika ökänt som Postnord, så man vet att ribban är satt lågt när det är DE som sätter en liten guldkant på eftermiddagen O_o:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
76 77 78
Svar
1 541
· Visningar
43 385
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 768
Senast: Zinfernia
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 870
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 104
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp