Vad gör vi? CLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hund och katt i gemensam skalbaggejakt i gräset
DSC_0225.webp
 
Jag har precis provat en ny paddeltröja i stum latex som sitter supertajt om hals och handleder. Nu sitter jag och väntar på att min sambo ska komma hem så att jag kan ta av mig den. :arghh: Den känns jättesvår att få av och jag är tvungen att börja med att ta av den över huvudet och då fick jag ingen luft eftersom tröjan är helt av latex.
Men, jisses, vad är det för hemska kläder :nailbiting: :confused:?!
 
Situationen är löst och arbetsdagen kan börja. Tur att sambon var hemma för det ska bli 19 grader idag. Att tillbringa dagen i en 100% vattentät latextröja med tajt halsmudd och handledsmuddar ligger ganska långt ner på min lista över saker jag vill göra.
Haha, jag tänkte först att det handlade om paddel, som den nya ”innesporten” och förstod inte varför man skulle behöva en vattentät tröja för det 😂
 
Fan, missade att skicka in min anmälan till ARN inom ett år. Har pratat med ARN och Hallå Konsument och de sa att jag kan testa att skicka in ändå eftersom jag fick vänta fram tills i tisdags för slutgiltigt besked från veterinära ansvarsnämnden, men myndigheter är ju jäkligt stelbenta så det känns inte lönt.
 
Förstår mig inte riktigt på min hårdrocksgranne. Han är typ 60+ och om jag förstått det rätt blind.
Några gånger i veckan drar han fram förstärkaren och spelar rock/hårdrock på sin elgitarr. Han är superduktig och spelar massa musik jag gillar så det är ganska najs.
I bland har han kompisar så då kan det bli en hel konsert av det hela, superkul ju!

Men! när han är själv och spelar kan han avbryta sig mitt i någon hårdrocksdänga och spela.... svenska nationalsången, idas sommarvisa eller den blomstertid nu kommer? :rofl: Så himla random! Varför liksom? :D
 
Förstår mig inte riktigt på min hårdrocksgranne. Han är typ 60+ och om jag förstått det rätt blind.
Några gånger i veckan drar han fram förstärkaren och spelar rock/hårdrock på sin elgitarr. Han är superduktig och spelar massa musik jag gillar så det är ganska najs.
I bland har han kompisar så då kan det bli en hel konsert av det hela, superkul ju!

Men! när han är själv och spelar kan han avbryta sig mitt i någon hårdrocksdänga och spela.... svenska nationalsången, idas sommarvisa eller den blomstertid nu kommer? :rofl: Så himla random! Varför liksom?:D
Inte så random kanske. Vissa nationalistiska hårdrocksband gör så. Och hårdrockare i allmänhet gillar att provocera så då kan det vara kul att varva just hårdrock och nationalsången så att folk inte riktigt vet vilken slags hårdrockare man är.
Om någon blir provocerad av Idas sommarvisa är det ju skitfestligt. Som musikalisk trollning.
 
Inte så random kanske. Vissa nationalistiska hårdrocksband gör så. Och hårdrockare i allmänhet gillar att provocera så då kan det vara kul att varva just hårdrock och nationalsången så att folk inte riktigt vet vilken slags hårdrockare man är.
Om någon blir provocerad av Idas sommarvisa är det ju skitfestligt. Som musikalisk trollning.
Verkligen! För mig blir det mest problem då jag brukar slösjunga med och det blir typ "When he traveled time / For the future of mankind / Nobody wants him / He just stares at the world / Planning his vengeance / ... Och smultron det gör jag åt barna / För det tycker jag dom kan få / Och andra små roliga saker / Som passar när barna är små" och liksom plötsligt inser att jag utan att tänka på det börjat sjunga om smultron i en låt om Iron Man.
Det fuckar med min hjärna :mad::D
 
Verkligen! För mig blir det mest problem då jag brukar slösjunga med och det blir typ "When he traveled time / For the future of mankind / Nobody wants him / He just stares at the world / Planning his vengeance / ... Och smultron det gör jag åt barna / För det tycker jag dom kan få / Och andra små roliga saker / Som passar när barna är små" och liksom plötsligt inser att jag utan att tänka på det börjat sjunga om smultron i en låt om Iron Man.
Det fuckar med min hjärna :mad::D
Haha. Men gött att han spelar hederlig black sabbath i alla fall :cool:
Önskar mina grannar förde mer väsen.
 
Sitter med ett glas rödvin och försöker lugna nerverna lite. Det är sällan jag känner att jag faktiskt behöver ett glas vin, men efter att ha haft totalt fullskalig panik i ungefär 45 minuter - där det ett tag såg ut som att vi inte skulle kunna gifta oss alls om 6 veckor - krävdes det något lite starkare än kranvatten. Fy fasen, tror aldrig jag har haft så mycket panik för något förut. Än är krisen inte över, men vi hoppas att ha hittat en lösning i alla fall. Alltihop har med byråkrati att göra, både skotsk och svensk, så det är en jäkla röra. Och om inte annat har vi förlikat oss med "worst case scenario", vilket alltid är bra. Ska nu försöka sluta tänka på det och sätta mitt hopp till att vi löser det, på något sätt. Snälla universum?
Problemet är officiellt löst och krisen är över! :banana::banana::banana:

Nu ska vi packa bilen och köra ut till östkusten där vi hyrt en stuga under helgen och ska njuta av frisk luft, vacker utsikt, god mat och mysiga kvällar framför brasan :love:
 
Men så torr luft på nya jobbet (stof butik). Mun/läppar och ögon lär knota 🙃. Har för mig det var likadant på sjukhuset. Har ju både sina för och nackdelar att inte jobba ute som innan 🙃. Kommer in i jobbet alltmer, ju mer jag lär mig/klarar av ju mer växer jag i självförtroendet. Får påminna mig om att jag klarar mer än jag tror ❤
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
74 75 76
Svar
1 514
· Visningar
42 657
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 767
Senast: Zinfernia
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 863
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 097
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp