Vad gör vi? CLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Japp. Lymfsysemet. Jag har ju opererat bort ett bröst och lymfknutorna i armhålan. Men har inte fått svullen arm utan det samlas i buken.

Har du testat bubblisar? När jag hade svullna ben var de super. Ett elände att få på sig men väldigt sköna att bära. Har ett välanvänt linne också :)
Jag har inte gjort det, bla för att jag inte riktigt passar deras måttning, men också för att jag inte har ödem utan använder dem för att hjälpa till att reglera pulsen när jag sitter/står (för mycket blod hamnar i benen och kroppen orkar inte få upp det till huvudet så då rusar pulsen för att fixa det, det kallas posturalt ortostatiskt takykardisyndrom, POTS). Jag har inte riktigt hört att bubblisar skulle vara en grej för ”oss”.

Det är iofs rätt vanligt att folk med långcovid mår bättre av lymfmassage så det vore inte omöjligt att bubblisarna är bra. Den där massagen de ger, känns den eller? Jag är så beröringsöm just nu så jag vet inte om massage som känns skulle funka.

Känner igen det där med att det är svårt att få på sig kompressionen. :D:angel:
 
Jag har inte gjort det, bla för att jag inte riktigt passar deras måttning, men också för att jag inte har ödem utan använder dem för att hjälpa till att reglera pulsen när jag sitter/står (för mycket blod hamnar i benen och kroppen orkar inte få upp det till huvudet så då rusar pulsen för att fixa det, det kallas posturalt ortostatiskt takykardisyndrom, POTS). Jag har inte riktigt hört att bubblisar skulle vara en grej för ”oss”.

Det är iofs rätt vanligt att folk med långcovid mår bättre av lymfmassage så det vore inte omöjligt att bubblisarna är bra. Den där massagen de ger, känns den eller? Jag är så beröringsöm just nu så jag vet inte om massage som känns skulle funka.

Känner igen det där med att det är svårt att få på sig kompressionen. :D:angel:
Aha. Nä bubblisarna känns inte, men när man tar av dem är man lite rutig.
Det är en tidigare bukare som skapat och säljer dem. :)
 
Har skrivit klart min sista inlämningsuppgift och borde skicka in den. Drar mig lite för det av någon anledning. Sen ska jag bara tentaplugga och sen är jag klar med ”gymnasiet”. Känns väldigt konstigt och det gick så fort på slutet. De här 8 icke godkända ämnena har hängt över mig i åratal. Känns konstigt att det inte kommer vara så längre.
 
Tänkte ha en läsförmiddag på jobbet, sällan man hinner sånt och måste planera in det. Kommit ut en riktigt intressant rapport inom mitt område, har nu skaffat kaffe...Öppnar och det är 211 sidor i huvudrapporten och där till 32 bilagor med x antal sidor per bilaga.

kanske jag inte ska ha en läsförmiddag idag....
 
Det dök upp ett minne på fb om när jag fixade huset inför inflytt. Lätt att glömma hur himla inrökt det var.
1651652758129.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 491
· Visningar
42 082
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 847
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 085
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Tvättstugedrama

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp