Vad gör vi? CLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilken fin valborgsmässoafton det har varit! 😃. Först stallet och en timmes härlig ridtur i alla gångarter på pigg och glad häst; inte minst vid galopperna och när vi red in på sidostigen utmed sjön som verkligen var länge sen, jättehärligt 😍. Soligt och varmt och sjön stod i det närmaste helt stilla 😊.
Sedan grillade vi och drack en god cider 😋. Senare under kvällen testade jag en för mig ny cider; lustgårdens torra äppelcider (sambon gillade den med) och mumsade på jordgubbar och passionsfrukt medan sambon kalasade på kräftor 😊. Hoppas ni med haft en fin dag 😊.
 
Det har varit en lång men jätterolig dag idag (igår…). Jag och mamma har bland annat sett en föreställning som vi skulle gått på i Mars 2020, men som blivit uppskjuten gång på gång pga corona. Vi skrattade oss igenom nästan hela showen, det var så skönt att bara släppa allt och ha kul för en stund 😊

Nu verkar det dock helt omöjligt att sova… :cautious: Orkar verkligen inte vara uppe halva natten så jag tror att jag ska ta lite extra medicin och hoppas att det hjälper 💤
 
Hämtat sista tvätten - därför jag alltid bokar sista tvättiden om jag kan, så jag inte behöver stressa att hämta utan kan låta den hänga och torka lite extra vid behov. Eftersom det var så sent så fick Megara följa med och motionera i kulverten som finns under flera hus inklusive mitt. Det blev mycket springande och nu sussar hon sött. Särskilt som det attackerades vilt vid bäddning av rena lakan.
 
Vi har just atit en tidig middag ... godaste potatis salad EVER. Nu sitter jag har med ett till glas vin och tittar pa ett till avsnitt av Dr. Oakley, Yukon Vet". Jag har fatt dille pa veterinar serier :confused: ... det ar precis lagom att ha pa nar jag haller pa med nagot.

Nu ska jag fortsatta min googling efter en "alien" kostym till var UFO festival i sta'n. Forslag och ideer behovs!
 
Har vaknat. Nu vet jag inte om jag vågar somna om... Min mobil är nämligen kvar på jobbet sedan i Fredags och jag har visserligen ställt larmet på smartphonen men den har jag aldrig använt förut så jag litar inte på att det funkar. :p Jag får nog ställa på datorn också, det har jag i alla fall använt tidigare.
 
Jag har nu checkat alternativa rutter fran Oregon till Florida for sommaren ... Den kortaste rutten, over "the Cascades" bergs kedja, och Klippiga bergen dar de ar som hogst tar enligt google 47 timmar ... utan trafik. Nu ar det ju tveksamt om jag kan (eller vill!) halla hastighets begransningarna overall. Det ar inte troligt att jag kommer att kora 130 km/h genom Nevada med en 11.8 meter husbil med en bil pa slap. :nailbiting: Jag korde runt 110 med pick-up truck med en lika lang husvagn (fifth wheel) sist jag susade genom Nevada, men konstaterade da att det gor jag inte om igen.
I alla handelser far vi rakna med en vecka innan vi kommer fram. Fragan ar vilken vag vi ska ta 🤔
 
Simba gillade kvällssolen på balkongen
 

Bifogade filer

  • 20220430_184359.webp
    20220430_184359.webp
    439,3 KB · Visningar: 12
Vi tog en sväng till Majbrasan igår. Var ändå väldigt mycket folk kunde jag konstatera. Gick och la mig direkt när vi kom hem. Grabbarna skulle kolla film men jag tog med mig Kajsa till sängen istället.

Nu frukost och sen åka och köra Trule. Börjar veckan med jobb imorgon och sen tisdag och onsdag på universitetet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
71 72 73
Svar
1 443
· Visningar
40 483
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 760
Senast: Zinfernia
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 828
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 063
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp