Vad gör vi CLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kört runt på vovvis i en timme då han vägrar gå ut i snöblandat regn, kan säga att det är halt på vägarna. Upptäckte även att min kollega kört av vägen tidigare idag(hans bil stod i diket) när han skulle åka hem så nu är jag lite orolig för honom. :sorry:
 
Har lagat mat, eldat i kaminen och bakat en väldigt, väldigt mumsig chokladkaka... :) Vi har världens busväder här med blåst och snö/regn. Hästarna fick komma in redan vid kl 16 för t.o.m. "täckesvägraren" frös faktiskt idag.... :nailbiting: Nu ska jag krypa ner i soffhörnet med en mysdeckare. Har laddat ner ett par från biblioteket till min läsplatta (lyx :) ).
 
Efter 65357899 svordomar är nu cykeln redo för färd till jobbet imorgon. Begagnad, visade sig att däcken har olika ventiler vilket är lite störigt :cautious: men däcken pumpade, kedjan smörjd och provcyklad :up: imorgon ska jag be om hjälp av en kollega att justera sadeln och styret, det funkar men är inte optimalt. Gick inte att rubba muttern så fick så lov att ge upp den biten :mad:

Så nu kan jag äntligen vila! Ska ta en macka, blev så distraherad att jag inte ätit ännu 😅 och soffmys :laugh:
 
Min gammelkatt verkar inte 100. Har redan ställt in mig på att jag troligtvis kommer behöva ta bort honom på onsdag (ger honom 1,5 dygn till för att se om det bara är sämre dagsform). Vet dock inte om jag ska åka med honom till mitt nya jobb, känns lite konstigt att stå där och gråta hysteriskt framför en blivande kollega/chef.
 
Oj. Skygga katten jag inte får röra kom in i köket och stirrade på mig och la sig ner. Så jag antog att han ville ha godis. Men ham tog inte godiset i min hand utan strök sig om mot handen och tryckte nacken mot mig. Så jag kliade honom bakom öronen och strök honom över huvud och nacke . Han spann.
Min skygga katt. Det har bara tagit tio år att komma så här långt :love:
 
Jag ser de snöa 🤷‍♀️ April visar sig från sin bästa sida. Glad att jag körde häst igår. Pluggat alldeles för mycket idag och skollagen och diskrimineringslagen snurrar i huvudet. Måste läsa en stund till, herregud hur tror det att man ska orka ta sig igenom 300 med lagar och annat på en dag 🙈 Inte jag iaf, även om jag är en van läsare ..
 
Nu är jag ledsen igen. Personen som skickade det där meddelandet i lördags har tagit bort mig på sociala medier. Jag trodde och kände att vi hade pratat ut om saken och "agree to disagree" liksom.

Men tydligen var det en dealbreaker för henne. Så hon tog bort mig.

Jag vet egentligen inte om det var orsaken till att hon tog bort mig, det kan ju ha legat något annat bakom. Men det känns ändå som att det finns en koppling eftersom hon tog bort mig dagen efter den incidenten (eller vad man nu ska kalla det).

Men det känns i alla fall bra att jag på något sätt ha stått upp för mig själv, jämfört med om jag bara hade lagt mig ner (som hon ville). Innerst inne vet jag också att om vår vänskap skulle vara på de premisserna hade den gått åt skogen förr eller senare ändå. Men på något sätt gör det ändå ont… 😢
 
Efter regn klippt hela dagen hade pållan väldigt bråttom in från hagen ikväll; taktade hela vägen 😅. Efter en tuss hö fick hon lösgaloppera lite på ridbanan (var ju genomblöt) och hon behövde/ville visst springa lite och med tanke på hennes bocksprång i sidled och nästan knäade är det inte lustigt hon behöver equifysioterapeuten ibland; ingen seg fjording här inte 😅😁. Ren lycka att äga denna underbara häst ❤.
 
Alltså hundrasklubbar och grupper lockar verkligen de värsta typer av människor? Jag blir fan matt och tappar all lust till att engagera mig. Efterfrågar uppfödare som förespråkar BPH. "Det är så få som gör bph att du inte kan se något ändå", "det är för dyrt", "för få platser", "du får inte en bättre hund för att föräldrarna gjort bph, andra hundar är minst lika bra". Hur svårt ska det vara att bara svara på frågan?
 
6C51E757-963D-4417-A413-497E9D88265C.webp

Hund får ny leksak. Efter Max 5 minuter har 3 kg hund lemlästat leksak. 🤷‍♀️
Ska ge henne en tegelsten att leka med nästa gång. :cautious:
 
Har fått röjt undan ena halvan av eventuellt blivande stallet nu, inte mycket kvar på andra halvan heller. Dock en del tunga, otympliga grejer jag inte kan ta själv så får ta hjälp av min mamma där. Men fick bort elementen jag trodde skulle vara för tunga, om än inte med lätthet men de är ur vägen nu :)

Sen fick hästarna komma in, de var inte nöjda med vädret :rage:. Ponnyn skrek på mig när jag skulle gå och mocka, tror han ville in. Sen går han ju snällt med in, till skillnad från storhästen... hon studsar, går snett, taktar/töltar medan ponnyn glatt trampar på på andra sidan. Livet är ju iaf aldrig tråkigt med henne :D

Och så har vi fått lite snö, typ en cm på tomten och lite mindre på åkrarna runt om. Vet att det är vår nu men jag blir ändå alltid glad över snö :)
 
I morgon bitti aker Princess Diva med mig till jobbet pa morgonen. Hon kommer fa ligga inne hos "kamreren" (Dvs, tjejen som skoter all tid och penga rapportering pa var "location") och vanta tills jag kommer tillbaka fran min morgon korning. Sedan ska hon till veterinaren och kastreras. Den 9 ariga "gamtanten". :p
Hennes lop har blivit langre och langre och vi borjar bli nervosa for en pyo, sa nu maste nagot goras.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 760
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
71 72 73
Svar
1 443
· Visningar
40 483
Senast: Malin_L
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 866
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
735
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp