Vad gör vi? CLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
För ungefär 8 år sedan satt jag i bilen på väg upp till stugan med liten valp bredvid mig. Kommer ihåg att jag ganska nyligen hade tagit körkort och tänkte att jag inte kunde fatta att jag hade både körkort och valp, allt jag längtat efter så länge och jag kunde köra upp till stugan med honom själv. Var världens lyckligaste. Nu är jag på väg upp igen och sitter i baksätet med en hund som börjar få grå päls, liten dotter bredvid mig och kapets kap till make som kör.

Livet hörni :heart
 
För ungefär 8 år sedan satt jag i bilen på väg upp till stugan med liten valp bredvid mig. Kommer ihåg att jag ganska nyligen hade tagit körkort och tänkte att jag inte kunde fatta att jag hade både körkort och valp, allt jag längtat efter så länge och jag kunde köra upp till stugan med honom själv. Var världens lyckligaste. Nu är jag på väg upp igen och sitter i baksätet med en hund som börjar få grå päls, liten dotter bredvid mig och kapets kap till make som kör.

Livet hörni :heart
Vad glad jag blir att höra att det är bra för dig.
 
Nyligen kommit hem och blev på lite irriterat humör. Sambon har fixat mat och låtit står framme och gått och lagt sig inget konstig då han vart väldigt trött när han kom hem från jobb (men vem fasen är inte det liksom)
Tvätten ligger kvar. Disk i diskhon efter matlagningen trots att diskmaskinen är utplockad. han hade gett hundarna mat men skålarna står kvar mitt på golvet så man snubbla över dem och han hade inte kollat till vattnet så det var 2 nycket törstiga hundar som mötte mig.

Sånt här blir jag redigt lack på.

Han är kärnfrisk. Jag är så långt ifrån ok som man kan vara och likförbannat är det jag som roddar med mest.

Han är bra min sambo men ibland går han mig på nerverna rejält

Nu ska jag ta hundarna sätta mig i soffan med cihps och en pepsimax och bara softa sista halvtimmen innan jag gär och knyter mig. Hoppas humöret blir lite bättre
 
För ungefär 8 år sedan satt jag i bilen på väg upp till stugan med liten valp bredvid mig. Kommer ihåg att jag ganska nyligen hade tagit körkort och tänkte att jag inte kunde fatta att jag hade både körkort och valp, allt jag längtat efter så länge och jag kunde köra upp till stugan med honom själv. Var världens lyckligaste. Nu är jag på väg upp igen och sitter i baksätet med en hund som börjar få grå päls, liten dotter bredvid mig och kapets kap till make som kör.

Livet hörni :heart
8 år sedan? Är inte han o Gissa jämnåriga? Hon blir 9 i början av juni
 
Det blev en längre dag på hästkliniken (följde med en vän med sin häst) än beräknat så det blev bara att fixa det sista i boxen åt pållan (kom till stallet strax efter 7 i morse och hann mocka och lite annat fix) efter besöket och gissa hur skönt och avkopplande det var att ta ett bad efter en lång dag 😍.
 
Typ som en medryttarponny jag hade som tonåring - han bockade, fes, blev rädd för sin egen fis, bockade igen och DÄR åkte jag av :meh::rofl:
När jag började initiera westernträning med min stora klumpeduns till skogsarbetande nordsvensk (som alltså stor pall med en brummande motorsåg runt fötterna) skulle vi promenera över en presenning. Lätt som en plätt tänkte jag, och hästen klev glatt på prasslet men blev sedan lite för nyfiken och bet tag i plasten - ryckte upp huvudet och blev förskräckt när prasslet följde med! Det hela resulterade i att han inte begrepp att han kunde släppa taget utan slet sig och tokgalopperade hela vägen ned till stallet, förföljd av prasselmonstret hela vägen! :arghh:
När jag väl kom ikapp honom stod han och trampade runt i en skräckslagen cirkel (fortfarande med presenningen i munnen) och försökte komma undan monstret, tills jag utbrast "Men vad GÖR du?!" Då släppte han taget, hoppade förskräckt åt sidan och stod och fnorkade åt den vid det här laget rätt skynkliga presenningen på golvet i flera minuter. :D
Nästa gång gick han bara på den utan att bita i den. 😅
Största hästen också. Stor och svart på nästan 800kg.
 
Fixar i hallen!

279778036_1035854320396310_7774796691801706874_n.jpg

279504542_5066309773485061_7179735517341386382_n.jpg



Mina hyresvärdar borde betala MIG tycker jag! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
74 75 76
Svar
1 511
· Visningar
42 559
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 766
Senast: Zinfernia
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 860
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 091
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp