Vad gör vi? CLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äntligen lite lugn efter en intensiv men bra dag. Tog bild på Prince idag igen, det har hänt en hel del på tre månader! :love: https://www.instagram.com/p/CdTEtjlD7Eo/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Efter ponnyn lämnade jag A på kalas och åkte själv och red ett bra dressyrpass på Ambres :up: när vi skrittade av på vägen efteråt kom bussen. Jag hoppade av för säkerhets skull och stod åt sidan. Då stannade bussen och chauffören öppnade sitt fönster för att fråga hur han bäst ska agera när han möter häst med buss! En enorm guldstjärna till honom!! Jag svarade att han gjorde helt rätt som saktade ner och tog det lugnt och att det är bra att vara försiktig med bromsen sen för många hästar reagerar på att det pyser. :)

Årets första besök på Sia-glass i Slöinge
IMG_20220508_130321.webp

Nej inget tryck i hästen alls idag 🙈 Men hon äter dåligt och äter man inte kan man inte heller springa fort. Fråga Trule som älskar mat 😳

Men trevligt och se lite lopp live, fick se mamma och deras stora luns vinna Monte loppet 😂 Sällan de vinner Monte lopp då det heller knappt startar några i den disciplin. Nu plugga och lite mer plugga, ska leta artiklar.
Käck häst och gick ändå sin näst snabbaste tid.
Höll för ögonen när ekipaget i tredjespår trängde sig in framför ”din”.

Då var första veckan på nya jobbet avklarat; avslutade veckan och fem första arbetspass (inklusive fantastisk försäljningshelg!). Stor omställning att vara i arbete igen samt lära sig, som sagt ett avancerat kassasystem- det är mer än ni kan tro 😛- så den här veckan har jag i övrigt fått ta det väldans lugnt; och pållan har fått lugn vecka; ridits bara en dag och longerats en och ännu mindre städat hemma men jag är ju inte gröngöling för evigt 😄. Jobbet är roligt och framförallt skönt att inte ta med sig jobbet hem! :). Nu ladda batterierna i stallet hos bästa hästen ❤.

Trött somna till en stund på soffan. Känns som det är lite väl mycket nu även om jag valt en del saker själv och andra inte. Jag har för svårt att släppa kontrollen helt enkelt, känns som jag måste släcka bränderna överallt hela tiden.

Grannens förslag, ställ in en säng i selkammarboden och bo där nu på slutet 😏 Jo tack vore väl något.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
87 88 89
Svar
1 769
· Visningar
47 758
Kropp & Själ Måste väl finnas fler än jag? Det kändes bra i morse och fram till typ kl 17 men nu är jag deppig. Har ätit en ask potatissallad till...
2
Svar
37
· Visningar
2 056
Senast: MiaMia
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 699
Senast: Krålus
·
Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 128

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka