Vad gör vi? CLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Askflagor på marken och rökdis i luften idag.
IMG-20220510-WA0002.webp
 
Laddar för dagens tredje möte på tema informationssäkerhet. Om det inte var för att jag själv är mötesarrangör så hade jag grinat över att mötet ligger delvis över lunchen. Det är alltid roligare att ha någon annan att klaga på. Men nu har jag bara mig själv att skylla.
 
Sov länge i och med nattbesöket; somnade om när sambon åkt till jobbet och vaknade med båda kissarna i sängen, mys :love:. Släppte ut honan, hanen sur för han inte får gå ut men som sagt får han behandlas som huggormsbett så helst inne en vecka, det lär bli spännande...:laugh:. Tvättar just nu upp arbetskläderna; skillnad mot cirkulationstvätten man varit van vid i alla år i vården :). Såg på schemat att jag visst jobbar alla helger i juni utom en söndag. Livet som timmis igen :p .
 
Förmiddagen började med kaos idag också men är iaf på banan nu.

Gick tidigare från lunchen, blev så less på pratet om dagens barn som har så dålig fantasi och inte kan leka som man gjorde "förr", typ häst och sånt. Jag var enda personen av annan åsikt... utanför min lägenhet har jag en stor grupp lekande barn året runt, just nu pinnar på gräsmattan barnen lagt ut som "hinder" och hemmasnickrade "gupp" de amvänder till att hoppa med cyklarna. Tvivlar starkt på att det är så ovanligt som dessa personer får det att låta :meh:
 
Alltså jag förstår inte hur jag ska hinna med alla akuta arbetsuppgifter till imorgon, lösa 3 stora katastrofer och rodda 4 andras arbetsuppgifter samtidigt. Går fan snart under.

Kom på att det var ju så här jag hade det jämt förut, när vi bara var 2 anställda. Inte konstigt att jag till slut stressade ihjäl mig.
Skillnaden nu är att jag tar pauser för att jag tänker inte gå under för detta. Just nu är det vatten och päronpaus :d
 
Tror fasen utslagen jag fick igår var typ nässelutslag av stress, till och med stack lite men inte lustigt. På helspänn pga oro för katt och sen kassastrul på jobbet så fick stressköra (men inte dumdristigt) för att hinna hämta ut matvarorna på CG innan de stängde. Men men det var igår! Idag är en ny dag så inget att älta :) ! Precis njutit av en härlig ridtur I sommarvärme 😍
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
75 76 77
Svar
1 522
· Visningar
42 890
Senast: tanten
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 767
Senast: Zinfernia
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 865
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 102
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Valet i USA
  • Dongel?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp