Vad gör vi? CLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mjukstartar morgonen med en kopp kaffe och roar mig med matlagningsgruppen på Facebook jag tidigare skrivit om.. En användare lägger upp en bild på dirty fries, alltså pommes, ostsås och jalapeño. Vet inte hur många kommentarer som följer i stil med "hur göööör du?!" eller "reeeeceeept tack!!". Se på bilden så får du svar på båda :p Tråden toppades även med den självklara kommentaren om hur onyttigt det är och att hen "aaaldrig skulle kunna äta något så onyttigt". Lite uppfriskande från "sådär mycket skulle jag aaldrig kunna äta. Jag äter bara en halv potatis och en liten sillbit, då står jag mig i två dagar" (obs, viss sarkasm och överdrift kan ha skett här)

Jag sitter och morgnar mig med kaffe och ska snart starta arbetsdagen. Jag har blivit en riktig sjusovare de senaste två veckorna . Efter att ha varit frånvande i flera års tid (typ sedan tidigt 2019) så har äntligen sömnen kommit tillbaka. Efter att ha sovit 2-3 timmar per natt med få undantag så kan jag helt plötsligt sova 6-8 timmar - vissa nätter utan att ens vakna till. Halleluja - eller vad ska man säga?

(Tar för säkerhets skull i trä!)

Gör du saker när du är jättetrött? Han kanske helt enkelt inte orkade?
Tycker du låter lite som min mamma, när hon bad mig göra något så skulle det helst vara gjort innan hon ens bett mig. Gjorde jag det inte ögonblickligen direkt så tjatade och tjatade hon och blev surare och surare. Hon kunde inte fatta att jag gör det jag sagt när jag själv anser det lämpligt, om en kvart eller några timmar.
Är det så viktigt för dig att saker blir gjorda nu så är det väl bäst att göra det själv?
Japp jag gör saker när jag är jättetrött så då automatiskt förväntar jag mig att han ska göra det också.

Och precis som din mamma vill jag ha det gjort innan jag ber om det :D Och jag ska inte ens behöva be om det.

Han har inga problem med att låta det vara en dag eller två jag bir mer gör det direkt varför vänta

Tjänstgjort för Försvarsmakten sedan i onsdags. Fått den skattefria förmånen att tillbringa hela tiden i den bedövande vackra skärgården. Åkt båt, käkat frukost på stranden, åkt mer båt, stabsarbetat, åkt båt... Nu tillbaka vid jobbdatorn och Buke. Har det hänt något sen sist? Vad har jag missat? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
87 88 89
Svar
1 769
· Visningar
47 766
Kropp & Själ Måste väl finnas fler än jag? Det kändes bra i morse och fram till typ kl 17 men nu är jag deppig. Har ätit en ask potatissallad till...
2
Svar
37
· Visningar
2 056
Senast: MiaMia
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 699
Senast: Krålus
·
Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 128

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka