Vad gör vi? CLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ponnyerna har fått arbeta och nu ska jag duscha innan jag ska iväg och uträtta ärenden :)

20220508_104502.webp

Tänkte göra klart en klänning som hängt till sig ett bra tag. Bara knappar, fåll och fickor kvar. Men, gigantiskt problem. Jag behöver 10 likadana knappar. Jag har 8 av den sorten jag hade tänkt mig. Så frågan är om jag ska ge mig ut på knapp-jakt eller om jag ska försöka pussla ihop det med åtta knappar.

Suck. Problem. Jag syr dit fickorna så länge.

Joooo jag har en fråga! Vilket koffeinfritt kaffe är riktigt bra?

Edit: Frågar av intresse alltså!
Jag blev bjuden på Senza från Simon Levelts och tycker det är bra! Det har jag nu köpt hem och dricker i pressokanna.

(Sedan är ICAs egna koffeinfria snabbkaffe inte alls tokigt, bäst i klassen ”lättillgängligt och gott” och lååångt bättre än de vanliga märkenas decaf bryggkaffe. Med det säger jag inte så högt att mitt forna kaffenördjag hör mig. :o)

Denna helg har jag övat på att ha tråkigt, framförallt på kvällarna.. Det har gått sådär och jag har krupit på väggarna sedan i fredags. Idag är planerna att mest sitta vid datorn och uträtta massa ärenden, men som tur är har jag sällskap av en liten söt hund jag är sällskap åt ett par timmar. Skönt att ha något att "göra" fast jag egentligen bara sitter still.

Tittade på stugan men den var i lite sämre skick än jag trodde, dock fin tomt och läge. Men står över den här gången!

Åkte ut till hästen en sväng men sedan blev han upptagen av ägarens vänners barn så då åkte jag hem, blev lite av en dubbelbokning 😅

Så nu återstår det väl bara att börja dammsuga här hemma :cautious:

Nej inget tryck i hästen alls idag 🙈 Men hon äter dåligt och äter man inte kan man inte heller springa fort. Fråga Trule som älskar mat 😳

Men trevligt och se lite lopp live, fick se mamma och deras stora luns vinna Monte loppet 😂 Sällan de vinner Monte lopp då det heller knappt startar några i den disciplin. Nu plugga och lite mer plugga, ska leta artiklar.

Nej men nu tänker jag på den där stugan ändå :cautious:

Tittade lite för fort kanske för jag tänkte att det var inget för mig… Även om jag har råd att köpa den så blir det ju mycket pengar för att fixa upp den, möblera den osv. Nej det är nog ett för stort projekt.

Får se om det blir någon mer visning :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
87 88 89
Svar
1 769
· Visningar
47 764
Kropp & Själ Måste väl finnas fler än jag? Det kändes bra i morse och fram till typ kl 17 men nu är jag deppig. Har ätit en ask potatissallad till...
2
Svar
37
· Visningar
2 056
Senast: MiaMia
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 699
Senast: Krålus
·
Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 128

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka